Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2902094 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5190 Dátum: 2010.04.20 11:12:54 »
Mellesleg megjegyzem, hogy a mszervízről megint egy negatív tapasztalat érkezett. Azért szerintem elvárható lenne, hogy ne töltsék túl az olajat a képzett szerelők...

Mondjuk ez a mszervíz azóta becsukott (pécsi Troska) de ezt a története ismeritek volt itt róla szó. Eddig a Kotohoz jártam (és ott nem voltak ilyen gondok, ezért is nem foglalkoztam vele a pécsi csere után), de még anno sokat kellett Pécsre járnom úgyhogy az jobban útba eset mint Kaposvár és ezért ejtettem meg ott. Persze logikus hogy jobban teletöltik mert többet tud kiszámlázni, de akkor inkább papíron írna többet és ne öntené bele... bár ennek ha beleönti az az előnye számukra ha vmi szétmegy akkor megint talicskázhatod a pénzt hozzájuk a javításért. Az alapjárati hang mitől lehet vagy ne legyek ennyire vájtfülü és azzal ne foglalkozzak? :D

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5191 Dátum: 2010.04.20 11:30:41 »
Persze logikus hogy jobban teletöltik mert többet tud kiszámlázni, de akkor inkább papíron írna többet és ne öntené bele... bár ennek ha beleönti az az előnye számukra ha vmi szétmegy akkor megint talicskázhatod a pénzt hozzájuk a javításért.
Mekkora osszeeskuves elmelet mar  :clap:
Ez biza jo reklam lenne es mindenki rohanna Toyota-t venni. Ugyanmar  :flowers:
Azert toltik tul, mert a vvt-i-k is hajlamosak voltak enni az olajat ahogy a turbo dizelek is. Fel-egy centitol baja nem lesz, csak annyi tortenik hogy (remelhetoleg) nem megy a min jelzes ala a szint egy szervizintervallum alatt.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5192 Dátum: 2010.04.20 11:36:48 »
Ha a gyertyák fáradnak, akkor az alapjárat darabossá válik, nem lesz olyan kisimult a motor járása. Különösen igaz ez hideg motor esetén.

Én ezért szoktam 30e km-nél kicserélni a gyertyákat, mert hiába csak az előírt 60e km felénél vagyunk, észrevehető a csere, az újakkal kifinomultabban jár a motor. Nem állítom, hogy minden autónál ezt így kell csinálni, de a VVT-i-nél szerintem érdemes, mert észrevehetően szebben jár utána a motor. Mind az E11, mind az E12-es esetében ezt tapasztaltam a Denso és az NGK gyertyákkal egyaránt.


Én használtam Bosch, NGK és Denso gyertyákat is. A Bosch nem volt valami nyerő, azzal előfordult olyan, hogy megtorpant a kocsi 5e-res fordulaton, meg az alapjárat sem volt szép vele. Az NGK és a Denso között nem vettem észre semmi különbséget, mindegyik kb 30e km után kissé darabossá teszi az alapjáratomat, amúgy tökéletesek addig, így 30e körül kicserélem őket. Miután mostanában az NGK "Made in France" (és nem Japan), így a Denso-t veszem, mert az japán gyártású és olcsóbb is, mint az NGK.

A kettő között annyi a különbség, hogy az egyiknek a középső eletródájában van az U alakú horony, a másiknak meg a fölső "test" elektródájában. Mindegyik roppantógyűrűs, míg a Bosch nem az. Ez nem azt jelenti, hogy 1x lehet csak betekerni, utána kilazul, hiszen a legtöbb gyertyán nincs is ilyen, csak "alátét". Én 15-20e km után kiszedem a gyertyákat és újra beállítom az 1,1 mm-es hézagot, ellenőrzöm, hogy nincs-e repedés, extrém sarokkopás, stb. A cserekor ugyan olyan feszesek a gyertyák, kicsit sem lazulnak ki. Így egy időközbeni cserétől/ellenőrzéstől nem kell tartani.

