Sziasztok!
A múlt héten a következő történt. Kb. 3 napot állt az autó a mélygarászban. Lehett olyan 10 fok. Amikor indítottam, indult pöcre, de elkezdett az egész autó ... hmmm. ugrálni, pattogni, nem tudom mihez hasonlítani, mint amikor az elejét le-föl rángatod. Azonnal leállítottam. Második indításra rendesen ment. De később feltűnt a következő hang. Feltettem YouTube-ra.
Voltam vele szervízben, de nem tudják, hogy mi adja a hangot és sajnos én sem tudok rájönni, mi lehet, pontosan honnan jöhet a hang. Középtájt, valahol a szívócsonk és a szívószelepek közötti részen hallani, felülről :-) Mszervíz szerint ezt-azt ki kell cserélni rajta, hát nem akarok belemenni abba, hogy mindent kicserélünk, amire gyanakszunk, belekerül rengeteg pénzbe, de a hang ott marad. Volt olaj, olaj szűrő, gyertya csere. Végig Mobil1 5W-50-es olajat töltöttem bele, én vittem az olajat és láttam, amikor beletöltik. A gyertyákat 15km-ként cseréltem, most kivételesen 30e km-t mentem vele, véleményem szerint azok szépek, gyanús nyom nem látszik rajta. A szervízben levették a motor felső deklijét (Cylinder Head Cover), semmi gyanús nem látszik. A lánc, mint az új, a bütyköstengelyen sem látszik kopás. A lánc feszítő "O" gyűrűt kicserélték, kevés olajfolt volt a környékén. Az autó húz rendesen, menet közben nem hallani a kattogást, de lehet csak a kocsi hangja nyomja el. Mszervíz szerint ne aggódjak, nem lehet komoly baj, azért nem alszom nyugodtan. Az autót nem gyilkoltam, hosszú távra terveztem, szervizek betarva, csere alkatrészeken nem spórolva. Hidegen sosem nyomtam neki, megkockáztatom, hogy 90%-ban még elő is melegítettem a motort egy kis alapjárattal. A komputer nem ír be semmilyen hibát. Véleményem szerint, ha szelep lenne, akkor az égés sem lenne tökéletes és csökkenne az ereje is. Szerintetek? Kezdjek el komolyan aggódni?