Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2902408 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4110 Dátum: 2009.08.31 10:17:29 »
Lehet, mégis át kellett volna nézetni a kocsit vásárlás előtt alaposan, egy hozzáértő szerelővel.  :hmmmm:

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4111 Dátum: 2009.08.31 10:19:42 »
Ne bacogassátok már, elég orális szex ez neki így is....
kisa
born to ride

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4112 Dátum: 2009.08.31 10:21:19 »
Lehet, mégis át kellett volna nézetni a kocsit vásárlás előtt alaposan, egy hozzáértő szerelővel.  :hmmmm:
Az olajfogyasztást hogy mutatod ki? Sehogy. Sajnos ez kockázat. Engem is az (is) tart vissza egy kocsicserétől, hogy bármikor belefuthat az ember egy olajzabáló vagy túlfogyasztó autóba.

bulesz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4113 Dátum: 2009.08.31 10:24:10 »
Lehet, mégis át kellett volna nézetni a kocsit vásárlás előtt alaposan, egy hozzáértő szerelővel.  :hmmmm:
Az olajfogyasztást hogy mutatod ki? Sehogy. Sajnos ez kockázat. Engem is az (is) tart vissza egy kocsicserétől, hogy bármikor belefuthat az ember egy olajzabáló vagy túlfogyasztó autóba.

Jaja eleg zsakbamacska, egyebkent 1,6 vvti motorba 10W40 kell? (nekem most azt raktak bele Repsol 10W40 et) Lekopogom, nekem nem eszi az olajat...csak ne kerregne a váltó.. vagymi... :) )


Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4114 Dátum: 2009.08.31 10:25:56 »
Jaja eleg zsakbamacska, egyebkent 1,6 vvti motorba 10W40 kell? (nekem most azt raktak bele Repsol 10W40 et) Lekopogom, nekem nem eszi az olajat...csak ne kerregne a váltó.. vagymi... :) )

Elvileg 5W-s a gyári ajánlás, de 10W-set is bele lehet tenni. Lehet én is azt teszek bele.
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.31 10:32:14 írta kleingy »

bulesz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4115 Dátum: 2009.08.31 10:28:18 »
Köszi! Várom már a kerregés mentes életet, kb olyan lesz, mintha egy Ford Transitból ülök át egy benzines Tojoba....:)
« Utoljára szerkesztve: 2009.08.31 10:32:35 írta kleingy »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4116 Dátum: 2009.08.31 10:28:35 »
Hiába nézi/nézeti át az ember, az, hogy mennyi olajat eszik, nem derül ki.

Az én kocsim pöpec volt, mégis ette az olajat. Mikor megvettem maxig volt a szint mellesleg...

A kipufogóm nem volt kormos sem, meg olajos sem. Szerintem direkt eltűntettek mindenféle jelet. Ennyit az átvizsgálásról.

Amúgy meg egy hasonló esetben polgári per necces, mondhatja azt, hogy ő szóban tájékoztatott erről, te tudtál róla, mégis megvetted. Akkor most mi a bajod?
Első körben én a tulajjal beszélnék, kérdeznék tőle ezt-azt, hogy nála mennyit evett, hol vette az olajat, stb...

Aztán meg kell vele beszélni, ha nincs más megoldás, hogy vegye vissza a kocsit. Nem biztos, hogy perelni kell mindjárt. Ha vissza nem is veszi, de pár 100.000 Ft-nyi pénzt visszautalhat.

A motor egy dugattyűgyűrűzéssel orvosolható, ez okozza elsődlegesen a bajt. A gyenge hűtő funkciója az olajnak a bűnös, nagy sebességnél, terhelésnél túlmelegszik a motor. Az új blokkok jobb olajhűtéssel és nagyobb olajmennyiséggel rendelkeznek. Ezért is ajánlatos hígabb 30-as olajat beletölteni a blokkba. Ez jobban áramlik és hűt.

Mikor nekem gond volt a motorommal anno, akkor a 30-as olajból kevesebbet evett, mint a 40-esből.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4117 Dátum: 2009.08.31 10:29:26 »
Lehet, mégis át kellett volna nézetni a kocsit vásárlás előtt alaposan, egy hozzáértő szerelővel.  :hmmmm:

Sajna pont úgy jött ki a lépés, hogy nem tudtam Toyo szervízbe elvinni, így csak egy sima átnézés lett egy THG állomáson. De amit lehetett, megtettem: leinformáltam az autó előéletét a Toyo rendszerben, nem volt komolyabb baja. Az autó itt lett üzembe helyezve, és egy családon belül volt azóta, és megkíméltnek tűnik.
Én nem gondoltam, hogy ennyi km-nél(84e) már előjön az olajfogyi. A km 90% hogy valós.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4118 Dátum: 2009.08.31 10:31:22 »
Lehet, mégis át kellett volna nézetni a kocsit vásárlás előtt alaposan, egy hozzáértő szerelővel.  :hmmmm:
Az olajfogyasztást hogy mutatod ki? Sehogy. Sajnos ez kockázat. Engem is az (is) tart vissza egy kocsicserétől, hogy bármikor belefuthat az ember egy olajzabáló vagy túlfogyasztó autóba.
Ilyen mértékű olajfogyasztás már a kompresszió hiányában is megmutatkozik. Valamint az az olaj vagy kijön a kipufogó végén vagy benne marad. Mindkettő észrevehető.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4119 Dátum: 2009.08.31 10:33:29 »
Hiába nézi/nézeti át az ember, az, hogy mennyi olajat eszik, nem derül ki.

