Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 1928508 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Bandido

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11385 Dátum: 2021.06.17 14:12:30 »
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni.
Corolla wagon 1.4 D4D autóm van.

Az alábbi hibajelenséget tapasztalom, most már egyre sűrűbben.
Lassításkor, lassítás után, -Eddig minden esetben lassításkor jött elő (pl. kanyarodás, körforgalom).- nem reagál a gázadásra. A motor jár továbbra is de ugyan azzal a sebességgel halad tovább az autó mint amivel éppen haladtam a hiba felbukkanásakor 20/30 km/h kb. Félreállok, üresbe teszem és jól megtúráztatom a motort, ekkor a kipufogóból jön a füst rendesen. Majd eztután ha elindulok mintha mi sem történt volna a hiba megszűnik létezni.
A másik hiba ami talán ezzel összefügg:
Város táblát elhagyva 50km/h ról gyorsítok 90 ig és az autó darabosan gyorsul. Tehát gyorsul, "megtorpan", gyorsul, "megtorpan". A gázpedált természetesen egyenletesen tartom lenyomva.

Van 5letetek, hogy mi okozhatja ezeket a hibákat?

Soha senki nem futott bele ilyen hibába? Ennyire egyedi lenne? :(

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11386 Dátum: 2021.06.18 08:24:37 »
Soha senki nem futott bele ilyen hibába? Ennyire egyedi lenne? :(

Tüzelőanyagot kell cserélni!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

mentat

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11387 Dátum: 2021.08.09 11:36:27 »
Sziasztok! Van egy 2001-es Toyota Previa 2.0 D4D-nk. Két évet állt a kertben, mert kivonták a forgalomból. Most újra üzembe szeretnénk helyezni, rendeltem is bele új akksit. Beletettem, és és nagy meglepetésre úgy elindult pöccre, mintha tegnap állítottuk volna le :) Azért persze csináltatunk majd rajta egy nagyszervizt, olaj, vezérlés, hűtőviz, szűrök, stb. Ami viszont a kérdésem lenne, hogy a hosszú állás alatt ugye nem volt benne akksi, mikor most belekerült az új, szemlátomást minden működött, egyedül a rádiót nem próbáltam ki. Másnap viszont már ha ráadtam a gyújtást, a rádió folyamatosan sípolt, és nem lehetett bekapcsolni. Kódot nem kért. Gyári CD-s rádió van benne. Nem tudjátok mit kell tenni ilyenkor, hogy a sípolás abbamaradjon, és a rádió újra működjön?

ASzucsy

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11388 Dátum: 2021.08.10 10:36:06 »
Sziasztok,
Érdeklődni szeretnék, hogy tudtok e ajánlani megbízható Toyota szervizt vagy szerelőt, 2004-es Toyota RAV4-hez.
A hibája időszakos, a diagnosztika szerint üzemanyag ellátó rendszer. Általában fékezéskor jön elő a hiba, felvillan a VSC/TRC visszajelző lámpája, a fordulat visszaesik 1500 körülre és hiába nyomom a gázt, lassul az autó. Félre kell állni, leállítani majd újraindítani és az autó megy tovább mintha mi sem történt volna, viszont felvillan a motorhiba visszajelző lámpa. Elvittem egy autószerelő műhelybe, ott olvasták ki a hibát, viszont egy hét után hívtak, hogy nem tudják mi baja van, nem tudnak vele tovább foglalkozni (gondolom, szét kellene bontani, és annyit nem tudnak érte elkérni, hogy megérje).
Szűrők cserélve, EGR szelep rendben.
Van ötletetek, hogy mi lehet a probléma, vagy, hogy kihez forduljak?
Köszönöm!

mentat

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11389 Dátum: 2021.08.10 11:13:46 »
Sziasztok! Van egy 2001-es Toyota Previa 2.0 D4D-nk. Két évet állt a kertben, mert kivonták a forgalomból. Most újra üzembe szeretnénk helyezni, rendeltem is bele új akksit. Beletettem, és és nagy meglepetésre úgy elindult pöccre, mintha tegnap állítottuk volna le :) Azért persze csináltatunk majd rajta egy nagyszervizt, olaj, vezérlés, hűtőviz, szűrök, stb. Ami viszont a kérdésem lenne, hogy a hosszú állás alatt ugye nem volt benne akksi, mikor most belekerült az új, szemlátomást minden működött, egyedül a rádiót nem próbáltam ki. Másnap viszont már ha ráadtam a gyújtást, a rádió folyamatosan sípolt, és nem lehetett bekapcsolni. Kódot nem kért. Gyári CD-s rádió van benne. Nem tudjátok mit kell tenni ilyenkor, hogy a sípolás abbamaradjon, és a rádió újra működjön?

