Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2335680 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11250 Dátum: 2020.01.21 20:48:21 »
Bocs, hogy közbekotyogtam  ::) :hug:
Csak "hangosan gondolkodom".  :)
Igen, lehet elektromos hiba is, pl. a hőfok jeladó alapján szabályozza az alapjárati szelep állását. Ha fals jelet küld, befolyásolhat az is, de még egyszer írom: csupán az alapjárati szelep nem tud ennyi levegőt átereszteni, ha pedig fals levegő lenne, egyszerűen nem állna be az alapjárat. Olyan, mintha a gázpedál beakadt volna... :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10249
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11251 Dátum: 2020.01.21 20:54:58 »
Igen, de olyan nem lehet, hogy fals van és a többlet levegő miatt rádúsít a motorvezérlő?
Ha ez kilőve, akkor már tutira nem zavarhat be. Én sem gondolom, hogy biztos ez lesz, de kizárnám  :hmmmm:
Minden lehetőséget nem írtam ki a linkelt pdf-ből ;) Zsoooc úgyis megnézi majd, ha érdekli  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2020.01.21 20:56:52 írta vd1234 »

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11252 Dátum: 2020.01.22 18:21:45 »

Ami eddig történt: 70.000 km környékén fojtószelepház cserét javasoltak szervizben, bontottat vettem, de sajnos nem lett jó (továbbra is felpörgött, de nem mindig!). Ezt követően csak az alapjárati léptetőmotort cseréltettem (szintén bontottat vettem), de ennek se volt semmi értelme.

Még egy halkan modott ötlet: légtömegmérőt, csatlakozóját tisztítottad már?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11253 Dátum: 2020.01.22 20:55:01 »
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=80.msg726099#new
Valami ilyesmire gondoltam: ha ez így működik itt is, akkor eseteleg a légtömegmérő által küldött kezdeti fals jel miatt juttathat be több levegőt, majd amikor beáll a normál érték, visszaszabályoz.  :hmmmm:

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11254 Dátum: 2020.01.23 18:18:54 »
A motortérbe kell kifúni járó motornál, de ne legyen forró minden, kipufogóra fújva esetleg gond lehet. Szóval ahol falsot szív, oda beszív ebből is és megemeli a fordulatszámot. Elég jól be lehet szűkíteni, hol kell keresgélni a problémát.
Ötleteket lehet venni ehhez hasonló anyagokból, ennek a 21. oldalán kezdődik a használhatónak tűnő rész.

Carinán is van, hogy az alapjárat nem áll be, ott többször az alapjárati léptetőmotort kell kitisztítani. De pl. az enyém a legnagyobb olajfogyasztása mellett is mindig szépen beállt.
Ilyen, hogy légszűrőcsere, gyertyacsere, üzemanyagszűrő csere gondolom rendben megvolt mindig. Ír még a fojtószelepállás jeladóról is, az is van gondolom a tiéden.
Jó lenne, ha lenne ilyen a tiédhez is: ezeken szépen végig kell menni, és mindenféle találom cserélgetés helyett meg lehet találni, mi a bánata. Lehet szenzornál kontakthiba is  :hmmmm:

