Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7208711 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52095 Dátum: 2017.10.16 08:53:28 »
olvastátok?

http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2017/10/15/az_1_4_millio_forintos_toyota_amelyre_700_ezerert_sincs_vevo/

mért van kétségbe esve a srác? ez ennyi.
én is 700ért vettem a skodát , rádobtam 6 év alatt még 700at, most ér max 450-500at.  ez van . ez a csapda.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1105
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52096 Dátum: 2017.10.16 08:57:49 »
Az autó - kevés esettől eltekintve - nem befektetés!
Tartós használati cikk, mely értékvesztése jóval gyorsabb egyéb ingóságoknál... Ide kötve: amennyiben nem költ rá, még gyorsabban amortizálódik a 0 felé!
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52097 Dátum: 2017.10.16 09:45:31 »
Sajnos Toyotabol eleg keves olyan modell van, ami vasarlas utan tartja, vagy noveli az erteket. Nekem is volt Camrym, a posztban szereplotol egy generacioval kesobbi. 2009-ben vettem 1,650M Ft-ert, 2015-ben adtam el 950e-ert. Kozel sem kellett ra annyit kolteni, mint amennyit a leveliro beleboritott, de buko igy is, ugy is volt rajta. (A mostaniba joval tobb penzt boritottam, ami szinten nem fog soha visszajonni, de a rajongas ezzel jar :D ) A masik problema, hogy a Camry nem csak Magyarorszagon, de Europaban sem egy tulzottan ismert modell. Sok embernek csak a tipusnevet emlitve fogalma sincs, hogy melyik autogyar termeke lehet. Lehet, hogy ritka auto, de mivel nem ismert, igy a felvevopiaca is egy eleg szuk retegre korlatozodik.
Amik tartjak az arukat, azok az AE86-ok, AW11-ek, MA70-ek es JZA80-ok. Ezek viszont nem is abban az arkategoriaban mozognak, mint a Camry, illetve hetkoznapi hasznalatra nem is tulzottan ajanlottak.
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26344
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52098 Dátum: 2017.10.16 10:15:34 »
Sajnos Toyotabol eleg keves olyan modell van, ami vasarlas utan tartja, vagy noveli az erteket.
Az utóbbi néhány évben már előfordul nálunk is ilyen, köszönhetően a válság óta beszűkült autópiacnak. És pont a Toyoták megbízhatósága elkezdett értéknövelő tényező lenni. Valahol tárgyaltuk ezt, néhány típus ára egy-két éves időintervallumon belül akár emelkedhet is. Mondjuk pont a Camry nem tartozik ide, és nem is fog, egy használt nagy autó mindig az a kategória lesz, amelyikhez relatíve olcsón hozzá lehet jutni, de továbbadni is csak alacsony áron lehet, mert a nagysága miatt áron alul értékelt. Ezzel párhuzamosan a kisautók egyre jobban tartják az értéküket, mert napi használatra praktikusabbak, és a nem olyan bő felszereltség kevesebb hibalehetőséget is takar, ergo megbízhatóbbak is.
music     

