Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7223406 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
music     

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41101 Dátum: 2012.10.29 09:27:33 »
Tudom, hogy korábban volt az akkumlátor téma, most mégis kérdeznék.
Rövidesen akkut kell vennem, és a Toyota Optifit 30ezer akcióban, ehhez képest a Bosch és Varta csúcsmodelljeit 20-24 ezer körül meg tudom venni.
Lemértem az akkut az alábbi méret kell bele: 242x175x190. Az a kérdés, hogy ez az európai vagy japán méret? Azt már vágom, hogy jobb+ és 60Ah kell.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41102 Dátum: 2012.10.29 10:59:02 »
nézd ki a helyet, ahol megvennéd, és hívd fel, hogy neked ilyen kell, van-e neki.
music     

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41103 Dátum: 2012.10.29 17:56:59 »
Tudom, hogy korábban volt az akkumlátor téma, most mégis kérdeznék.
Rövidesen akkut kell vennem, és a Toyota Optifit 30ezer akcióban, ehhez képest a Bosch és Varta csúcsmodelljeit 20-24 ezer körül meg tudom venni.
Lemértem az akkut az alábbi méret kell bele: 242x175x190. Az a kérdés, hogy ez az európai vagy japán méret? Azt már vágom, hogy jobb+ és 60Ah kell.

Az a tuti ha pontosan elmondod a méretet ott ahol veszed. Mert asszem van 175 magas is, és arra szokták mondani, hogy fával ki lehet támogatni, de azt ne már...
Xanyi

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41104 Dátum: 2012.10.29 18:09:12 »
Tudom, hogy korábban volt az akkumlátor téma, most mégis kérdeznék.
Rövidesen akkut kell vennem, és a Toyota Optifit 30ezer akcióban, ehhez képest a Bosch és Varta csúcsmodelljeit 20-24 ezer körül meg tudom venni.
Lemértem az akkut az alábbi méret kell bele: 242x175x190. Az a kérdés, hogy ez az európai vagy japán méret? Azt már vágom, hogy jobb+ és 60Ah kell.
Honnan tudod, hogy cserélni kell?
(akkor jövöre nekem is esedékes ??? :cry:)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41105 Dátum: 2012.10.29 18:25:17 »
Szerintem mondtam már, de általában jó, ha az ember a legnagyobbat teszi be, ami fizikailag belefér.
Nálam előző tulaj ezt jól csinálta, 720A indítóáramú van benne (Ah érték nem látszik, de >=72 körül lehet), pedig 45Ah-s akksikat is adnak hozzá a keresők. Télen is teker rendesen mindig, pedig van, hogy hetekig áll. Töltőáramköröknek nem árthat(na), a kérdés, hogy rá tudja-e/akarja-e szánni az ember azt a pénzt  :?:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41106 Dátum: 2012.10.29 18:46:28 »
Lemértem az akkut az alábbi méret kell bele: 242x175x190.
Én Exide EA640-et használtam (szezonon kívül tavasszal kb. 23-ért vettem). A durva fogyasztású riasztómmal ez birta a legtovább. A lefogatásához átraktam a gyári tetején lévő kis műanyag távtartót.