Köszönöm a válaszodat, jó ötletnek tűnik ez a féktisztítós módszer, ráadásul nekem hidegen kell fújogatnom, akkor gondolom nem okozhat gondot (nem gyullad ki vagy ilyesmi gondolom). Annak haátására, hogy írtad, átnéztem én is a hasonló könyvemet, ami pont a Corollámhoz íródott, így mindenképp hasznos. Igazából nagyon sok oka lehet, speciális pont ilyen hibajelenséget nem írnak a könyvben, de valahol el kell kezdeni a hibakeresést. Még mielőtt szisztematikusan elkezdeném a kersést, azért egy próbát még teszek egy elvileg Toyotákra specializálódott szerelővel, hátha sikerrel jár, ha nem, akkor magam állok neki, első körben a féktisztítós módszerrel.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11255 Dátum: 2020.01.23 18:21:54 »
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=80.msg726099#new
Valami ilyesmire gondoltam: ha ez így működik itt is, akkor eseteleg a légtömegmérő által küldött kezdeti fals jel miatt juttathat be több levegőt, majd amikor beáll a normál érték, visszaszabályoz.  :hmmmm:
A légtömegmérőt még nem mondta senki, köszönöm a tippet, logikus amit írsz, azt is jó lenne megnézni. De gondolom ezt műszerrel kell kimérni, hogy milyen jelet küld, nem? A csatlakozót azért megtisztítom majd.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11256 Dátum: 2020.01.23 18:52:55 »
A légtömegmérőt még nem mondta senki, köszönöm a tippet, logikus amit írsz, azt is jó lenne megnézni. De gondolom ezt műszerrel kell kimérni, hogy milyen jelet küld, nem? A csatlakozót azért megtisztítom majd.
A légömegmérőt magát is megtrisztíthatod. Már pucoltam féktisztítóval, kontakt sprayvel Corollán, Yarison túl magas fogyasztás illetve rossz alapjárat okán. Itt egy példa rá. Csak egy papírzsebkendőt használtam, hogy véletlenül se sértsem meg a szálat.
Mivel a PCV szelep a szívócsőre van vezetve, idővel mindenképpen lerakódás alakul ki rajta. Hogy ezt elkerüld, célszerű magát a PCV szelepet is kifújni időnként.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11257 Dátum: 2020.01.26 11:09:45 »
sajnos megoldást nem tudok de az biztos hogy az első 10 mp-ben még nem épült fel a kenés a motorban úgyhogy a pörgetés nem tesz jót.. de ne így legyen..  :surrender:
Mester, ez azért így ebben a formában nem igaz. Megfelelő olaj minőség qesetén (ami zsooc kolléga esetében nem kétséges!) a megfelelő olajnyomás 2-3 mo-en belül felépül.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11258 Dátum: 2020.01.26 12:58:21 »
Köszönöm a válaszodat, jó ötletnek tűnik ez a féktisztítós módszer, ráadásul nekem hidegen kell fújogatnom, akkor gondolom nem okozhat gondot (nem gyullad ki vagy ilyesmi gondolom). Annak haátására, hogy írtad, átnéztem én is a hasonló könyvemet, ami pont a Corollámhoz íródott, így mindenképp hasznos. Igazából nagyon sok oka lehet, speciális pont ilyen hibajelenséget nem írnak a könyvben, de valahol el kell kezdeni a hibakeresést. Még mielőtt szisztematikusan elkezdeném a kersést, azért egy próbát még teszek egy elvileg Toyotákra specializálódott szerelővel, hátha sikerrel jár, ha nem, akkor magam állok neki, első körben a féktisztítós módszerrel.
Csak egy ötlet:
A hőmérséklet érzékelő gombát ellenőrizted már?
Nekem anno a Corollán (az is 1,4 vvt-i volt) ezzel volt egy pici gond. Nagyobb hidegben, indításkor alig akart járni a motor, fulladozott, remegett, nagyon alacsony fordulaton járt.
Elvittem a Toyotás szerelőhöz, átnézte és mondta, hogy a hőmérséklet jeladó gomba volt elkoszolódva. Szétszedte, féktisztítóval és WD40-nel rendberakta, majd összeszerelte. Ezután semmi bajom nem volt vele.
Nálad lehet, hogy nem ez lesz a gond, de a km is kb stimmel és az autó kora is, valamint ez az elkoszolódás teljesen reális ok lehet és könnyen, olcsón orvosolható.
Talán érdemes egy real-Time diagnosztikát is lefuttatni indítás közben, hátha feltűnik valami hibára utaló adat.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11259 Dátum: 2020.01.26 16:29:50 »
Csak egy ötlet:
A hőmérséklet érzékelő gombát ellenőrizted már?
Nekem anno a Corollán (az is 1,4 vvt-i volt) ezzel volt egy pici gond. Nagyobb hidegben, indításkor alig akart járni a motor, fulladozott, remegett, nagyon alacsony fordulaton járt.
Elvittem a Toyotás szerelőhöz, átnézte és mondta, hogy a hőmérséklet jeladó gomba volt elkoszolódva. Szétszedte, féktisztítóval és WD40-nel rendberakta, majd összeszerelte. Ezután semmi bajom nem volt vele.
Nálad lehet, hogy nem ez lesz a gond, de a km is kb stimmel és az autó kora is, valamint ez az elkoszolódás teljesen reális ok lehet és könnyen, olcsón orvosolható.
Talán érdemes egy real-Time diagnosztikát is lefuttatni indítás közben, hátha feltűnik valami hibára utaló adat.
Köszönöm a tippet, egy ilyen diagnoosztikát kérek majd a szerelőtől, és akkor mondom neki a hőmérésklet érzékelőt is. Más okból amúgy is viszem hozzá, akkor egy hidegindításra is lesz módja.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

