Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2902309 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8460 Dátum: 2012.06.17 12:17:34 »
Van egy kavicsfelverődésem a szélvédőn, majdnem pont a közepén. Persze ott van már vétel óta, meg az előző műszakin is ott volt. Egy kis fehér pontot képzeljetek el, körülötte egy "körrel". Na most, megint műszakis lesz, ugyanoda tervezem vinni, de benne van, hogy kiszúrják, épp olyan emberkét fogok ki, akinek nem tetszik majd stb(a vizsga előtt persze elviszem átnézetni ugyanoda, mejd lehet rákérdezek). Viszont a kérdésem: kb mi pénz ezt megcsináltatni? Mert lehet hogy akkor megéri "okosban" vizsgáztani, ott tutira átmegy, persze drágább. Meg kényelmesebb, mert egy ismerősőm ezzel foglalkozik, ő elvinné a kocsit azt helo. És ekkor nincs para, hogy mit találnak. Viszont ha emellett döntök, akkor el se kéne vinni átnézetni mert az is pénz..
Még az első kocsimmal, ugyanitt, jártam úgy, hogy már át volt nézve a kocsi, erre egy köcsög tanulógyerek kiszúrta és szólt is, hogy a szélvédő jobb felső sarkában van egy repedés.. Akkor elküldtek szélvédőt cseréltetni, ez egy skoda 120as volt, így nem volt olyan horror, 11e ft volt és pár perc meló. De a Toyotával nem akarok így járni..

Ha jól emlékszem 3-4000 körül van egy javítás.
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8461 Dátum: 2012.06.17 13:20:22 »
Szerintetek mi értelme van nyáron, hogy a folytószelepet fűti az autó? Azt még értem, hogy télen a jegesedés ellen próbálna védeni, és azt is tudom, hogy egyes repülőknél leszálláskor fennálhat akkora vákuum a pillangószelepnél, hogy befagy, és ott azért kell fűteni, de az autónak, főlleg nyáron miért jó, hogy a levegő áthalad egy 90c fokos alkatrészen, mikor a minél hidegebb levegő bejuttatása a cél?

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8462 Dátum: 2012.06.17 14:04:29 »
Ha jól emlékszem 3-4000 körül van egy javítás.
3-6000+ÁFA
Nekem is esedékes lesz, kaptam egyet, pont kicsivel a szemvonalam alá.
Amikor megvettem a masinát ő(ke)t hívtam ki, igaz, mint kiderült, az a két felverődésem szakszerűen javítva volt, megfúrta picit és újra feltöltötte, csak valami 2-3 ezret kért el. Most ennél meglátom mi lesz, bár ebben a hónapban már eléggé lerángatta a gatyámat a verda :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8463 Dátum: 2012.06.17 16:02:02 »
Szerintetek mi értelme van nyáron, hogy a folytószelepet fűti az autó? Azt még értem, hogy télen a jegesedés ellen próbálna védeni, és azt is tudom, hogy egyes repülőknél leszálláskor fennálhat akkora vákuum a pillangószelepnél, hogy befagy, és ott azért kell fűteni, de az autónak, főlleg nyáron miért jó, hogy a levegő áthalad egy 90c fokos alkatrészen, mikor a minél hidegebb levegő bejuttatása a cél?

Nem fűti. Mi fűti?
Xanyi

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8464 Dátum: 2012.06.17 16:29:26 »
A hűtővíz fűti. Bele van vezetve az aljába, és forró az egész pillangószelepház egy kis járatás után.
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2003_TOYOTA_RAV4_ZCA25L-AZMNKW_2211.html
itt látható az alkatrész.

Itt meg fotón az alkatrész. Ez az alapjárati szabályzó kettészedve, a bal oldali elem alsó kamrája a víztér.:


Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8465 Dátum: 2012.06.17 18:01:40 »
De a víz pont az alapjárati szabályozás miatt van belevezetve, nem azért hogy fűtse. Vagy tévedek?
Xanyi

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8466 Dátum: 2012.06.17 18:38:19 »
Szelepszárszimmeringek cseréje 16 szelepes autónál ha viszem a hengerfejet akkor simán kijön 15ezerből profi gépműhelynél igaz? :)
Ill. aki ért hozzá mondjuk T_Zoli tapasztalata érdekelne, hogy ilyenkor szelepvezetőket is cserélni szokták-e, mivel gondolom ha van játéka a szelepnek, akkor cserélni kell, hiszen az új szimmeringeket is hamar kikoptatja. Szóval talán az is kérdés, hogy elöregedett az a szimmering, vagy a vezetőkopás miatt kopott meg a szimmering és enged át.
                                                                                                                                                   

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8467 Dátum: 2012.06.17 20:00:10 »
De a víz pont az alapjárati szabályozás miatt van belevezetve, nem azért hogy fűtse. Vagy tévedek?

