Ez egyszerű...
Az első aki odaér, lelassít 130-ra.
A második mögötte (mivel sosem tart tisztességes követési távolságot) fékez, lelassít 125-re.
A harmadik már kénytelen visszavenni 120-ra.
És így tovább, 20-30 autónyi távon simán lemegy a sebesség 60-70-ig.
Nem kell ehhez véda, elég ha a pályán sűrű a forgalom. A legelső a belső sávban még akkor is, ha 130-al előzi meg a kamiont, mivel tipikusan utolsó pillanatban szokott "kivágni" meögüle, fékezésre készteti azt, aki jön a belsőbe, és akkor ugyanez alakul ki.
Ugyanaz a jelenség a dugóban, csak fordítva: ha egymásra figyelnének és összehangolnák az emberek a tempót, a dugó is gyorsabb lenne: amikor az előttem lévő indul, vele együtt indulok én is. Nem várom meg, hogy ő eltávolodjon majd 5 másodperccel én is elinduljak - mert így a lánc nagyon megnyúlik, egyre lassabb lesz, csupa kudarc és mérgelődést okoz, és egyre lassabb tempót.