Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2887416 alkalommal)

0 Felhasználó és 26 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4125 Dátum: 2009.08.31 10:44:28 »
nade ha ennyire zabálja a zöldkártyán hogy ment/megy át? ez így vérgáz.  :surrender:

Sztem ezt még nem mutatja ki, mert azért nem dől belőle a kékes füst, és nincs égett olaj szaga sem, és nincs tele korommal a kipuff sem.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4126 Dátum: 2009.08.31 10:51:27 »
Amúgy nem beszélhetnénk a témát egyszerre csak egy topicban? Mondjuk a Corollásban csak? Mert most két helyen megy ugyanaz...
         

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4127 Dátum: 2009.08.31 12:47:15 »
De ez fontos dolog! Én szívesen olvasnék róla az általános/beszélgessünkben is.  :sorcerer:

kicsi8304

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 230
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4128 Dátum: 2009.08.31 18:53:48 »
Sziasztok!

Elvittem az autót szervízbe!(1.4 vvti 2001,gyorsításkor kerregő hang)
Azt mondták rossz az előgyújtás,kopogásos égés jelensége áll fenn,a computer az oka.Az új 308 ezer forint.De nem kell kicserélni,nem baj ez igazán,a motornak nem lesz baja,éljek együtt vele.(egyrészt nincs erre ennyi pénzem,másrész ha pörgetem a motort nincs ez a hang).
Azt mondták sok Corollánál van ez,nem hibás a computer,hanem ez egyszerűen ilyen.Főleg nyáron jön elő,mikor meleg a levegő.
Javaslat:tankoljak magasabb oktánszámú benzint.
Eddig a shellnél tankoltam,most kipróbálok mást.
Szóval  kuplungcseréhez ennek semmi köze.(Emiatt lelettem itt hurrogva,hogy nem szóltam)
Olajcserém is volt,5W40-es Castrol ment bele,rakok bele most sűrűbbet,hátha ez híg neki,mint utolsó lehetőség,hátha ezt jobban kamálja,bár nem hinném.
Ez egy ismert típushiba ennél a szériánál, nem tudom, hogy nem mondta itt neked senki.. Egyébként az enyém is csörög, ha erőlködik(pl. 1-esben nem adok elég gázt, akkor becsörög)
B.


Nekem minden egyes kicsit hevesebb(azért messze nem padlógázas) gyorsításra becsörög.
Még két kérdés?
1,És az ECU-n nem lehet szoftvert frissíteni?
2,Tudja vki hol a kopogásérzékelő?

Balázs

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4129 Dátum: 2009.08.31 18:55:21 »
A kompressziomeres jo otlet, es pofon egyszeru megcsinalni (kb 20 perc). Meger egy probat.

4ZZ-FE motor:
Normalis nyomas: 1300kPa vagy 13.3 kg/cm2 vagy 189psi
Minimalis nyomas: 1000kPa vagy 10.2 kg/cm2 vagy 145psi
Hengerek kozotti max elteres: 100kPa vagy 1.0 kg/cm2 vagy 14psi

Meres menete:
Motor felmelegitese (egyszer induljon be a huto) majd leallitas
Gyujtotrafok kiszedese
Gyertyak kiszedese
Meromuszer berakasa
Gyujtas be
Padlogaz
Inditozas es ertekek leolvasasa

Ha egy adott hengerben alacsony a nyomas a gyertya lyukon keresztul tolts pici motorolajat a hengerbe es merd meg ujra. Ha megnott a nyomas az elso mereshez kepest, akkor a dugattyugyurukkel van gond, vagy rendellenes kopas van a hengerfalon. Ha tovabbra is alacsony a nyomas, akkor a szelepeknel kell nezelodni vagy kinyiffant a hengerfej tomitesed. A mereseket a leheto leghamarabb kell elvegezni amikor meg meleg a motor.
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.31 19:26:08 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4130 Dátum: 2009.08.31 18:59:01 »
2001 1.4 kopogaserzekelo: http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2002_TOYOTA_COROLLA_ZZE120L-DHMNKW_8401.2.html?hl=89615

Voltak kiadott szoftver frissitesek Toyotahoz, de kb. 0 ember fogja tudni, hogy a tiedhez volt/van-e. Eleg bonyolult felrakni.

Amerikai Corollak hivatalosan kiadott javitasi konyvei (TSB), nagyresze idehaza is ervenyes: http://www.corollatoys.org/service/9g.html
Masik lista, de csak 2003-tol: http://www.9thgencorolla.com/forum/showthread.php?t=74837
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.31 19:19:12 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4131 Dátum: 2009.09.01 11:03:07 »
Nem vacak, csak hemzsegnek a típushibáktól, motor, váltó.. Én meg le lettem hülyézve, hogy merek ilyeneket egyáltalán gondolni is egy Toyotáról, és tessék, az enyém is zabálja az olajat, nincs 2 hónapja hogy vettem. És át lett nézetve, és zsír állapotban van, egy családnál volt új kora óta. Típushiba, hiába nézeted át 100%-osan, meg hiába van szk, attól még szétmehet pl. a szívócsonk.
Manapság gyakorlatilag az összes autó hemzseg a típushibáktól. Bonyolultak lettek, ez van. Viszont a Toyota (és pláne a Lexus) továbbra is ott van azok között, amelyek a legkevésbé hemzsegnek a típushibáktól.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4132 Dátum: 2009.09.01 11:19:47 »
Jaja eleg zsakbamacska, egyebkent 1,6 vvti motorba 10W40 kell? (nekem most azt raktak bele Repsol 10W40 et) Lekopogom, nekem nem eszi az olajat...csak ne kerregne a váltó.. vagymi... :) )