Az alapjárati szabályzás egy "villanymotor". A vizet ki is szokták kötni egy külföldi Scion fólum szerint, ahol az 1zzfe pillangót rakják az 1.5-ös scionra, yarisra. Csak nem értem, hogy gyárilag, nyáron minek fűtik.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8468 Dátum: 2012.06.17 21:26:37 »
Gondolom télre kell a fűtés,de nyáron nem különbözik semmiben a motor müködése,igy fűt télen is.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8469 Dátum: 2012.06.18 09:33:54 »
Van egy kavicsfelverődésem a szélvédőn, majdnem pont a közepén. Persze ott van már vétel óta, meg az előző műszakin is ott volt. Egy kis fehér pontot képzeljetek el, körülötte egy "körrel". Na most, megint műszakis lesz, ugyanoda tervezem vinni, de benne van, hogy kiszúrják, épp olyan emberkét fogok ki, akinek nem tetszik majd stb(a vizsga előtt persze elviszem átnézetni ugyanoda, mejd lehet rákérdezek). Viszont a kérdésem: kb mi pénz ezt megcsináltatni? Mert lehet hogy akkor megéri "okosban" vizsgáztani, ott tutira átmegy, persze drágább. Meg kényelmesebb, mert egy ismerősőm ezzel foglalkozik, ő elvinné a kocsit azt helo. És ekkor nincs para, hogy mit találnak. Viszont ha emellett döntök, akkor el se kéne vinni átnézetni mert az is pénz..
Még az első kocsimmal, ugyanitt, jártam úgy, hogy már át volt nézve a kocsi, erre egy köcsög tanulógyerek kiszúrta és szólt is, hogy a szélvédő jobb felső sarkában van egy repedés.. Akkor elküldtek szélvédőt cseréltetni, ez egy skoda 120as volt, így nem volt olyan horror, 11e ft volt és pár perc meló. De a Toyotával nem akarok így járni..
Nemcsak a műszaki miatt, hanem azért is érdemes megcsináltatni, hogy nehogy véletlenül elkezdjen továbbrepedni. Pár ezerből megvan.

Papa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8470 Dátum: 2012.06.18 12:46:51 »
üdv!
A lábfék vagy a kéziféknél?
Dobok átméröre egyformák?
Munkahengerek mozognak szépen, nem folyatnak, illetve egyforma a dugattyúk átméröje, föleg akkor ha külön lett cserélve?
Fékpofák nincsenek elégve?
Kézifékkar a dobban visszaáll alaphelyzetbe, kiengedett rögzitöféknél?
Kézifékkötél nincs berohadva?<br ***erkezet könnyen jár?

Most ennyi jutott eszembe, a többit emeltdijas sms-ért!  :D

Kérlek számolj be, ha megvan a dolog!

Sziasztok!
Köszi a válaszokat! :) Kamikaze, TUBA, Xanyi :)

A kézifék tökéletes. A munkahengerek szépen működnek, nem folyatnak, nem lettek még cserélve sem.
A fékpofák nincsenek elégve.
A lábfékre a bal hátsó fék nem töri vissza 1,8KNm nyomásig megy fel a fékerő, szemben a jobb 500-600 Nm-el.
Pénteken betettük a bontoóból szerzett alkatrészt. Az érték kicsit javúlt. A szerelővel abban maradtunk, hogy talán bejáródik. :( Hétfőn (ma) megmérjük. HA nem jó akkor megpróbálja teszt jelleggel megcserélni a szabályzó bekötésén a két kereket.  Talán enged annyit a fékcső csatlakozás.
HA akkor is rossz akkor egyértelmű a szabályzó, ha nem akkor lehet gondolkodni :)
Majd tájékoztatlak benneteket a megoldásról.

Végső esetben küldöm az emeltdíjjas SMS-t Kamikazenak! :D
dv: Papa
'00 Corolla sedan

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8471 Dátum: 2012.06.18 15:45:41 »
Annyit még hozzátennék, hogy hallottam hasonló esetről és a tűzfalon levő szabályzó volt a hiba forrása, igaz nagyon drága... viszont tipushiba gyanús a dolog.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8472 Dátum: 2012.06.18 16:19:58 »
Annyit még hozzátennék, hogy hallottam hasonló esetről és a tűzfalon levő szabályzó volt a hiba forrása, igaz nagyon drága... viszont tipushiba gyanús a dolog.

Jaja, erről beszéltem én is.  :D
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8473 Dátum: 2012.06.18 19:08:45 »
A Corollàm hosszbordàsszija még az eredeti, de màr 7 éves... a szélein làtszik, hogy kezd repedezni, tehàt megérett a cserére. Be is terveztem a cserét, de épp most sokat kell jàrkàlnom, igy valoszinü egy kicsit odébb lesz ez a beavatkozàs.

Mi történhet a legrosszabb esetben? Egy az egyben elszakadhat, vagy elöbb megnyùlik? Ha elszakad tönkre tesz még valamit, vagy "csak" kllima stb. nélkül maradok?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

Késő Róbert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 486
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8474 Dátum: 2012.06.18 19:17:07 »
ha szakad: generátor nem tölt, otthagy ahol kimerül az akksi.

A Corollàm hosszbordàsszija még az eredeti, de màr 7 éves... a szélein làtszik, hogy kezd repedezni, tehàt megérett a cserére. Be is terveztem a cserét, de épp most sokat kell jàrkàlnom, igy valoszinü egy kicsit odébb lesz ez a beavatkozàs.

Mi történhet a legrosszabb esetben? Egy az egyben elszakadhat, vagy elöbb megnyùlik? Ha elszakad tönkre tesz még valamit, vagy "csak" kllima stb. nélkül maradok?
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.18 19:18:44 írta Késő Róbert »