Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7030873 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51960 Dátum: 2017.09.13 20:04:03 »
Debit = Sima
Credit = Hitel
Igen, így értettem én is.
music     

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51961 Dátum: 2017.09.14 21:54:51 »
Ezt láttam a minap:
https://imgur.com/a/qDxjK
Szerintem nagyon rendes tőle, hogy előre gondol arra, hogy ha valaki esetleg lefényképezi és nyilvánosságra hozza a képet, ne kelljen a személyiségi jogok miatt a rendszám kitakarásával foglalkozni...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51962 Dátum: 2017.09.15 12:35:14 »
Voltam ma szervizben a COV riasztójával, úgy tűnik, sikeresen meggyógyították, de egyelőre a tesztelés zajlik.
Viszont, ha már ott jártam, megnéztem a szalon autóit.
Volt egy Aygo. Kívülről kifejezetten mutatós, belülről is jópofa, de azért nagyon pici. Magam mögött kb. 10-12 centi lábhely maradna, az semmi. Igaz, a vezetőülést nagyon hátra lehet tolni, sokkal jobban, mint a Yarisunkban. De mégis, az alap benyomás az, hogy nagyon kitöltöm az autót, nem vennék ilyet.
Volt sima és hybrid Yaris, már ez a hátsó pápaszemes fajta. Már nem tűnik annyira brutálisnak a hátsó lámpája, csak kicsit brutális. Ennek is már jobban hátra tolható a vezetőülése, változott a műszerfala, örömmel konstatáltam, hogy a Toyota újra felfedezte a vízhőfokmutatót. Már csak az a kérdés, hogy csak a bemelegedésig mutat, és utána megáll középen, akármi történik is, vagy képes tovább is menni. Nem tudom, hogy kéne-e ilyen, a mostani Yarist nem cserélném le erre, még hibridre sem.
CH-R. Sima is, hybrid is. Hát aki ilyet vesz, az megérdemli. Belül nem annyira rossz, mint a külseje sugallná, de nagyon rossz a kilátás. Semmiképpen nem kéne ilyen autó.
Volt egy kombi Auris (hibrid), hát, belül kisebb, mint a külseje sejtetné, és elég rosszul lehet belőle kilátni. AS műszerfala már lényegesen jobb, mint a ráncfelvarratlan Auris II-é, de nem kéne ez az autó sem. Beültem még egy Versoba is, annak is komolyodott a belseje a 2009-es bemutatáshoz képest, sajnos, a műszerei nem változtak, pedig jó lenne. Megjegyzem, ennek nem volt vízhőórája. Mindezek dacára ezt az egy típust még így is megvenném, de csak 1,8-as motorral. Ennél nagyobbakba nem ültem be, mert közben jött egy tréler, hozott néhány új autót, és megnéztem, hogy jönnek le róla. Hát, nem csinálnám ezt a munkát...
music     

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51963 Dátum: 2017.09.15 13:30:24 »
Megjegyzem, ennek nem volt vízhőórája.
Nekem tetszik, hogy helyette csak egy ikon van: "hideg motor". Az bőven elég, hogy figyeld, míg világít, ne taposd szét az agyát. Átlagembernek még ez is sok, nem hogy hőmérséklet-mérő-műszert értelmezni.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51964 Dátum: 2017.09.15 13:52:32 »
Nekem tetszik, hogy helyette csak egy ikon van: "hideg motor". Az bőven elég, hogy figyeld, míg világít, ne taposd szét az agyát. Átlagembernek még ez is sok, nem hogy hőmérséklet-mérő-műszert értelmezni.

Az egy átlagos képzettségű járművezetőnek nem jelent gondot, de egy járműnek hol van és milyen értékeket jelez a "vízhőórája"(???) na az már talányos.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51965 Dátum: 2017.09.15 14:52:29 »
Én szeretem, ha van, de csak akkor, ha értelmesen mutat. Ilyen volt pl. a Daciaánál (1310), vagy az Opeleknél is: a 80 és 105 fok közti rész van "kiszélesítve", és látod, hogy mennyire van melege.
Azt a fajtát, ami az Avensisnél volt, de megjegyzem, a régi Fiatoké és, hogy bemelegedés után megáll középen, és onnan egy tapodtat se mozdul, nem szeretem, akkor már tényleg elég a lámpa/ikon is, kevesebbe infót az sem nyújt, de legalább kis helyet vesz el...
music     

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51966 Dátum: 2017.09.15 16:23:26 »
Én szeretem, ha van, de csak akkor, ha értelmesen mutat. Ilyen volt pl. a Daciaánál (1310), vagy az Opeleknél is: a 80 és 105 fok közti rész van "kiszélesítve", és látod, hogy mennyire van melege.
Azt a fajtát, ami az Avensisnél volt, de megjegyzem, a régi Fiatoké és, hogy bemelegedés után megáll középen, és onnan egy tapodtat se mozdul, nem szeretem, akkor már tényleg elég a lámpa/ikon is, kevesebbe infót az sem nyújt, de legalább kis helyet vesz el...
Avensis nem valós értéket mutat? Amikor bemelegedőben van, akkor tök szépen mutatja a bemelegedést.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51967 Dátum: 2017.09.16 14:37:28 »
Igen, de amikor eléri az üzemi hőt, onnan tovább nem mozdul. Sem addig, amíg bekapcsol a hűtőventillátor, sem akkor, amikor kikapcsol. Épp a legizgalmasabbat nem tudod meg, hogy mikor melegszik és mennyire a motor pl. nagy melegben.
music     

