Nagy premierre került nálam sor a múlt héten: életemben először vezettem "a" híres-hírhedt Suzukit, azaz a régi Swiftet
...
... egy eléggé fiatal, 2001-es, eléggé fullos (elektromos ablak, centrál, alufelni, gyárilag sportülés stb.), ötajtós 1.3-ast, nagyon megkímélt állapotban, kemény 69 ezer km-rel.
A '94-es Corsából ültem át közvetlenül, de ehhez képest is időutazás volt egy kicsit - visszafelé
...
Amolyan "filter nélküli" ez az autó. Szűk, hangos, ráz, hallassz és érzel mindent. Valahol megértem, miért mondják rá sokan, hogy sportos
... Pláne ezzel a motorral, ami érzésre repíti, és objektíve is jól viszi a kis pehely kasztnit - a feelinget fokozza, hogy gázadásra felbőg, magasabb fordulaton pedig már egyenesen üvölt. De tényleg megy is. Ja, apropó magas fordulat: 100-nál ötösben 2500, emberek, erről sok mai kisautó példát vehetne
... Na ja, azok nehezebbek is vagy 3-4 mázsával. A 2.0 Avénk pörög 100-nál 2500-at ötösben
!
A kocsit amúgy könnyű vezetni, nem igényel semmi megszokást. A kormány szervó nélkül persze nem a legkönnyebb, de pl. a Corsában nehezebb, pedig azon is 155-ösök a gumik. A váltó teljesen OK. A fék amolyan 80-as évek beli, taposni kell. Az üléspozíció eléggé gnóm: hátradőlve, kvázi a padlón ülve, felhúzott és szétterpesztett lábakkal, a magasan lévő kormányba csimpaszkodva vezetsz. Nem élvezném ezt egy 5-6 órás úton, az tuti. Maga az ülés viszont kényelmes - ahogy írtam, gyári sportülés. És van hely hátul! Az üléspozíció ott is kényelmetlen, de hely van.
A két dolog, ami a legkevésbé tetszett: az egyik a széltében nagyon kevés hely, majdnem összeér a vállad az utasodéval akkor is, ha egyikőtök sem nagydarab, és balról is nagyon közel van az ajtó; a másik, a nagyobbik gond: az instabilitás, gyenge egyenesfutás, imbolygás magasabb sebességnél (értsd: 110-120). Most már értem, miért félnek annyira a Swiftesek az oldalszéltől. Nem csodálom, hogy félnek. Ebben a dologban volt a leginkább érezhető a konstrukció elavultsága.
Összességében: ezzel a motorral, városi autónak, elfogadnám - mert poén, ahogy bömbölve meglódul gázadásra, és lámpánál tutira meglepiket lehet vele okozni jópár komolyabb autónak
... Nomeg ugye kicsi, áttekinthető stb. És rövid távon jól elfér benne négy ember. Hosszú útra nem kéne, ahhoz túl szűk, túl hangos és túl instabil (nomeg ott lenne, ugye, a félsz az esetleges karamboltól).