Nem kell oda 10 év, a technológiát már feltalálták, a tömeggyártást kell csak kitalálni.
Biztos hogy nem az egésze fog átállni elektromosra. A cél az hogy minél olcsóbb legyen átállni, és erre minden esély meg is van, hiszen egy elektromos autó fajlagos előállítási ára már most jóval alacsonyabb mint egy most még hagyományosé ugyanakkora méretben, már csak az üzleti modelleket kell kitalálni rá és akkor csak jön a bumm amikor már a hülyének is meg fogja érni átállni elektromosra.
Romániában és Németországban is voltak sikeres állami programok a gépjárműpark fiatalításához, az ősrégi 1300-as Dácsiákat le lehetett adni gyűjtőpontokba utalványokért, amiket fiatalabb autók árába beszámították. Az utalvány értéke az ős vasak piaci értékének 10-szeresét is elérte. Ezek mintájára lehet majd bevezetni hasonlót azoknak, akiknek csak arra kell az autó hogy a városban eljussanak A-ból B-be, pl. gyerekeket oviba/suliba cipelni, munkába járni, bevásárolni. Ilyen felhasználó rengeteg van (sőt, az autós többsége ilyen). Ilyen célra olcsó, kicsi, és könnyen fenntartható autó kell, az elektromos megoldás erre tökéletesen megfelel. Az ilyen sofőr ritkán jár a városon kívülre, pláne vidékre, netán külföldre. Ha mégis megtenné évente párszor, részesítse előnybe a tömegközlekedést (vonat stb.) azzal is jobban kíméli a környezetet, mint most amikor saját 1.0-ás motort üveghanggal hajtja szét az autópályán 110-el.
Akiknek nagyobb távokra van szükségük azok maradnak fosszilisek, előrevetítendő hogy ezek ára egyre magasabb lesz, mert tuti lesz rá külön környezetszennyezési adó stb. Arra lesz ösztönözve a nép hogy a nagy távokra használjon közösségi közlekedést, ami szennyez ugyan, de fajlagosan kevesebbet, mert egy busz káros anyag kibocsájtása elosztva a teljes utasszámmal kevesebb, mint ha mindenki saját autóban ülne, mint most.
A helyes hozzáállás egyre inkább az, hogy az fizet, aki szennyez.