Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2901693 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8445 Dátum: 2012.06.14 22:46:01 »
Ideiglenesen nekem is az lesz, de megpróbálom megtudni mennyibe kerül.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

IceRocko

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8446 Dátum: 2012.06.15 12:02:20 »
Sziasztok!

Sajnos elérte az autóm azt a kort mikorra elöregedtek a szilentjeim (20év). igazából leginkább a hátsó futóműnél vannak gondok ott 14db szilent van, abból 12őt kéne cserélnem, mert a stbilizátor rúdnál már volt cserélve. A segítségeteket szeretném kérni, mert sehol nem találok, csak első futóműhöz valót. Hátsóhoz sehol.  :nonono: Ebayen találtam szettbe, de az poliuretán, azt nem szeretnék bele. Toyotánál csak rúddal együtt van darabja 38e-ért. Az ilyen belesüttetős dologban meg nem bízok annyira, hogy tartós lesz. Valakinek van ötlete hol kapnék szilenetek???
köszönöm.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8447 Dátum: 2012.06.15 12:56:43 »
üdv!

Bontóban.

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8448 Dátum: 2012.06.15 13:33:40 »
Sziasztok!

Mekkora munka kicserélni a vezérműlánc feszítőpatront E12-es 1.4 VVT-i Corollában?
Le kell szedni a szelepfedelet is?Mert egy kis pöcök van a patronon ami visszafogja a fogaslécet,úgy kell bedugni és aztán azt a pöcköt kiakasztani,legalábbis ha jól gondolom.Ha tévednék mégis,javítsatok ki!Köszönöm!

Papa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8449 Dátum: 2012.06.15 22:28:09 »
Sziasztok!

Régen reggeltem és azóta nem voltam, így sry, ha bénázok! :)
Segítséget szeretnék kérni, ha valakinek van 5lete.
2000 évjáratú 1,4 4ZZ-FE motorral szerelt JT153ZEB100023 813 alvázszámú járgányom vizsgára menne. Az elmúlt 12 évben begurultam és kigurultam, de most ... :(
A bal hátsó fék túlságosan fog, nagy az eltérés a két hátsó kerék között. Ahol lakom, a Toyota szervíz gáz, ezt nem részletezném.
Aki szereli, már kitisztította a fékdobot, munkahengerek rendben, minden tökéletes. Vettem bontott fékerőszabályzót kicsit javúlt az eltérés, de még mindig nagy :(
A gyári szabályzó 80e Ft. Ha tuti ez a baj megveszem, de nem szeretném lapátolni a Ft-ot az ablakon. Nem ABS-es a kocsi.
Ha valakinek van értelmes tanácsa nagyon megköszönöm.


dv: Papa
'00 Corolla sedan

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8450 Dátum: 2012.06.15 22:59:37 »
üdv!
A lábfék vagy a kéziféknél?
Dobok átméröre egyformák?
Munkahengerek mozognak szépen, nem folyatnak, illetve egyforma a dugattyúk átméröje, föleg akkor ha külön lett cserélve?
Fékpofák nincsenek elégve?
Kézifékkar a dobban visszaáll alaphelyzetbe, kiengedett rögzitöféknél?
Kézifékkötél nincs berohadva?

Most ennyi jutott eszembe, a többit emeltdijas sms-ért!  :D

Kérlek számolj be, ha megvan a dolog!

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8451 Dátum: 2012.06.15 23:47:49 »
Sziasztok!
Vettem bontott fékerőszabályzót kicsit javúlt az eltérés, de még mindig nagy :(
Arról a fékerőszabályzóról beszélünk ami a motortérben a tűzfalon van? Az 5 utas fékerőelosztó szelepről?
Nekem szintén azzal volt bajom a Corollámmal annó, ugyan ezt eljátszottam, mindent kicseréltem hátul, de csak nem fogott egyformán.
Én is bontóból szereztem, de az nekem megoldotta a problémám.
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

Layosh6

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8452 Dátum: 2012.06.16 11:42:09 »
Sziasztok!

Ismét a segítségeteket kérném. A korábban említett csapágyból a drágábbat/jobbat vettem, hallgattam a jó tanácsra.
Most ismét bajban vagyok. Volt a kocsin olajcsere, levegőszűrő, üzemanyag szűrő csere, ezek szervizben. Hazafele rendben volt az autó, még másnap is. Aztán délután kicseréltem a pollenszűrőt, ez ugye végtelenül egyszerű művelet, benne van a kézikönyvben is.
A probléma az, hogy a pollenszűrő csere óta világít a légzsák visszajelző lámpa. Elmentem tankolni, ott kivettem a kesztyűtartót ismét, kicsit megnyomogattam a kábeleket, ezután jó lett, kialudt a lámpa. Lejöttem vele egész Nyíregyházáig Budapestről, úgy hogy kétszer megálltam, a lámpa nem világított. Amint lejöttem a pályáról ismét kigyulladt, azóta el sem alszik. Próbáltam ismét a vezetékeket igazgatni a kesztyűtartó mögött, de hatástalan. A csatlakozókat lehúzni nem mertem, nehogy hibát tároljon az autó (így volt az üzemanyag szűrő cserekor is, pedig csak egy vezeték lett lehúzva, de eltárolta a hibát, számítógéppel törölték ki).