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51968 Dátum: 2017.09.16 19:45:41 »
holnap a fiammal "kiugrunk" a frankfurti szalonra  :D  :punk:

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51969 Dátum: 2017.09.16 20:40:33 »
Igen, de amikor eléri az üzemi hőt, onnan tovább nem mozdul. Sem addig, amíg bekapcsol a hűtőventillátor, sem akkor, amikor kikapcsol. Épp a legizgalmasabbat nem tudod meg, hogy mikor melegszik és mennyire a motor pl. nagy melegben.
Hát egy normálisan működő hűtés állandó hőmérsékleten igyekszik tartani a motor hőmérsékletét (hűtőventi is fordulatszám-szabályzott), méghozzá az ideális tartományban, ami 90 +/- néhány fok környékén van. Ennyi hőmérséklet ingadozást ezek a műszerek nem fognak mutatni.
Az 1310 Dácsiában gyakran felforrt a hűtővíz, simán felment 105-110 fokra, azt tényleg lehetett látni a műszeren. Egy mai autón ha ilyen tartományba szökne az üzemi hőmérséklet, simán kigyulladna a check engine lámpa és a motor leállna, további károsodás megelőzés végett. Az ECU letiltana, de sztem ha nagyon melegedne a motor maximális hűtőventilátor működés mellett, akkor az ECU elkezdené csökkenteni a befecskendezést, pont azért, hogy ne károsodjon - vélehtően emiatt nem látod onnan továbbmozdulni.
Amit egy mai autó hőmérőjén látsz, kb. 1cm mutató-tű tartományban, az kb. 20 foktól 90 fokig lévő hőmérséklet tartományt. A műszer pontossága a 90 fölötti vagy alatti néhány fokos tartományba nem elég hogy azt lásd. Ezek nem labor-műszerek, sósem voltak azok (még a Dácsiában sem).
Ha pontos értékre vagy kíváncsi, egy kb. 1000 Ft.-os ELM OBD-Bluetooth adapterrel olvasd ki a mobilodra az értéket, valós időben látni fogod - valszeg ott számszerűen látva fogod tapasztalni, hogy 90 fok körül tényleg csak pár fokkal mozdul el alapesetben ez az érték.
Mezei usernek elég a LED is, ami egyszerűen fel van programozva. Ha a hőmérséklet nagyobb mint mondjuk 75 (ex-has), akkor kialszik...
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.16 20:43:42 írta robi (Robi) »

din90

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51970 Dátum: 2017.09.16 21:09:36 »
Sokat törtem a fejem, végül úgy döntöttem, bevállalom, hogy hülye vagyok és megkérdezem. :)

Szóval amikor vettem az autót, az eladónak még volt egy odavetett félmondata (én már nem is rá koncentráltam :) ), hogy a japán autók váltójának sajna ez a bibije (talán, hogy 200e km környékén már kezdik a végüket járni).
Azóta az jár a fejemben, hogy mi van a japánok váltójával? Vagy csak a – finoman szólva is – gatya kuplungot próbálta "menteni"? Vagy mire gondolhatott a költő...? :D


(Nem tudom milyennek kellett volna lennie, az minden esetre biztos, hogy amikor elvittem műszakiztatni, gondoltam nézzenek má' rá, amire rögvest egy új kuplung szettel reagáltak.)
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.16 21:14:38 írta din90 »
„A versenyzés az élet. Ami előtte vagy utána történik, várakozás.”

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51971 Dátum: 2017.09.16 21:26:02 »
Hát nemtom, én a Corolla E10-est annak idején 127ezerrel vettem, és 198ezerrel adtam tovább - a váltója mindvégig mint egy svájci óra. Egy újjall lehetett mozgatni, és magától is mindig a megfelelő fokozatba akart menni felfelé.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10682
Beszélgessünk
« Válasz #51972 Dátum: 2017.09.16 21:46:59 »
Én az ex Avensisemet 226e km-el adtam el 2010 végén (0 km-esen került hozzánk, így mi tettük bele az összes km-et), a váltójával semmi gond nem volt.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51973 Dátum: 2017.09.17 11:14:41 »
Sokat törtem a fejem, végül úgy döntöttem, bevállalom, hogy hülye vagyok és megkérdezem. :)

Szóval amikor vettem az autót, az eladónak még volt egy odavetett félmondata (én már nem is rá koncentráltam :) ), hogy a japán autók váltójának sajna ez a bibije (talán, hogy 200e km környékén már kezdik a végüket járni).
Azóta az jár a fejemben, hogy mi van a japánok váltójával? Vagy csak a – finoman szólva is – gatya kuplungot próbálta "menteni"? Vagy mire gondolhatott a költő...? :D
Az eladó minden bizonnyal a pirézekre is haragudna...
Max. annyit lehet kijelenteni, hogy a Toyota váltók hajlamosak a rükvercet nem elsőre bevenni, de ezt is úgy kell érteni, hogy egyszer beveszi elsőre, egyszer nem, ez az általam eddig sokszor vezetett 5 Toyotából 4-re igaz.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Beszélgessünk
« Válasz #51974 Dátum: 2017.09.17 11:17:27 »
Ült valaki mostanában (legújabb) Astrában olyan szemmel, hogy be lehet hátulra normális módon ültetni 3 gyereket - egynek kell csak gyerekülés? Az ebben a cikkben lévő képek nem túl biztatóak...
music