Feltöltöttem fullra az új aksit, a töltés alatt levettem a negatív sarut. Most hogy visszatettem, annyit változott a helyzet, hogy először nem sípolt egyáltalán, a többedik gyújtás ráadás és indítózás után most újra sípol, de egy másodperc után abbahagyja. Viszont a rádiót továbbra sem lehet bekapcsolni. Az típusa azt hiszem 58808 (ez van az elejére írva), felteszek egy képet is, ilyen típusú.
Lehet hogy kódot kér csak nem írja ki?
A fedélzeti számítógép adatai (fogyasztás, átlagfogyasztás, stb) megjelennek az lcd-n egyébként, csak a rádió nem megy.
« Utoljára szerkesztve: 2021.08.10 11:16:21 írta mentat »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22226
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11390 Dátum: 2021.08.10 12:17:31 »
Feltöltöttem fullra az új aksit, a töltés alatt levettem a negatív sarut. Most hogy visszatettem, annyit változott a helyzet, hogy először nem sípolt egyáltalán, a többedik gyújtás ráadás és indítózás után most újra sípol, de egy másodperc után abbahagyja. Viszont a rádiót továbbra sem lehet bekapcsolni. Az típusa azt hiszem 58808 (ez van az elejére írva), felteszek egy képet is, ilyen típusú.
Lehet hogy kódot kér csak nem írja ki?
A fedélzeti számítógép adatai (fogyasztás, átlagfogyasztás, stb) megjelennek az lcd-n egyébként, csak a rádió nem megy.

A rádió kódot kér, anélkül nem fog menni.  Ha nincsen meg, el kell kezdeni keresni a rádió oldalán lévő kód alapján (jellemzően egy hosszabb számsor) egy megfelelő kódgenerátort és akkor meglesz a rádiókód.  Szerencsés esetben maga a négyjegyű kód is a vonalkódos cetlin van valamelyik oldalán a rádiónak.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 867
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11391 Dátum: 2021.09.02 06:18:39 »
Előző este azt vettem észre, hogy nem tudok fényszórót kapcsolni, (Auris, hibrid, 2016) a kar előretolásával amikor automatara van állítva a világítás, és magától se kapcsolt fel amikor sötét útra értem (lekanyarodva az autópályáról) viszont a fénykürt az működik, mikor a kart meghúzom. Mivel covid miatt keveset mozogtunk, eddig nem volt rá szükség, de most észrevettem. Ledes a lelkem és tavasszal volt ismét szélvédőcsere, és azóta nem volt éjjel használva. Az automata helyzetjelző/tompított váltás működik. Lehet, hogy csak biztosíték? Hol keressem? Szombat reggel indulnunk 1300 km-re. Most BFűzfőn vagyok. Most újra megpróbáltam, csak akkor megy a fényszóró, ha manuálisan allítom a világítást tompítottra, és előre tolom a kart. Mibe eshetett bele a kehe?  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9617
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11392 Dátum: 2021.09.02 06:30:56 »
Előző este azt vettem észre, hogy nem tudok fényszórót kapcsolni, (Auris, hibrid, 2016) a kar előretolásával amikor automatara van állítva a világítás, és magától se kapcsolt fel amikor sötét útra értem (lekanyarodva az autópályáról) viszont a fénykürt az működik, mikor a kart meghúzom. Mivel covid miatt keveset mozogtunk, eddig nem volt rá szükség, de most észrevettem. Ledes a lelkem és tavasszal volt ismét szélvédőcsere, és azóta nem volt éjjel használva. Az automata helyzetjelző/tompított váltás működik. Lehet, hogy csak biztosíték? Hol keressem? Szombat reggel indulnunk 1300 km-re. Most BFűzfőn vagyok. Most újra megpróbáltam, csak akkor megy a fényszóró, ha manuálisan allítom a világítást tompítottra, és előre tolom a kart. Mibe eshetett bele a kehe?  :hmmmm:

Kevés valami hozzá..., de garanciában nem néznek már rá?

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 867
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11393 Dátum: 2021.09.02 06:42:30 »
Kevés valami hozzá..., de garanciában nem néznek már rá?
Köszi, igen ez is eszembe jutott, éppen október elején telik le az 5 év, úgyhogy időben jelzem a szervízemnek, ha visszaértünk.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22226
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11394 Dátum: 2021.09.20 18:50:15 »
Előző este azt vettem észre, hogy nem tudok fényszórót kapcsolni, (Auris, hibrid, 2016) a kar előretolásával amikor automatara van állítva a világítás, és magától se kapcsolt fel amikor sötét útra értem (lekanyarodva az autópályáról) viszont a fénykürt az működik, mikor a kart meghúzom. Mivel covid miatt keveset mozogtunk, eddig nem volt rá szükség, de most észrevettem. Ledes a lelkem és tavasszal volt ismét szélvédőcsere, és azóta nem volt éjjel használva. Az automata helyzetjelző/tompított váltás működik. Lehet, hogy csak biztosíték? Hol keressem? Szombat reggel indulnunk 1300 km-re. Most BFűzfőn vagyok. Most újra megpróbáltam, csak akkor megy a fényszóró, ha manuálisan allítom a világítást tompítottra, és előre tolom a kart. Mibe eshetett bele a kehe?  :hmmmm:

Szerintem a hiba oka a szélvédőcserével magyarázható. A szenzor elé nem tettek elég gélt/kiszáradt és azért nem működik automatikus üzemmódban.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Zsolti77t3

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11395 Dátum: 2021.09.30 14:12:10 »
Sziasztok! 3as Priusom van. Tegnap lemerült a 12Voltos üzem akksi. Ílyen még nem volt amióta megvan. Kérdésem, hogy tudom ki nyitni az autót? Van benne pajzs így 2db távirányítóval nyílik, de kulcs nincs hozzá. A kocsiban se kép se hang, a pajzs visszajelző sem világít. 2 napja nem jutok be a gépbe, hogy akksit cseréljek 🤔😁

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22226
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11396 Dátum: 2021.10.12 18:51:35 »
Sziasztok! 3as Priusom van. Tegnap lemerült a 12Voltos üzem akksi. Ílyen még nem volt amióta megvan. Kérdésem, hogy tudom ki nyitni az autót? Van benne pajzs így 2db távirányítóval nyílik, de kulcs nincs hozzá. A kocsiban se kép se hang, a pajzs visszajelző sem világít. 2 napja nem jutok be a gépbe, hogy akksit cseréljek 🤔😁


Szia, alapvetően az a baj, hogy a hibridedbe Pajzs van. Nem hibridre specializálódott, a védelem ellenére nagyjából fél perc alatt így is elvihető, de legalább, ha lemerül a kisakksi, lehet mókolni. És ráadásul vakon írom, hogy előbb utóbb teleszemeteli majd a hibatárolót, ha ugyan már meg nem tette.  Leírom, mert ez még nem hadititok, hogy a Key Ecu a P3-nál nem a motortérben van, hanem az utastérben.

Nos első körben azt javasolom, hogy a kulcsodból szedd elő a fizikai kulcsot, azzal nyisd ki az ajtót, majd a hátsót és mássz be a csomatérbe és a csomagtérajtó középen/alul lévő kis ablakát kiszedve nyisd ki belülről a csomagtérajtót.  Aztán mássz ki és szereld ki a jobb hátul lévő akksit, majd tegyél bele egy másikat.  Megjegyzem, hogy így, hála a Pajzsnak az egyszerűbb út nem járható, értsd itt a motortéri biztosítéktáblában elhelyezett bikapontról történő indítás.  Másik akksi helyett egyébként Powerbankos indítás is teljesen jó megoldás lehet.

Én biztosan kiszedetném a Pajzsot (aminek irreálisan magas az ára, a szerelés meg megmosolyogtató, lásd 220V-os szerelődoboz bekendácsolva a motortérbe) és egy jófajta IR ID megoldást telepítenék töredékáron helyette.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vsandoor

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11397 Dátum: 2021.10.30 17:13:32 »
Nem tudom hol lehet kérdést feltenni, ezért itt teszem meg: RAV4, 2007-es Diesel.
Kb. 1 éve használom a menetrögzítőt, aminek lehetett valami baja, mert először kivert 2 biztosítékot.
Azokat hamar megtaláltam, kicseréltem. Sajnos újra bedugtam a szivargyújtóba, ment pár napot és hopp, mostmár olyan problémát okozott, hogy nem volt rádió, óra, és a szellőzést vezérlő, ablakfűtés, stb. gombokon sem áram. A szerelő 20 ezerért megcsinálta, de nem mondta meg,: mit??
Bízva a kocsiban, ismét bekapcsoltam a menetrögzítőt, kb. egy óra után megint se óra, se rádió, se szellőzés. A szerelő titkolózik, pedig valamelyik relé lehet a hiba, azt kellene kicserélnem!!??TUD VALAKI SEGÍTENI?????

T Norbi

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11398 Dátum: 2021.11.01 17:32:42 »
Sziasztok ! Az 1.4 d4d Aurisom amikor nagyobb sebességgel megyek és lassítanom kell utána nem akar normálisan  menni az autó ,  lassúlni kezd nem akar felgyorsulni kinyomott kuplunggal felpörgetem nagyot füstöl és újból normálisan megy . Folyamatosan haladva szépen megy . Nem ír hibakódot .Valaki hallott már ilyen hibáról ?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22226
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11399 Dátum: 2021.11.06 12:34:29 »
Sziasztok ! Az 1.4 d4d Aurisom amikor nagyobb sebességgel megyek és lassítanom kell utána nem akar normálisan  menni az autó ,  lassúlni kezd nem akar felgyorsulni kinyomott kuplunggal felpörgetem nagyot füstöl és újból normálisan megy . Folyamatosan haladva szépen megy . Nem ír hibakódot .Valaki hallott már ilyen hibáról ?

Ki kellene az EGR+szívócső kombót tisztítani, valszeg el van koxosodva.  Volt egyáltalán tisztítva bármikor is?  Mennyi km. van benne?
Mikor volt benne levegőszűrő cserélve?  Használsz Spuri, vagy más üzemanyagadalékot?   MIlyen fordulatszámtartományban használod?  Inkább város, mint hosszútáv?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.