Peti

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5193 Dátum: 2010.04.20 11:45:39 »
60 1-2ezernél cseréltem gyertyát a Coriban, baj nem volt vele, csere után se vettem észre változást. (mondjuk a kicsavart gyertya sem volt olyan huh de rossz állapotban)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5194 Dátum: 2010.04.20 12:13:37 »
60 1-2ezernél cseréltem gyertyát a Coriban, baj nem volt vele, csere után se vettem észre változást. (mondjuk a kicsavart gyertya sem volt olyan huh de rossz állapotban)
Lehet, hogy a Yarisnál nem élődik le annyira a gyertya, ezért is mondtam, hogy nem általános érvényű a korábbi csere. Volt olyan kocsi, ahol én sem vettem észre semmit sem. A mieinknél igen, ezért is maradok én a 30e km-enkénti cserénél...

Amúgy az valahol pozitív, ha nem változik semmi sem, hiszen ez azt is jelenti, hogy a régi gyertya sem volt rossz állapotban. Persze ha kiad az ember vmiért pénzt, utána jó érzés, ha történik valami pozitív változás is...

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5195 Dátum: 2010.04.20 12:17:13 »
Mekkora osszeeskuves elmelet mar  :clap:

Hát amióta a laptopom,telefonom és a tv-m is a garanciaidő lejárta után 2-3 hónapra bexartak azóta feltételezek ilyeneket több területen. :D :D

Ha a gyertyák fáradnak, akkor az alapjárat darabossá válik, nem lesz olyan kisimult a motor járása. Különösen igaz ez hideg motor esetén.
Észrevehető a csere, az újakkal kifinomultabban jár a motor.

Az alapjárat szerencsére nem darabos csak kicsit a hangja magas, de mindegy ezzel együtt lehet élni :) (vw TDI dízelesek is tudnak a kerepléssel, bocsi :flowers: [rohog] akkor nekem is sikerül kibírni még 25e km-t. Jó azért annyira tényleg nem vészes csak nekem a vájtfülemet piszkálja mert csere és a bejáródása után (mintha, de lehet hogy nem akkor még nem tünt fel :)) csöndbe volt egy darabig aztán egyszer csak felfigyeltem rá azóta bántja a fülem :) de ahogy írtam előfordulhat hogy nem densot raktak be hanem valami mást és ezért lehet ez a hang) mert 5e km óta van bent tehát még friss.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5196 Dátum: 2010.04.20 12:20:01 »
Ha nagyon rendellenesnek érzed, akkor megcsinálhatod, hogy levideozod, feltöltöd a Youtube-ra, azt belinkeled és meghallgatjuk. Lehet, hogy eddig is volt a zajod, csak nem tűnt fel, csak most figyeltél fel rá.

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5197 Dátum: 2010.04.20 12:43:07 »
Annyira nem rendellenes mint ahogy az előbb amit példának írtam. :innocent: Mikor a gyertya volt csere érett(~70-75e-t mentem vele talán hála az előző tulajnak aki azt mondta megvételkor most volt frissen cserélve és 100km sincs benne. Mikor átnézettem ugye újnak tűnt(még) és onnan számoltam rá 55-60e-t és mikor vittem cserére szerelő mondta jóval 60e felet lehetett mert mutatta is és elég szépen elvolt már kopva, konkrétan mondta csoda hogy még nem produkált semmit és rendesen működött. 20%-át tettem csak meg városba, mielőtt valaki írná hogy a sok városi használattól jobban kophat a sok indítástól :winkiss:) akkor tűnt fel hogy hangosabb és akkor felhúzott ablaknál a csöndbe lehetett hallani most mondjuk ezt még nem próbáltam mert amikor hallottam lehúzott ablakkal álltam a lámpánál, de délután megnézem ha tudom akkor holnap felteszem majd youtubra mára már nem ígérem kezd besűrűsödni a program. :wacko:

Peti

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5198 Dátum: 2010.04.20 13:13:56 »
Lehet, hogy a Yarisnál nem élődik le annyira a gyertya...