Akku aktivátorral a tesóm '05-ös dizelje gyári akkuval még mindig kifogástalan, pedig csak 45 ezret ment a 7 év alatt.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.29 18:49:25 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41107 Dátum: 2012.10.29 18:58:18 »
Honnan tudod, hogy cserélni kell?(
Alacsony kapocsfeszültség, nem veszi a töltést, gyors töltésvesztés.-->Nehéz indítás, nagy fogyasztókkal illetve rövidebb állás után  is lemerül, a hátsó ablakfűtés az alacsony feszültség miatt nem fűt eléggé.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41108 Dátum: 2012.10.29 19:27:00 »
Alacsony kapocsfeszültség, nem veszi a töltést, gyors töltésvesztés.-->Nehéz indítás, nagy fogyasztókkal illetve rövidebb állás után  is lemerül, a hátsó ablakfűtés az alacsony feszültség miatt nem fűt eléggé.
És akkor töltögetted? :hmmmm: Én biztos az első jelre lecseréltem volna. A Jazzben viszont egyik percről a másikra  a körut közepén zárlatos lett.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41109 Dátum: 2012.10.29 19:45:22 »
Én biztos az első jelre lecseréltem volna. A Jazzben viszont egyik percről a másikra  a körut közepén zárlatos lett.
Drága mulatság lett volna lecserélni, maradt a töltögetés. Most már eleve beépítettem a töltés lehetőségét a kocsiba. 12V-os kábelt bedugom a fix csatlakozóba a töltő meg kivül van.
Érdemes venni tasakos akkukat, azok csak szimplán elszulfátosodnak (aktivátor nélkül) és nehezen lesznek cellazárlatosak.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41110 Dátum: 2012.10.29 20:02:02 »
Tudom, hogy korábban volt az akkumlátor téma, most mégis kérdeznék.
Rövidesen akkut kell vennem, és a Toyota Optifit 30ezer akcióban, ehhez képest a Bosch és Varta csúcsmodelljeit 20-24 ezer körül meg tudom venni.
Lemértem az akkut az alábbi méret kell bele: 242x175x190. Az a kérdés, hogy ez az európai vagy japán méret? Azt már vágom, hogy jobb+ és 60Ah kell.

Szervusz mondi!
A Yuasa? Az autómat azzal vettem át.Élt 97 hónapot. Toyotánál gyári beszállító. Méret és polaritás helyes kivitel,tisztán calciumos technológia.
2011-ben vettem, 22 000 Ft   62 Ah.
 
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41111 Dátum: 2012.10.29 20:15:57 »
Drága mulatság lett volna lecserélni, maradt a töltögetés. Most már eleve beépítettem a töltés lehetőségét a kocsiba. 12V-os kábelt bedugom a fix csatlakozóba a töltő meg kivül van.
Érdemes venni tasakos akkukat, azok csak szimplán elszulfátosodnak (aktivátor nélkül) és nehezen lesznek cellazárlatosak.
Nem osztom a véleményed, agyrém ha el kezd rakoncátlankodni az aksi. Töltöd, elmész és nem biztos, hogy haza tudsz menni. Én ezt találom drágának, idegeskedés, és a végén ugy is meg kell venni az ujat (és lehet hogy az elsőt (drágát) amit hirtelen kapsz.
Mi az a tasakos aksi? :hmmmm:

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41112 Dátum: 2012.10.29 20:16:59 »
egy biztos: ilyet ne vegyetek.  Lesti saját 55ah
sztem már az első télen nem fog indulni vele a kocsi. iszonyat gyenge.
http://lestiakku.hu/akcio.html

most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41113 Dátum: 2012.10.29 20:37:16 »
A Yuasa? Az autómat azzal vettem át.Élt 97 hónapot. Toyotánál gyári beszállító. Méret és polaritás helyes kivitel,tisztán calciumos technológia.2011-ben vettem, 22 000 Ft   62 Ah.
A Yuasa tényleg nagyon jó akku. A gyári a prémiumkategória(GS) S34B20R a YHSD-be kb 40e, a sima calciumos 5322 pedig kb. 14. Nem tudom, hogy élettartamban hozza-e az árkülönbséget.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk
« Válasz #41114 Dátum: 2012.10.29 20:48:04 »
Nem osztom a véleményed, agyrém ha el kezd rakoncátlankodni az aksi. Töltöd, elmész és nem biztos, hogy haza tudsz menni. Én ezt találom drágának, idegeskedés, és a végén ugy is meg kell venni az ujat (és lehet hogy az elsőt (drágát) amit hirtelen kapsz. Mi az a tasakos aksi? :hmmmm:
Tudni kell hol a határ, és kb. élettartamban hol tart az akksi. -) Sosem hagyott ott, pedig elég durván le volt terhelve. Használattól föggően rendszeresen tölteni kell. Nyilván egy többször mélymerített, elszulfátosott akksival otthon nem lehet mit kezdeni, esetleg ott ahol van szulfátalanító gép.
A szakszerű extra teljes feltöltés egyébként egy alapvetően jó kondicióban lévő akkunak is jót tesz.

A tasakos akkuknál az ólomlemezek szeparáló tasakokban vannak elhelyezve és az ólomlenmezből leválló részek nem tudnak leüllepedni az aljára cellazárlatot okozni.