Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2313879 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Gyugyó

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11265 Dátum: 2020.02.11 20:20:42 »
Bocs, hogy közbekotyogtam  ::) :hug:
Csak "hangosan gondolkodom".  :)
Igen, lehet elektromos hiba is, pl. a hőfok jeladó alapján szabályozza az alapjárati szelep állását. Ha fals jelet küld, befolyásolhat az is, de még egyszer írom: csupán az alapjárati szelep nem tud ennyi levegőt átereszteni, ha pedig fals levegő lenne, egyszerűen nem állna be az alapjárat. Olyan, mintha a gázpedál beakadt volna... :hmmmm:

Gyugyó

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11266 Dátum: 2020.02.11 20:25:25 »
Cseréltem,akkor is csinálja!

Bogyó67

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11267 Dátum: 2020.05.12 19:15:02 »
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. 2005-ös Toyota Hiace 2.5 D4D-nek olyan hibája van, hogy lassításnál leesik a fordulat, kigyullad a motorellenőrző lámpa és onnantől nem pörög fel a motor csak alapjáraton megy. Újraindítás után újra felpörög, de a következő lámpánál vagy kereszteződésnél megint check engine és kezdődik előröl. Nem indul nehezen, nem füstöl. Több szerelőnél is volt már, de konkrét hibát senki sem tudott mondani. A tank és az EGR szelep már tiszta, ezeket javasolták a legtöbben.

Előre is köszönöm a választ és a segítséget. ::)
(Ha rossz helyre írtam, vagy nem ide illik nyugodtan töröljétek. Új vagyok a Fórumon.)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11268 Dátum: 2020.05.12 21:14:58 »
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. 2005-ös Toyota Hiace 2.5 D4D-nek olyan hibája van, hogy lassításnál leesik a fordulat, kigyullad a motorellenőrző lámpa és onnantől nem pörög fel a motor csak alapjáraton megy. Újraindítás után újra felpörög, de a következő lámpánál vagy kereszteződésnél megint check engine és kezdődik előröl. Nem indul nehezen, nem füstöl. Több szerelőnél is volt már, de konkrét hibát senki sem tudott mondani. A tank és az EGR szelep már tiszta, ezeket javasolták a legtöbben.

Előre is köszönöm a választ és a segítséget. ::)
(Ha rossz helyre írtam, vagy nem ide illik nyugodtan töröljétek. Új vagyok a Fórumon.)

Hibakód fejtéssel próbálkoztatok már?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Bogyó67

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11269 Dátum: 2020.05.13 13:04:07 »
Igen, több műszer is nézte. Ismeretlen hibakód (p1226). Próbáltam utána nézni a kódnak de sokkal nem lettem előrébb. :no:

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11270 Dátum: 2020.05.13 20:50:03 »
Próbáltátok TechStream-mel? Mert az lehet más hibakódot ad, de mindenképpen plusz információt is a hibakód mellé.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11271 Dátum: 2020.06.09 17:58:30 »
Én jártam úgy, hogy a klíma kivezető csöve valamiért kijött a padlón lévő lyukból, és a kárpitra vezette a kondenzvizet. Szedd fel a kárpitot az anyós oldalon, ki fog derülni a szitu. Az ajtónál lévő műanyag küszöböt felpattintod, a középső konzol lefogató csavarjait kitekered, ez elég, hogy a tűzfal felől a kárpitot visszahajtsd, és hozzáférj a csőhöz. De alulról is ellenőrizheted, hogy a helyén van-e a cső.
Később már nem írtam a fejleményeket, de hiába dugtam vissza a kijött csövet, ugyanúgy jött a víz, de csak ha egyszerre sokáig ment a klíma. Most az éves szerviznél említettem nekik, és egy derekas eltömődés volt a ludas.
music     

Vinyluser

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re: elveszett kulcs
« Válasz #11272 Dátum: 2020.06.16 22:03:21 »
Sziasztok!