Elvileg 5W-s a gyári ajánlás, de 10W-set is bele lehet tenni. Lehet én is azt teszek bele.
Ne tegyél bele 10 W-set, nagyon sűrű ebbe a motorba és nem oldja meg a problémádat (sőt). De, ahogy már korábban is írtam, ha bebizonyosodik, hogy ez a "szokásos" VVTi-olajfogyasztás-mizéria, akkor a márkaszervíz ingyen kicseréli a motorblokkot  :otlet: ! Ezen a vonalon kéne elindulnod.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4133 Dátum: 2009.09.01 11:22:17 »
Sajna pont úgy jött ki a lépés, hogy nem tudtam Toyo szervízbe elvinni, így csak egy sima átnézés lett egy THG állomáson. De amit lehetett, megtettem: leinformáltam az autó előéletét a Toyo rendszerben, nem volt komolyabb baja.

Szervizkönyves a kocsi? Nem. Volt márkaszervizben állapotfelmérésen? Nem.

A Toyo rendszere persze, hogy nem mutat komolyabb bajt. Az ex-Trabantomról se találnál ott semmit: nem ott szervizelték.

Az van, hogy elkapkodtad a vételt, mert jó sokat engedett a tulaj, és mert hittél a szemednek.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4134 Dátum: 2009.09.01 11:22:32 »
A kipufogóm nem volt kormos sem, meg olajos sem. Szerintem direkt eltűntettek mindenféle jelet.
Ekkora olajfogyasztástól nem lesz kormos a kipufogó, olajos meg aztán pláne nem. Ahhoz 100 km-en kéne megegyen egy liter olajat, nem 1000 km-en. Ha meg mondjuk fél litert eszik 1000 km-en, az zöldkártyán sem fog látszani.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4135 Dátum: 2009.09.01 11:24:33 »
Ámbár nemrég hallottam/olvastam valahol, hogy valami új törvény alapján minden adásvételnél fél év garit(?) kell vállalni az eltitkolt hibákra, erről tud valaki valamit?
Nem garit (azaz jótállást), hanem "csak" szavatosságot  :excl: Más a kettő, erősen más; pl. eltérő a bizonyítási teher megoszlása. Neten részletesen utána tudsz olvasni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4136 Dátum: 2009.09.01 11:49:11 »
Ámbár nemrég hallottam/olvastam valahol, hogy valami új törvény alapján minden adásvételnél fél év garit(?) kell vállalni az eltitkolt hibákra, erről tud valaki valamit?
Nem garit (azaz jótállást), hanem "csak" szavatosságot  :excl: Más a kettő, erősen más; pl. eltérő a bizonyítási teher megoszlása. Neten részletesen utána tudsz olvasni.
És igazségügyi szakértő legyen a talpán, aki bebizonyítja, hogy a vásárolt autóval pl nem versenyeztek az eladás utáni hétvégén stb. Az adásvételi szerződésbe bele kell írni, hogy az új tulaj a kocsi műszaki állapotát megismerte, szervizben átnézettte. Röhej, hogy az eladó magánszemélynek kellene fizetni a vevő által megvásárolt kocsin bármit is. Főleg, hogy a piacon a szép és jó autók és a lepukkantak közt alig van árdiffi. Szerintem az sem reális, hogy az ember megveszi a piacon lévő legolcsóbb autót, azután az eladóval mindent megjavíttat rajta.
Szóval felejtős a dolog.
 

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4137 Dátum: 2009.09.01 12:25:13 »
Sajna pont úgy jött ki a lépés, hogy nem tudtam Toyo szervízbe elvinni, így csak egy sima átnézés lett egy THG állomáson. De amit lehetett, megtettem: leinformáltam az autó előéletét a Toyo rendszerben, nem volt komolyabb baja.

Szervizkönyves a kocsi? Nem. Volt márkaszervizben állapotfelmérésen? Nem.

A Toyo rendszere persze, hogy nem mutat komolyabb bajt. Az ex-Trabantomról se találnál ott semmit: nem ott szervizelték.

Az van, hogy elkapkodtad a vételt, mert jó sokat engedett a tulaj, és mert hittél a szemednek.

Most nem azért, de ha ez tényleg gyári hiba, akkor cseszheted a szervizelést, ez előjöhet Ákos kocsiján is majd akár. ÉS ha elő is jött volna az előző tulajnál dokumentáltan, akkor is mit találtál volna a rendszerben? Műszeres motor vizsgálat azt helo.
AZ enyém 2006 májusig Toyotás volt, azaz 3 év van csak dokumentált szervíz nélkül, ennyi kockázatot meg úgy gondoltam, be lehet vállalni, mivel olyan vehemensen kardoskodtál hogy biz egy Toyotának semmi baja nem lehet, hülye aki bármi problémára gondol, ami volt is, az hibahatáron belül van, elenyésző.. LEhet hogy így van, de én akkor is kifogtam(úgy néz ki). Vettem volna új autót mi? Vagy Civicet..

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4138 Dátum: 2009.09.01 12:29:33 »
...azaz 3 év van csak dokumentált szervíz nélkül...

Csak 3 év? 
[rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog]
Ilyen csekély időszak miatt valóban felesleges lett volna márkaszervizbe vinni.
Nyilvánvalóan igen körültekintően vásároltál, úgy, ahogy ennyi pénz elköltésénél azt kell...

bulesz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4139 Dátum: 2009.09.01 12:33:10 »
Kerdes: veggig egy helyen (markaszervizben (Toyota Mayer Budakeszi) szervizelt kocsim van, de lama modon nem talalom a szervizkonyvet.. :) Lehet vajon toluk masolatot kerni?

Köszi,
Bulesz