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52099 Dátum: 2017.10.16 10:21:22 »
Sajnos Toyotabol eleg keves olyan modell van, ami vasarlas utan tartja, vagy noveli az erteket.
Nemcsak a Toyota ilyen. Volt egy családi kocsink amit szalonból hoztunk el. 28 évesen már nem akartam rá költeni, de előtte 6 év alatt 800k-t tettem bele. Komplett motorfelújítás, adagoló felújítás, kipuff rendszer, hűtés, stb. Fájó szívvel végül elvittem a bontóba. 100-200k-s piaci érték mellett értelmetlen lett volna árulni. Bontós körbejárta, benézett a motortérbe, látta a szalonállapot közeli belsőt, a prémium gumiszettet, a rohadásmentes külsőt, majd közölte, hogy ne vonjuk ki, inkább írjunk róla adásvételit. 100k-ért odaadtam. Mint kiderült egy márkarajongó gyerek volt, maga szereli, az autó a legjobb helyre került. Viszont azt már a pénztalicskázásnál is tudtam, hogy a kocsiba beletett lóvét nem látom viszont. Voltak nekem is veterános terveim, de ott is a racionalitás győzött, nem volt elég nagy a szerelem: a matek azt mutatta, hogy a kocsi a veteránosítás során benyelne 2-2,5 milliót, amiből az árban a fele-harmada realizálható. Ez az arány körülbelül  igaz a legtöbb youngtimerre. Lehetne persze letárolni, de az inflációt és az állagmegóvást is nézve, legfeljebb nullára lehet kijönni.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10717
Beszélgessünk
« Válasz #52100 Dátum: 2017.10.16 10:51:58 »
Sajnos ez a baj a Camryvel, amit a cikkben is említenek: őszinte, 400e+ km futásteljesítmény, felső kategóriás autó, "nagy" köbcentis benzines motorral és Aut váltóval... Ez sajnos a beszűkült, csak a minél kisebb fogyasztást szem előtt tartó tulajok esetében erősen kizáró tényező...  :hmmmm:
Tőlünk keletebbre (Ukrajna, Oroszország) azért a Camrynek volt respect-je, a tulajok tudták, hogy -30C-ban sem fogja cserben hagyni őket - más kérdés, hogy ilyen idős autót ők se vennének már meg talán. Azóta 3 generáció is kijött belőle, a mai napig gyártják - csak sajnos Ny. Európában valóban nem keresett, "lenézett" típus volt mindig is. Talán a Hibrid bevezetésével ez változott, ezekből itthon is szép számmal futkosnak már az utakon.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52101 Dátum: 2017.10.16 11:03:15 »
Ezzel párhuzamosan a kisautók egyre jobban tartják az értéküket, mert napi használatra praktikusabbak, és a nem olyan bő felszereltség kevesebb hibalehetőséget is takar, ergo megbízhatóbbak is.
Mi pont azért zártuk ki a használt kisautókat, mert tartják az értéküket. Szinte nem olcsóbb mint egy kombi, viszont szinte ugyanannyit fogyaszt. A pakolhatósága viszont meg se közelíti a kombit.
Miután korábban közlekedtem Hiace-val és imádtam, az a véleményem alakult ki, hogy csak a méretet kell megszokni és mindennel lehet közlekedni.
A másik: 10 év alatt a kocsik értékvesztése ~75%. Ez egy családi kombi esetében 5,5-6 millió ft, míg pl. egy Yaris méretű kocsi esetében 2 millióhoz közelít. Számomra ez azt jelenti, hogy kisautót újonnan éri meg vásárolni, mivel az értékvesztése a kombihoz viszonyítva elenyésző.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52102 Dátum: 2017.10.16 11:19:10 »
Viszont azt már a pénztalicskázásnál is tudtam, hogy a kocsiba beletett lóvét nem látom viszont.
Pontosan, ezért is beszéltünk sokat az egyik szomszédos topikban arról, hogy vegyek-e új autót, vagy csináltassam meg, ami van. Ha költök rá, akkor nem adom el, mert nem jön vissza, és másnak nem csináltatom meg, viszont ha nekiállok és rendberakatom akkor tovább jó néhány évig autó... De akkor is 10+ éves autó marad és folyamatosan öregszik, és előbb-utóbb mindenképpen lépni kell.

Most egy ideig marad, addig életbentartom, aztán kiderül.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10717
Beszélgessünk
« Válasz #52103 Dátum: 2017.10.16 11:34:12 »
Én is azzal számolok, hogy megmarad az Avensis még jó pár évig. Ezért is vállaltam be ezt a motorfelújítást, mert szerencsére ezen kívül semmi baja sincsen (kop-kop-kop).
Most 18.-án szerdán lesz 12 éve, hogy kigurultam vele a kiskőrösi szalonból.  :wub: Torta azért nem lesz...  [rohog] :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52104 Dátum: 2017.10.16 11:53:34 »
Én is azzal számolok, hogy megmarad az Avensis még jó pár évig. Ezért is vállaltam be ezt a motorfelújítást, mert szerencsére ezen kívül semmi baja sincsen (kop-kop-kop).
Most 18.-án szerdán lesz 12 éve, hogy kigurultam vele a kiskőrösi szalonból.  :wub: Torta azért nem lesz...  [rohog] :D
milyen motorfelújítást?  :eek:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52105 Dátum: 2017.10.16 11:57:18 »
Pontosan, ezért is beszéltünk sokat az egyik szomszédos topikban arról, hogy vegyek-e új autót, vagy csináltassam meg, ami van. Ha költök rá, akkor nem adom el, mert nem jön vissza, és másnak nem csináltatom meg, viszont ha nekiállok és rendberakatom akkor tovább jó néhány évig autó... De akkor is 10+ éves autó marad és folyamatosan öregszik, és előbb-utóbb mindenképpen lépni kell.