Az alábbi leírás alapján próbáltam betanítani a kulcsomat, az alany egy 1998-as Avensis. (Úgy kb. ezer éve nem lehet benne elem, már úgy vettem át az autót, hogy a kulcsban nem volt elem. Az elemek amiket beletettem jók, mindkét gomb üzemel, szórja a jelet a kulcs Lock és Unlock gomb nyomására is.)
A 8c és 8d pont tök jól működik.
Annyi különös mindenesetre, hogy nálam nem "nyit-zár"-al jelez vissza, hanem csak "zár"-al, holott az ajtóban lévő központi zár gombokkal tud nyitni is zárni is... Nem értem.  :no:
Továbbá annyi még különös, hogy ha 3mp-ig tartom lenyomva a Lock és Unlock gombot egyszerre 5X, akkor nem sikerül, ha röviden akkor igen.
Egy külföldi leírásban azt olvastam, hogy a programozás befejezése ajtónyitással megy. Hátőőőőőő...  :no:
Na az történt, hogy a kulcs programozása mondhatni rendben lezajlott, viszont a kulccsal csak zárni lehet. És rögtön a programozás végével az ajtó kapcsolók sem működtek már, csak a zárás. A nyitás nem. Egészen addig, amíg nem adtam rá 2X a gyújtást (lehet elég lett volna 1X is). Gondolom "bennragadt" programozás módban.
Azután egészen addig működött az ajtóban található közp. zár kapcsoló, amíg a távon meg nem nyomtam a zárást, akkor megint "behülyült" és ugyanabban az előzőleg "bennragadt"-ként emlegetett állapotba került. Szintén nem ment az ajtóban található nyitás gomb, amíg rá nem adtam a gyújtást. (A távirányító nyitás gombjáról már nem is beszélve.) Persze gyújtás után már ment megint.

Szóval akinek van ötlete (másik betanítási leírás stb), azt szívesen venném. Köszi! :)

üdv.,
Attis


Egy kis információ, ha valaki esetleg elveszíti a kulcsokat. Hétvégén kimûveltem magam Avensisbõl, megosztom, hátha valakinek jól jön.

