Jó az iridiumos gyertya, csak nem annyiért, amennyibe kerül -- szerintem. Ha a kocsiban van némi tuning, akkor jobban kijön a hatása, alapmotor esetében nem igazán venni semmi különbséget észre. Miután 3,5-4x többe kerül, mint a "sima", így elvárható lenne, hogy 5x többet menjen el, hiszen áll benne a pénzem, vehetnék mindig újat is. Azonban nem megy el 5x annyit, csak 1,5x annyit, így számomra nem éri meg a vásárlása. Én inkább a hagyományos gyertyát vásárolom, mert jobbnak tartom az alapot gyakrabban cserélni, mint az iridiumosat nagyon ritkán -- mind anyagi, mind műszaki szempontból nézve.
A Denso és az NGK a jó, mostanában azonban csak a Denso japán gyártású, így én ezt használnám.
1,4-1,6 VVT-i-be:
Denso: K16RU11
NGK: BKR5EYA11
Semmi cuccal nem kell bekenni, szimplán be kell ütközésig csavarni, úgy is érzed, hogy mikor kezd megfeszülni a gyertya. Van mindegyiken egy roppantógyűrű, így a gyertya "alátéte" mindig fogja feszíteni a gyertyát, így nem lazul ki. Tömíteni extrán nem kell. Besülni sem szokott, simán ki lehet tekerni mindig őket. Annyi, hogy szerintem érdemes 30e km után mindig kiszedni őket és ellenőrizni, picit fékspray-vel megtisztítani, újra beállítani az 1.1 mm-es hézagot (a hagyományosnál). Ekkor meg pláne nem sül bele sosem. De még ilyet nem is hallottam a japán kocsiknál, hogy belesült volna a gyertya...