Felhasználónév: Jelszó:

Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 1807398 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22199
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11400 Dátum: 2021.11.06 12:36:11 »
Nem tudom hol lehet kérdést feltenni, ezért itt teszem meg: RAV4, 2007-es Diesel.
Kb. 1 éve használom a menetrögzítőt, aminek lehetett valami baja, mert először kivert 2 biztosítékot.
Azokat hamar megtaláltam, kicseréltem. Sajnos újra bedugtam a szivargyújtóba, ment pár napot és hopp, mostmár olyan problémát okozott, hogy nem volt rádió, óra, és a szellőzést vezérlő, ablakfűtés, stb. gombokon sem áram. A szerelő 20 ezerért megcsinálta, de nem mondta meg,: mit??
Bízva a kocsiban, ismét bekapcsoltam a menetrögzítőt, kb. egy óra után megint se óra, se rádió, se szellőzés. A szerelő titkolózik, pedig valamelyik relé lehet a hiba, azt kellene kicserélnem!!??TUD VALAKI SEGÍTENI?????


Javaslom egy olyan autóvillamosságihoz elvinni, aki nem titkosan nyomja a mesterségét.  Így a neten keresztül a Te általad menetrögzítő kütyünek hívott izét jó messzire elhajítanám.  Mennyi ampert vesz fel ez a kütyü, hogy kinyírja a biztiket?
Sors bona nihil aliud

kzmkriszti

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
  • Autó: Toyota Auris 2.2 D-4D
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11401 Dátum: 2021.11.16 17:42:58 »
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni, hátha itt valaki találkozott már hasonló problémával. Nekem egy 2008-as 2.2 D-4D Aurisom van (177 LE). Mindig felvillan indításkor a 'Check Engine' illetve elinduláskor a 'Check VSC'. Az EGR szeleppel kapcsolatos hibát, P0400 hibakóddal dobja. Az EGR szelepet emiatt kb. 1 hónapja kicseréltettem, a probléma azóta sem szünt meg. Vagy letilt, és nem enged gyorsulni, vagy dobálja a nagy fehér füstöt gyorsuláskor, ekkor az utastérbe is masszívan beszivárog ez a szag.
Ha valaki találkozott már hasonlóval, vagy csak ötlete van, nagyon megköszönöm, ha tud segíteni.
Üdv: Kriszti:)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22199
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota C-HR Hybrid 2018, Toyota Corolla E110 1,8 USDM 1998
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11402 Dátum: 2021.11.16 18:37:49 »
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni, hátha itt valaki találkozott már hasonló problémával. Nekem egy 2008-as 2.2 D-4D Aurisom van (177 LE). Mindig felvillan indításkor a 'Check Engine' illetve elinduláskor a 'Check VSC'. Az EGR szeleppel kapcsolatos hibát, P0400 hibakóddal dobja. Az EGR szelepet emiatt kb. 1 hónapja kicseréltettem, a probléma azóta sem szünt meg. Vagy letilt, és nem enged gyorsulni, vagy dobálja a nagy fehér füstöt gyorsuláskor, ekkor az utastérbe is masszívan beszivárog ez a szag.
Ha valaki találkozott már hasonlóval, vagy csak ötlete van, nagyon megköszönöm, ha tud segíteni.
Üdv: Kriszti:)

Nos, ez kettő hiba lehet, de neten keresztül igazán okosat nem lehet mondani. 
Egyrészt kérdezném, hogy az EGR szeleppel együtt a szívósor is koromtalanítva lett-e?  Szerintem tele van korommal, nagyjából minden, a fehér füst a regenerálódási fázist jelzi, de nem eredményes.
Jellemzően városban használod, vagy pályázol inkább? 
Milyen fordulatszámnál váltassz jellemzően?
Mennyi kilométer van a kocsiban?

Ha nem a koromhiba, akkor viszont Téged is utolért a kettőkettesek átka, kezdődő hengerfejes a kocsi. Ezt is viszonylag gyorsan azonosítani lehet.

Itt találsz leírást a termékről és a használatáról videót.

Tudtoddal volt már hengerfejcsere a gépen?  Ha 2008-as akkor sajnos a hengerfejprobléma nagyon is valószínű.  Ha elvetemedett valami, akkor csak motorcserével orvosolható, legalább 6-800E HUF.  Sajnos több klubtárs is így járt.  Ez a motor benne van a világ legszarabb motorjai között, amit nem szabad megvenni, akármiben is van. 2009-től javult a dolog a Toyota javított a hengerfejtömítésen, ami az egész problmáért a felelős.

Szóval én először a teszterfolyadékkal tesztelném, addig nem is használnám. Ha nincsen baja, akkor jön a koromtalanítás. Kék Spurit bele és meg kell hajtani a pályán, hogy forogjon 3500-at a motor negyedórát, aztán 2500 és megint 3500. Ki kell égetni a dzsuvát belőle.  De ehhez arról kell abszolúte megbizonyosodni, hogy a motor tökéletes állapotú.

Hát ennyit tudok hozzátenni a neten keresztül.  Rá kellene dugni egy TS-t, abból többet lehetnek megállapítani.
Sors bona nihil aliud