Ha a gyertyák fáradnak, akkor az alapjárat darabossá válik, nem lesz olyan kisimult a motor járása. Különösen igaz ez hideg motor esetén.
Én ezért szoktam 30e km-nél kicserélni a gyertyákat, mert hiába csak az előírt 60e km felénél vagyunk, észrevehető a csere, az újakkal kifinomultabban jár a motor. Nem állítom, hogy minden autónál ezt így kell csinálni, de a VVT-i-nél szerintem érdemes, mert észrevehetően szebben jár utána a motor. Mind az E11, mind az E12-es esetében ezt tapasztaltam a Denso és az NGK gyertyákkal egyaránt.
Én használtam Bosch, NGK és Denso gyertyákat is. A Bosch nem volt valami nyerő, azzal előfordult olyan, hogy megtorpant a kocsi 5e-res fordulaton, meg az alapjárat sem volt szép vele. Az NGK és a Denso között nem vettem észre semmi különbséget, mindegyik kb 30e km után kissé darabossá teszi az alapjáratomat, amúgy tökéletesek addig, így 30e körül kicserélem őket. Miután mostanában az NGK "Made in France" (és nem Japan), így a Denso-t veszem, mert az japán gyártású és olcsóbb is, mint az NGK.
A kettő között annyi a különbség, hogy az egyiknek a középső eletródájában van az U alakú horony, a másiknak meg a fölső "test" elektródájában. Mindegyik roppantógyűrűs, míg a Bosch nem az. Ez nem azt jelenti, hogy 1x lehet csak betekerni, utána kilazul, hiszen a legtöbb gyertyán nincs is ilyen, csak "alátét". Én 15-20e km után kiszedem a gyertyákat és újra beállítom az 1,1 mm-es hézagot, ellenőrzöm, hogy nincs-e repedés, extrém sarokkopás, stb. A cserekor ugyan olyan feszesek a gyertyák, kicsit sem lazulnak ki. Így egy időközbeni cserétől/ellenőrzéstől nem kell tartani.