Köszi a bolt ötleteket!
Exxide-ról jókat hallottam. Egyik haverom esküszik rá, neki már a sokadik van belőle, illetve a marutnikban ez volt a gyári cucc és 7 évet ment el.
Meglátom, mivel gyárilag varta van benne, és ahogy nézem azonos árkategóriában ennek van a legnagyobb indítóárama, valószínűleg ez lesz (vagy Bosch, mert állítólag ugyanaz, egy gyárban készül és még a fröccsöntési hiba is azonos rajtuk).
Hacsak nem rendszeresen be szeretnel bikazni a tiednel nagyobb autokat, a nagyobb inditoaram nem feltetlen elony. Minel nagyobb inditoaramu egy akksi, valoszinuleg annal hamarabb fog tonkremenni. Egy savas akkumulator, ha kelloen alacsony az inditoarama, akar 100 evig is el tudna mukodni (pl. ha a cellak uveggel vannak szeparalva, es egymastol kelloen tavol vannak - ez viszont igen alacsony inditoaramot tesz lehetove).
Ezzel szemben a magas inditoaram eleresehez sokkal surubben vannak a cellak - igy viszont a szulfatosodas megkezdtevel egy levalo darab igen konnyen okozhat cellazarlatot, akkor pedig pillanatok alatt megsul az akksid.
Emiatt szerintem erdemes az autod inditomotorjanak megfelelo inditoaramu, vagy esetleg a szuksegesnel csak kicsivel nagyobb akksit venni (tudtommal egyebkent inditozaskor ugyis lekapcsol atmenetileg a radio es minden egyeb fogyaszto, ugyhogy ez is felesleges), es igy lesz a leghosszabb az elettartam. Persze ha tobb szaz wattos melynyomod van az autoban, az mas
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
Az inditoaram termeszetesen nem osszetevesztendo a kapacitassal (Ah). Abbol erdemes lehet minel nagyobbat venni, hogy ha esetleg sokaig all az auto, es kozben megy a radio, akkor ne lehessenek problemak.