A 4A-FE kódjelû engine-ekhez a védelem a következõképpen épül fel:
A kulcsnak van egy egyedi azonosítója, amely egy proximity chipben van eltárolva, valamint a rádiófrekis adónak egy kódja, ami meg az adóban van tárolva.
Amikor a kulcsot beteszed a zárba, a zárat körülvevõ tekercs, mint antenna veszi ezeket a jeleket és továbbítja a transmitter ECU-ba. Ott történik az összehasonlítás, azaz a kulcs beazonosítása. Ha megfelelõ, akkor a transponder ECU nyitókódot küld az engine ECU-nak, innentõl engedélyezett az indítás.
Ha nem, akkor egy blokkoló kód kerül elküldésre. A kódcsere a két ECU között úgy történik, hogy engine ECU küld egy algoritmus szerinti kódot a transponder ECU-nak, aki a saját algoritmuskulcsával kódolva válaszol.
Rádiófrekis ajtónyitáskor a gomb lenyomásával egy 24 bites ugrókódos kulccsal szerkesztett kódot kap a transmitter ECU, ezt küldi el az immobilisernek. (transponder ECU).
Mi történik, ha elveszik a kulcs?
Hát annyi, hogy többé nem fog indulni az autó, mert ha nincs transponder kulcs vagy van de nem megfelelõ, akkor az engine ECU nem kap engedélyt az indításra. Ilyenkor az a jelenség, hogy motor nem indul vagy pár másodperc múlva leáll. Ez attól függ, hogy hány ponton blokkol az immo. (befecskendezés, gyújtás, üzemanyag-szivattyú)
Ilyenkor jöhet az, hogy bontóba el kell menni és venni egy zárszerkezetet a hozzá tartozó kulcsokkal és a transponder ECU-val. Ez utóbbi normális esetben rajta van a zárszerkezeten. Miután lecserélted a gyújtáskapcsoló szerkezetet és az ajtózárat (utóbbi egy nagy élmény), összedugod a vezetékeket beteszed a kulcsot és próbálsz indítani, azt tapasztalod, hogy a kocsi most sem indul. Pedig kellene, hiszen a kulcskódok a transponder ECU-ban vannak, azt meg éppen most cserélted le.
Nagyon sok oldalt végignéztem a neten, mindenhol azt írták, hogy csak a Toyota szakszervíz tud segíteni, mert a transponder ECU-t és az engine ECU-t össze kell tanítani. Volt, ahol azt írták, hogy új engine ECU kell. Ez mind hülyeség, bár az új engine ECU-t úgy adják, hogy az tanulási módban van gyárilag, tehát 20 másodpercen belül betanulja a transponder ECU-t és a kulcsot.
Szétszedtem a saját engine ECU-mat és letöltöttem a flash-bõl a szoftvert. (ennyit már megért a mûszaki fõiskola...  :D ) Ez egy BOSCH ECU, 0 261 204 580 kóddal és 89661-05231 cikkszámmal. Szerencsém volt, mert a lelke egy SAF-509 processzor, ami meg egy hétköznapi 80c52 magra épül. Szoftvert visszafordítva és kikeresve ezt a részt, kiderült, hogy az engine ECU 700 millió gépi ciklus után kódot cserél a transponder ECU-val. Ez 4.5 MHZ-es kristály esetében  úgy 1900 másodperc, azaz kb 32 perc. 32 perc után akkor tárolja el az új kódot, ha megszûnik a kulcs-jel, azaz kivetted a kulcsot a zárból.
Tehát zárcsere után nincs más dolgod, mint gyújtáson hagyni az autót, aztán 32 perc után kulcs ki majd indítás és tádám! Ketyeg a motor.
Ezután lehet betanítani a kulcs rádiófrekis vezérlõjét. Ezt már a neten találtam, de megosztom, hátha valakinek kell:
1. ajtó legyen nyitva, kulcs a kezedben.
2. ülj be, kulcsot tedd be a gyújtáskapcsolóba, majd 5 másodpercen belül vedd ki
3. ajtót csukd be, nyisd ki, csukd be, nyisd ki, 40 másodpercen belül. Minden mûvelet között legalább 1 másodpercet várj.
4. kulcsot tedd be a zárba és vedd ki újra. 5 másodpercen belül végezd el a mûveletet.
5. ajtót csukd be, nyisd ki, csukd be, nyisd ki, 40 másodpercen belül. Minden mûvelet között legalább 1 másodpercet várj.
6. ajtót csukd be.
7. kulcsot tedd be
8. tedd gyújtásra majd vissza OFF-ba n alkalommal, ahol n:
    a) 1X ADD mode, új adó hozzáadása
    b) 2X Rewrite mode: kulcsok (adók) újraírása (elõzõek törlése) - ezt válaszd
    c) 3X Confirm mode (hány kulcs van hozzáadva?)
    d) 4X Prohibit mode (törli az összes adó kódját és kikapcsolja a rádiófrekis nyitás lehetõségét)
9. vedd ki a kulcsot.
10. a központi zár annyiszor fog nyitni és zárni, amelyik módot választottad (mivel a kettes módot választottad, 2-szer)
11. nyomd le a távvezérlõn a Lock gombot és tarts lenyomva folyamatosan. Eközben az Unlock gombot nyomd le ötször, minden lenyomás 3 másodpercig tartson.
12. ha mindent jól csináltál, a központi zár egyszer nyitni majd zárni fog.

Innentõl használhatod az adót.

Egy másik érdekesség, az 1.6-os Avensis ECU-ra gond nélkül rá lehet tölteni az 1.8-as szoftvert, az ECU amúgy teljesen ugyanaz. A kocsi jobban fog menni, viszont a CO paraméterek le fognak romlani, zöldkártyát tuti nem fogsz kapni hozzá. Viszont csodálkoztam, de a fogyasztása nem lett rosszabb...
EEPROM kód 1.6-hoz: 1037359477 chksum: 1A2A
EEPROM kód 1.8-hoz: 1037356482 chksum: ?
EEPROM típus 29F010 (5V-os, 1 Megabites, párhuzamos portos flashmemória)

Chiptuning:
http://www.cth.be/shop/tuning_tabel.php?brand=52&fuel=benzine

Remélem, hasznos infók és alkalom adtán segíthet.