Most egy ideig marad, addig életbentartom, aztán kiderül.
Én 28 éves koráig tartottam. Első 10 évben olajcsere, fékcsere, kuplung volt összesen. Utána már voltak pártízezres költségek, de 17 éves koráig semmi komolyabb. 17-28 éves kora közt viszont már elkért évi 120-170k-t átlagosan. Az adatokat visszanézve kb. 22 éves kor volt az amikor racionálisabb lett volna váltani. Mindenesetre nem érzem magam átverve, tudtam hogy mit csinálok és szerettem azt a kocsit. Az új tulaja küld néha képeket, úgyhogy látom, hogy szép állapotban lévő MILF maradt. :D

10+ éves autó témát úgy látom, hogy a 2005 körüli Toyoták elég jó konstrukciók, szerintem 20 éves korig elég jól fogják magukat tartani. Ráadásul a kocsi értékének 25%-át az első 5 év alatt veszted el, majd 5-10 éves kor közt még 50%-ot esik, tehát 10 éves korra 75%-ot buksz. Ez alapján a kocsit eladni racionálisan 5 éves korban(25%-os értékvesztéssel), vagy 15-20 éves korban(az értékét kiautózva) van értelme. Persze ez szigorúan szvsz, sok estényi statisztikázás és matekozás alapján. Idősebb koromban biztos, hogy 5 évenként fogok autót cserélni. Igaz, hogy 20 év alatt elbukok egy listaárat, de legalább folyamatosan garanciális autó lesz a fenekem alatt.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52106 Dátum: 2017.10.16 12:00:11 »
milyen motorfelújítást?  :eek:
Olajevés miatti gyűrűzés, 4 napos sátorozással és/vagy welnessel összekötve. [rohog]

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10717
Beszélgessünk
« Válasz #52107 Dátum: 2017.10.16 12:00:12 »
milyen motorfelújítást?  :eek:

Békéscsabán hagytam az autót, az olajevést/csipegetést fogják orvosolni.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52108 Dátum: 2017.10.16 12:04:11 »
10+ éves autó témát úgy látom, hogy a 2005 körüli Toyoták elég jó konstrukciók, szerintem 20 éves korig elég jól fogják magukat tartani. Ráadásul a kocsi értékének 25%-át az első 5 év alatt veszted el, majd 5-10 éves kor közt még 50%-ot esik, tehát 10 éves korra 75%-ot buksz. Ez alapján a kocsit eladni racionálisan 5 éves korban(25%-os értékvesztéssel), vagy 15-20 éves korban(az értékét kiautózva) van értelme.
Jó gondolat, nem számoltam még így ki, de reálisnak tűnik.
Csak az a baj, hogy egyre öregebb lesz, jönnek elő a gondok (már a futóműre is rá kell borítani egy jelentősebb összeget, ezt a múltkor az olajcserén tudtam meg). De most marad, most már a prioritás (lakáscsere) és szerencsére van céges autó.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10717
Beszélgessünk
« Válasz #52109 Dátum: 2017.10.16 12:05:45 »
Olajevés miatti gyűrűzés, 4 napos sátorozással és/vagy welnessel összekötve. [rohog]

Talán majd máskor. :D

Reméljük egyéb szerelni való nem lesz.  ;) Mondjuk a szerelő mondta ha valami +lenne, azonnal hív és kikéri a véleményem.
Kicsit beszélgettünk, így szóba kerültek a Toyota motorjai is. A 2.2-es D-CAT-ot ő is egy szeméthalmaznak, a Toyota szégyenfoltjának nevezte. De főleg 1.8-asokat javít ő is.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61