tulajos

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11260 Dátum: 2020.01.26 18:02:04 »
Sziasztok!

Egy 2000-es Avensis tulajdonosa vagyok. Nemrégiben észrevettem, hogy a hátsó lengéscsillapítónak szakadt a porvédője, ezért elvittem szervizbe. Ott elkezdték a javítást de sajnos a mellékelt problémával találkoztak. Azt szeretném megkérdezni, hogy ez mennyire komoly probléma, lehet-e ezt biztosan javítani?

Egy másik szervizben vállalják a javítást, azt mondták, hogy nem nagy dolog, persze ára van. Mi a véleményetek, ha meg is javítják, akkor biztosan jól fog működni, tudom-e én valahogy ellenőrizni, hogy jól csinálják meg? A szerviz szerint a rozsdás részt kivágják és egy új lemezt hegesztenek oda. Azt mondták, hogy nem kell bontóból szerezni ilyet, meg tudják csinálni így is.

Ide raktam a képeket:

https://ibb.co/1d3ypJk
https://ibb.co/KVGMrkQ
https://ibb.co/BqFZFfr

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12151
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11261 Dátum: 2020.01.26 19:27:30 »
ki van rohadva az egész. ez egy teherviselő elem. reméljük tudják mit csinálnak.
hegesztés egy új futóműállitás és lengécsillapitó ellenőrzés kell.  én már csak vékonyan pakolnék innentől az autóba.   
a hegesztés el fog újra engedni és rohadni. elkezdik vágni a lemezt egyre rohadtabb lesz többet kell vágni, pótolni ..
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11262 Dátum: 2020.02.02 17:50:21 »


Féktisztítóval hogyan lehet megkeresni?

A csatlakozásokhoz (gyanús pontokhoz) fújsz egy keveset, ha felpörög a motor, akkor meg is van a falslevegő beszívásának a pontja.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Gyugyó

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11263 Dátum: 2020.02.10 07:46:19 »
Sziasztok!Új vagyok az oldalon,nemrég vettem egy 2003-as Avensist 2.0 D4D,és van egy olyan problémám,hogy ha üzemmelegre melegszik az autó és leállítom,nem indul be,várnom kell még kihűl a motor teljesen,akkor is váltózó az idő,hogy mikor indul be,van hogy 2 órát is kell várni,van hogy 1 óra múlva beindul,ha rövid távakat megyek vele akkor pöccre indul,tudna valaki tippet adni mi lehet a hiba?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #11264 Dátum: 2020.02.11 18:06:59 »
Sziasztok!Új vagyok az oldalon,nemrég vettem egy 2003-as Avensist 2.0 D4D,és van egy olyan problémám,hogy ha üzemmelegre melegszik az autó és leállítom,nem indul be,várnom kell még kihűl a motor teljesen,akkor is váltózó az idő,hogy mikor indul be,van hogy 2 órát is kell várni,van hogy 1 óra múlva beindul,ha rövid távakat megyek vele akkor pöccre indul,tudna valaki tippet adni mi lehet a hiba?
Főtengely jeladó.