Olajat elvileg 'gyárit' tesznek bele, de nincs meg a számla, nem tudom milyen volt legutóbb. Levegőszűrőt mindig cserélnek. Legutóbbi szerviz októberben volt. Ha gyújtógyertya cserével orvosolható lenne, én lennék a legboldogabb Köszönöm a jószándékú segítséget.
Az olaj nagyon nem mindegy, főleg VVt-i motoroknál tudtommal. De gondolom Valvematic-nál is ez van.
Az a helyzet, hogy sokszor nagyon meglepő, milyen egyszerű baja van adott esetben. Vissza fogok térni rá.
Én mindig az egyszerűbb és olcsóbb felől közelítek, nem egyből egy hatszázezres alkatrészcserével kezdek, mint a szerviz.
Vannak ám még hasonló kérdéseim más esetekben
, mint pl. mikor cserélt valaki a kéziváltós Toyotában váltóolajat. Vagy a motornál hűtőfolyadékot, vagy a fékrendszerben / kuplungnál fékfolyadékot, ilyenkor sokan érdekesen néznek rám. Gyújtógyertyát is, igen. Apósom járta meg ezzel pl., előző kocsijában kétszer cserélt motort, gyújtógyertya miatt. Aztán megvette a 2012-es Corsáját, az lassan többet van szerelőnél, mint nála. Vételkor mondtam, hogy cseréltessen folyadékokat benne, persze nem foglalkozott vele. Most éppen egy fékmunkahenger miatt szereltette - azért, mert kilencéves fékfolyadékkal ment, és berohadt. Persze lecserélték a fékfolyadékot is
De visszatérve a VVt-i-re, YaV-nál láttam az 1.3 VVt-i-nél, hogy van egy szelep a motor hátsó részén, ami beleszól a szabályzásba. Nem nagy tétel, van, hogy házilag javítható is. Esetleg érdemes lenne megnézni, valami ilyennek lenni kellene Versonál is szerintem, és talán tud okozni hasonló hibajelenséget is. Rákerestem Verso-ra a toyodiy-en, valami hasonlót találtam itt:
https://www.toyodiy.com/parts/p_E_2015_TOYOTA_VERSO_ZGR20L-GWFDPW_1104.htmlEzen a 11101J jelű alkatrész lehet valami olyan, amire gondolok, erre érdemes lenne esetleg kicsit rákeresni
Persze egyelőre ez tipp.
Egyébként nem értem, hogy pontosan mi az, hogy 2-3000 között felbőg a motor? Ha az erőátvitel jó, akkor hogy tud felbőgni? Arra gondolsz, hogy más hangja lesz, azt gondolom ebből, vagy hogy van ez pontosan??