Nagy premierre került nálam sor a múlt héten: életemben először vezettem "a" híres-hírhedt Suzukit, azaz a régi Swiftet
![cool2 :cool2:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/cool2.gif)
...
... egy eléggé fiatal, 2001-es, eléggé fullos (elektromos ablak, centrál, alufelni, gyárilag sportülés stb.), ötajtós 1.3-ast, nagyon megkímélt állapotban, kemény 69 ezer km-rel.
A '94-es Corsából ültem át közvetlenül, de ehhez képest is időutazás volt egy kicsit - visszafelé
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
...
Amolyan "filter nélküli" ez az autó. Szűk, hangos, ráz, hallassz és érzel mindent. Valahol megértem, miért mondják rá sokan, hogy sportos
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
... Pláne ezzel a motorral, ami érzésre repíti, és objektíve is jól viszi a kis pehely kasztnit - a feelinget fokozza, hogy gázadásra felbőg, magasabb fordulaton pedig már egyenesen üvölt. De tényleg megy is. Ja, apropó magas fordulat: 100-nál ötösben 2500, emberek, erről sok mai kisautó példát vehetne
![Hááát ::)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/rolleyes.gif)
... Na ja, azok nehezebbek is vagy 3-4 mázsával. A 2.0 Avénk pörög 100-nál 2500-at ötösben
![laugh :laugh:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/laugh.gif)
!
A kocsit amúgy könnyű vezetni, nem igényel semmi megszokást. A kormány szervó nélkül persze nem a legkönnyebb, de pl. a Corsában nehezebb, pedig azon is 155-ösök a gumik. A váltó teljesen OK. A fék amolyan 80-as évek beli, taposni kell. Az üléspozíció eléggé gnóm: hátradőlve, kvázi a padlón ülve, felhúzott és szétterpesztett lábakkal, a magasan lévő kormányba csimpaszkodva vezetsz. Nem élvezném ezt egy 5-6 órás úton, az tuti. Maga az ülés viszont kényelmes - ahogy írtam, gyári sportülés. És van hely hátul! Az üléspozíció ott is kényelmetlen, de hely van.
A két dolog, ami a legkevésbé tetszett: az egyik a széltében nagyon kevés hely, majdnem összeér a vállad az utasodéval akkor is, ha egyikőtök sem nagydarab, és balról is nagyon közel van az ajtó; a másik, a nagyobbik gond: az instabilitás, gyenge egyenesfutás, imbolygás magasabb sebességnél (értsd: 110-120). Most már értem, miért félnek annyira a Swiftesek az oldalszéltől. Nem csodálom, hogy félnek. Ebben a dologban volt a leginkább érezhető a konstrukció elavultsága.
Összességében: ezzel a motorral, városi autónak, elfogadnám - mert poén, ahogy bömbölve meglódul gázadásra, és lámpánál tutira meglepiket lehet vele okozni jópár komolyabb autónak
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
... Nomeg ugye kicsi, áttekinthető stb. És rövid távon jól elfér benne négy ember. Hosszú útra nem kéne, ahhoz túl szűk, túl hangos és túl instabil (nomeg ott lenne, ugye, a félsz az esetleges karamboltól).