Megtudok itt valamit helyben nézni? Mehetek így a kocsival, nem fog a légzsák berobbanni?


Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8453 Dátum: 2012.06.16 13:17:39 »
Papa

kamikaze elég jól leírta miket nézzetek meg.
Próbáltátok felcserélni a két dobot?
Amúgy milyen fékerőszabályzóról beszélünk? Mert van a tűzfalon, és valamelyiknél van a hátsó futóműbe is egy terhelésfüggő. Amelyiket kicseréltétek azt kizárhatjuk, nézzük a másikat (ha van a Te autódba).
Ha a munkahengerről lekötitek a csöveket mindkét oldalán jön rendesen olaj?
Xanyi

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8454 Dátum: 2012.06.16 13:20:50 »
Sziasztok!

Mekkora munka kicserélni a vezérműlánc feszítőpatront E12-es 1.4 VVT-i Corollában?
Le kell szedni a szelepfedelet is?Mert egy kis pöcök van a patronon ami visszafogja a fogaslécet,úgy kell bedugni és aztán azt a pöcköt kiakasztani,legalábbis ha jól gondolom.Ha tévednék mégis,javítsatok ki!Köszönöm!

Sztem te inkább ne cserélj semmit  ;)

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8455 Dátum: 2012.06.16 17:27:49 »
Sztem te inkább ne cserélj semmit  ;)
Köszönöm a megszavazott bizalmat és az értékes hozzászólást!(Már cseréltem ki E11nél csak nem emlékszem már rá,ennyi)
Nem a kérdésre válaszoltál egy körből kimaradsz! ;)

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8456 Dátum: 2012.06.16 22:11:02 »
Sziasztok!

Ismét a segítségeteket kérném. A korábban említett csapágyból a drágábbat/jobbat vettem, hallgattam a jó tanácsra.
Most ismét bajban vagyok. Volt a kocsin olajcsere, levegőszűrő, üzemanyag szűrő csere, ezek szervizben. Hazafele rendben volt az autó, még másnap is. Aztán délután kicseréltem a pollenszűrőt, ez ugye végtelenül egyszerű művelet, benne van a kézikönyvben is.
A probléma az, hogy a pollenszűrő csere óta világít a légzsák visszajelző lámpa. Elmentem tankolni, ott kivettem a kesztyűtartót ismét, kicsit megnyomogattam a kábeleket, ezután jó lett, kialudt a lámpa. Lejöttem vele egész Nyíregyházáig Budapestről, úgy hogy kétszer megálltam, a lámpa nem világított. Amint lejöttem a pályáról ismét kigyulladt, azóta el sem alszik. Próbáltam ismét a vezetékeket igazgatni a kesztyűtartó mögött, de hatástalan. A csatlakozókat lehúzni nem mertem, nehogy hibát tároljon az autó (így volt az üzemanyag szűrő cserekor is, pedig csak egy vezeték lett lehúzva, de eltárolta a hibát, számítógéppel törölték ki).

Megtudok itt valamit helyben nézni? Mehetek így a kocsival, nem fog a légzsák berobbanni?

üdv!
Nem lesz baja a légzsáknak, csak ha világit nem üzemképes!

Layosh6

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8457 Dátum: 2012.06.17 10:59:49 »
üdv!
Nem lesz baja a légzsáknak, csak ha világit nem üzemképes!

Meg is lett a megoldás. A jobb oldali ülés alatt volt kontaktos a légzsák csatija. kicsit megigazgattuk és el is aludt a lámpa.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8458 Dátum: 2012.06.17 12:06:34 »
Layosh6!
Irni akartam, hogy húzd szét a csatlakozóját a légzsáknak és fújd be kontaktspray-vel, de azt úgy kell szabályosan, hogy áramtalanitod előtte az autót, kb 1 órával, különben fennáll a robbanásveszély.
Lényeg, hogy most jó!

Ha megint csinálja én a kontaktot javaslom.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #8459 Dátum: 2012.06.17 12:06:40 »
Van egy kavicsfelverődésem a szélvédőn, majdnem pont a közepén. Persze ott van már vétel óta, meg az előző műszakin is ott volt. Egy kis fehér pontot képzeljetek el, körülötte egy "körrel". Na most, megint műszakis lesz, ugyanoda tervezem vinni, de benne van, hogy kiszúrják, épp olyan emberkét fogok ki, akinek nem tetszik majd stb(a vizsga előtt persze elviszem átnézetni ugyanoda, mejd lehet rákérdezek). Viszont a kérdésem: kb mi pénz ezt megcsináltatni? Mert lehet hogy akkor megéri "okosban" vizsgáztani, ott tutira átmegy, persze drágább. Meg kényelmesebb, mert egy ismerősőm ezzel foglalkozik, ő elvinné a kocsit azt helo. És ekkor nincs para, hogy mit találnak. Viszont ha emellett döntök, akkor el se kéne vinni átnézetni mert az is pénz..
Még az első kocsimmal, ugyanitt, jártam úgy, hogy már át volt nézve a kocsi, erre egy köcsög tanulógyerek kiszúrta és szólt is, hogy a szélvédő jobb felső sarkában van egy repedés.. Akkor elküldtek szélvédőt cseréltetni, ez egy skoda 120as volt, így nem volt olyan horror, 11e ft volt és pár perc meló. De a Toyotával nem akarok így járni..