Corinál cseréltem ;) Yar-ba még csak 48ezer van :sorcerer:


Idézet
Persze ha kiad az ember vmiért pénzt, utána jó érzés, ha történik valami pozitív változás is...

Ez így van...

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5199 Dátum: 2010.04.21 22:54:53 »
Hangfelvétel nem akar összejönni mert a telefonos próbálkozásnál szinte semmit se lehet hallani rajta pedig garázsba csináltam gondoltam hátha jobb lesz egy fokkal az akusztika :D

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5200 Dátum: 2010.04.22 10:15:27 »
Üdv!
Mennyi fékfolyadék kell cserére E12-be? A gépkönyvben nem találom, csak azt, hogy DOT3 illetve 4 (az utóbbi szerepel a tartály fedelén is) illetve márkakereskedésben láttam Toyota DOT5.1-est kb.3000FT/ 0.5l áron.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5201 Dátum: 2010.04.22 10:18:54 »
Üdv!
Mennyi fékfolyadék kell cserére E12-be? A gépkönyvben nem találom, csak azt, hogy DOT3 illetve 4 (az utóbbi szerepel a tartály fedelén is) illetve márkakereskedésben láttam Toyota DOT5.1-est kb.3000FT/ 0.5l áron.
Kb 6-7 deci, így azt mondom vedd meg a literest.

Az eléggé lehúzós, 3-4 éve a gyári Toyota DOT5.1 1 literes kiszerelésben 2.300 volt. Most meg több, mint a duplája...ááá

Én Mintex DOT5.1-et veszek 2.300/l körül a Bárdiautóban. Néztem, az autoteka is ad fékfolyadékot, méghozzá igen jó áron: Ferodo DOT4 1 literes <1.500 Ft.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5202 Dátum: 2010.04.22 12:26:36 »
Az eléggé lehúzós, 3-4 éve a gyári Toyota DOT5.1 1 literes kiszerelésben 2.300 volt. Most meg több, mint a duplája...ááá

Én Mintex DOT5.1-et veszek 2.300/l körül a Bárdiautóban. Néztem, az autoteka is ad fékfolyadékot, méghozzá igen jó áron: Ferodo DOT4 1 literes <1.500 Ft.
Helyesbítek, a Supernél rákérdeztem 2985 Ft/ L.  A Mintex termékeivel egyébként milyenek a tapasztalatok? A honlapjukon "csak" DOT4-es fékfolydékot láttam.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5203 Dátum: 2010.04.22 12:29:12 »
Így már más a leányzó fekvése...

A Mintex nekem bevált, mondhatom. Gyakorlatilag semmi különbséget sem véltem felfedezni eddig 2 fékfolyadék között. Nekem ez árban és minősítésben is megfelel, így jó ideje ezt használom.

A gyári Toyota tökéletes ennyiért, pláne, hogy DOT5.1-es. Én ennél maradnék a helyedben, ha ennyi az ára.

Mintexbe 2 féle van: DOT4 és DOT5.1-es. Az utóbbi valahol 2.300 Ft/liter körül mozog.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5204 Dátum: 2010.04.24 19:55:16 »
Olajos a bal hátsó telóm.. A mérésen am 43%-os volt tavaly, a másik meg 41. Pont van a Vaterán egy pár, 2004-es autóból 10 ropiért. Vagy inkább újat? Aztán, össz féktárcsa-betét csere is kell, mert már méret alattiak a tárcsák. A hátsó az nem hűtött, ez gyári? Télire akksi is kell sztem, mert most a rádió leszívta, míg cseréltem a kerekeket.. De aztán magához tért. Mondjuk, lehet hogy csak az a baja, hogy rég voltam vele hosszabb távon, nem nagyon kap töltést. Nyáron műszaki.. Szóval ki kell költekeznem rendesen. És a hátsó kipuffdobnak sem jósolok nagyon sokat így ránézésre. Dehát ok, ezek kopó cuccok, na de teleszkóp hiba ennyi km-nél?