Üdv:

Laci
Van: Prius 2 FL, Ave T22 kombi 1.6 odo530k
Volt, de kár érte: Toyota Carina E 2.0 Gli

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11273 Dátum: 2020.06.28 10:57:32 »
Péntek reggelre lemerült a COV akksija. Lámpa nem maradt égve, látszólag minden fogyasztó ki volt kapcsolva. Előtte ugyan 5 nappal korábban, vasárnap használtuk, de egy kétszer másfélórás vidéki úton, szóval viszonylag jól fel kellett lennie töltve, tehát semmiképp nem volt előzmény oka a lemerülésre, és természetesen ezt megelőzően teljesen rendben volt, elvágólag jött a probléma. Kb. 4 órát töltöttem 1,5 - 2 Amperen (ennyire volt időnk). Ez elég volt arra, hogy beinduljon, majd mentem vele 40 percet agglomerációs viszonylatban, tehát kevés megállással, de zömmel max. 2500-as fordulaton. Utána pöccre indult. Majd állt kb. 1-1,5 órát, és már érezhetően nehezen forgatta meg az indítómotort, de még elindult, megint mentem 30-40 percet, akkor megint relatíve jól indult, másnap reggelre viszont lemerült annyira, hogy már ne induljon. Jól sejtem, hogy nem az akksival van baj, nem is a generátorral, hanem valahol szökik az áram? És ha igen, mi lehet az, ami ennyire hirtelen beüt? Az autó 12 éves és csilaggarázsban áll, ha ez számít.
(Hétfőn mindenképp elviszem egy autóvillanyászhoz, és lehetőség szerint kiméretek vele mindent, csak mivel nekem az elektromosság fehér folt, szeretnék előre felkészülni, hogy ne érhessenek meglepetések az imént említett ok miatt.)
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11274 Dátum: 2020.06.28 12:05:27 »
Szia!

Igen, ahogy írod, nagy valószínűséggel nem az akku és nem is a töltés, hanem valami folyamatosan terheli, veszi ki belőle a töltést.
Lehet, hogy riasztó, esetleg immobilizer. Utóbbit csak hallottam, hogy okozhat ilyet, de nem tudom.
Van esetleg akku aktivátor rajta? El tudom képzelni azt is, ha éppen úgy hibásodik meg...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26316
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11275 Dátum: 2020.06.28 12:59:22 »
Ha az akku aktivátor valami utólagos dolog, akkor biztosan nincs benne. A riasztó elvileg lehet, de az is benne volt már, amikor vettem, elvileg az nem is szívhat le ennyi áramot. Szomszéd azt mondja, hogy hallott már olyat is, hogy zárlatos lett az ablakspricc motorja, de neki Citroenje van, franciáknál tényleg bármi lehet.
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10230
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11276 Dátum: 2020.06.28 14:17:08 »
Igen, utólagos.
Az kellene kideríteni, merre megy el az áram, melyik körön, de nem írtam többet, mert azt írtad, úgyis szakihoz viszed.
Carinánál azt csinálnám, hogy biztosítéktáblában egyenként kivenném a biztosítékokat, és árammérővel (20A-es állásban) megmérném, mekkora áram megy arra. Ahol legalább pár tized amper megy, arra vizsgálódnék. De Carinánál nincs semmi olyan, ami miatt gond lehetne (immobilizer pl.), max. a fejegység elfelejti az állomásokat  :D

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 901
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11277 Dátum: 2020.06.28 14:50:14 »
Nekem egyszer volt egy “leszakadt” cella ami leszívta a töltést.
A 12 éves COVban még az eredeti török akksi van? (Nekem végig, 12 év) az volt és a rekondícionálás Ctek-el segített rajta. Illetve az “ okos töltö” ki is jelezheti, ha bajos az akku.  :hmmmm:

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11278 Dátum: 2020.06.28 15:20:48 »
@music
Hàny éves az akksi? Vagy még az eredeti?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3033
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11279 Dátum: 2020.06.29 21:02:27 »
Sziasztok!

Találkozott már valaki olyan jelenséggel, hogy már a gyújtás ráadásakor megemelkedik a fordulatszámmérő, és 250-300-as értéket mutat, majd a motor járása közben is ennyivel többet mutat a valóságosnál? Hol lehetne a hibát keresni? Az alany egy E11-es Corolla, 4E-FE motorral.