Az én kocsim pöpec volt, mégis ette az olajat. Mikor megvettem maxig volt a szint mellesleg...

A kipufogóm nem volt kormos sem, meg olajos sem. Szerintem direkt eltűntettek mindenféle jelet. Ennyit az átvizsgálásról.

Amúgy meg egy hasonló esetben polgári per necces, mondhatja azt, hogy ő szóban tájékoztatott erről, te tudtál róla, mégis megvetted. Akkor most mi a bajod?
Első körben én a tulajjal beszélnék, kérdeznék tőle ezt-azt, hogy nála mennyit evett, hol vette az olajat, stb...

Aztán meg kell vele beszélni, ha nincs más megoldás, hogy vegye vissza a kocsit. Nem biztos, hogy perelni kell mindjárt. Ha vissza nem is veszi, de pár 100.000 Ft-nyi pénzt visszautalhat.

A motor egy dugattyűgyűrűzéssel orvosolható, ez okozza elsődlegesen a bajt. A gyenge hűtő funkciója az olajnak a bűnös, nagy sebességnél, terhelésnél túlmelegszik a motor. Az új blokkok jobb olajhűtéssel és nagyobb olajmennyiséggel rendelkeznek. Ezért is ajánlatos hígabb 30-as olajat beletölteni a blokkba. Ez jobban áramlik és hűt.

Mikor nekem gond volt a motorommal anno, akkor a 30-as olajból kevesebbet evett, mint a 40-esből.

Sztem ez a tulajjal való egyezkedés halott ügy. Főleg, hogy az apja(az első tulaj) jogász..
Ámbár nemrég hallottam/olvastam valahol, hogy valami új törvény alapján minden adásvételnél fél év garit(?) kell vállalni az eltitkolt hibákra, erről tud valaki valamit?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4120 Dátum: 2009.08.31 10:36:44 »
Az kereskedőkre vonatkozik. Magánszemély esetében csak polgári peres úton lehetne jutni valamire.
         

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4121 Dátum: 2009.08.31 10:37:52 »
Hiába nézi/nézeti át az ember, az, hogy mennyi olajat eszik, nem derül ki.

Az én kocsim pöpec volt, mégis ette az olajat. Mikor megvettem maxig volt a szint mellesleg...

A kipufogóm nem volt kormos sem, meg olajos sem. Szerintem direkt eltűntettek mindenféle jelet. Ennyit az átvizsgálásról.

Amúgy meg egy hasonló esetben polgári per necces, mondhatja azt, hogy ő szóban tájékoztatott erről, te tudtál róla, mégis megvetted. Akkor most mi a bajod?
Első körben én a tulajjal beszélnék, kérdeznék tőle ezt-azt, hogy nála mennyit evett, hol vette az olajat, stb...

Aztán meg kell vele beszélni, ha nincs más megoldás, hogy vegye vissza a kocsit. Nem biztos, hogy perelni kell mindjárt. Ha vissza nem is veszi, de pár 100.000 Ft-nyi pénzt visszautalhat.

A motor egy dugattyűgyűrűzéssel orvosolható, ez okozza elsődlegesen a bajt. A gyenge hűtő funkciója az olajnak a bűnös, nagy sebességnél, terhelésnél túlmelegszik a motor. Az új blokkok jobb olajhűtéssel és nagyobb olajmennyiséggel rendelkeznek. Ezért is ajánlatos hígabb 30-as olajat beletölteni a blokkba. Ez jobban áramlik és hűt.

Mikor nekem gond volt a motorommal anno, akkor a 30-as olajból kevesebbet evett, mint a 40-esből.

Ha 100 alatt kijönne a javítás, és jó is lenne, nekem még az is megérné, mert akkor is 1600 alatt-körül lennék bekerülésben, és egy zsír autóm van.. Na de majd meglátjuk, nem-e előjön rajta mégvalami. :hmmmm:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4122 Dátum: 2009.08.31 10:39:12 »
Az kereskedőkre vonatkozik. Magánszemély esetében csak polgári peres úton lehetne jutni valamire.
Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy a kereskedők is csak közvetítők általában, a legtöbb esetben az előző tulajjal áll a vevő jogviszkonyban. A beszámított autóknál van, hogy megveszi a kereskedés, amúgy nem szokták.

És ha a jogviszony nem a kereskedővel áll fent, akkor az magánszemélyes szerződés, ergo nincs ez az opció...

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4123 Dátum: 2009.08.31 10:39:46 »
nade ha ennyire zabálja a zöldkártyán hogy ment/megy át? ez így vérgáz.  :surrender:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #4124 Dátum: 2009.08.31 10:40:56 »
Ha 100 alatt kijönne a javítás, és jó is lenne, nekem még az is megérné, mert akkor is 1600 alatt-körül lennék bekerülésben, és egy zsír autóm van.. Na de majd meglátjuk, nem-e előjön rajta mégvalami. :hmmmm:
Kb annyi egy olyan motorfelújítás, ahol az összes csapágy cserélve van, a gyűrűk is, a szelepek felcsiszolva. Szerintem ez sem egy rossz ötlet. Utána meg híg olajjal kell járatni a motort...