Rossz kép ? Nézz csak körül , mondjuk , itt !
Egyébként nem egészen értem , hogy manapság , amikor a konszernek összevissza kutyulnak mindent (és ugye a Suzuki és az ex-Daewoo egyaránt GM) , mi olyan meglepő ezen ...
Azért én mégis meglepődnék, ha megengeded. Azért ez dúrva. Látok 1 autót, és a formájáról megmondom, hogy milyen márka/modell. Ezek után ha látok 1 ilyen autót, akkor 3 lehetőség van Chevrolet Aveo, Kalos, Suzuki Swift. Szal tejjesen összekutyulják a dolgokat. Jó rablóautó lenne ez nálunk. Mivel hajtott el a rabló?- kérdezi a rendőr. Szemtanú: 1 Kalos volt. Erre kiderül, hogy 1 Swift. Ez elég gáz sztem. Mert a Sevrolé azzal, hogy a szomszédévót magába olvasztotta és 1 márkává tette, csak a saját presztizsét rombolta le, ami már amúgy se létezett. Most volt a Totalcarban 1 ismétlés 1 Sevi 1953-as kabrió volt benne, na az Sevi volt tényleg. De 1 Kalos az csak Dévó marad nálam mindörökké. Erre most nem elég, hogy nevet váltanak, még ugyanazt a kasznit teljesen más névvel árulják? Én ezt nem tudom felfogni. Ez már az Agilánál se tetszett annó, hogy ua. a kaszni, más márka.
Pedig ha körülnézel (a net erre a legjobb eszköz) , tapasztalni fogsz számtalan példát arra , hogy egy konszern a különböző piacokon ugyanazt az autót (esetleg kicsit átkozmetikázva) más márkanéven forgalmazza . Keveredést ezzel nem fognak okozni , mert ezt jellemzően egymástól távoli piacokon teszik - néhány kivétellel . A GM nyilván úgy gondolta , hogy Kanadában , ahol a Chevrolet régóta jelen volt a piacon (és nem kisautókkal) , célszerű lesz ezt az autót Suzuki néven árulni . És nyilván a legtöbb más , hasonló döntésre is van ésszerű magyarázat .
Néhány kiragadott példa .
A Renault Thalia Romániában Clio szedán , más (távolabbi) piacokon egyenesen Nissan néven fut .
Az Opel Omega B az USA-ban futott Cadillac , Ausztráliában Holden , Angliában Vauxhall márkanév alatt .
A Daewoo Nexia egyes piacokon (pl. a szomszédos Romániában) Cielo néven lett forgalmazva .
Hogy házon belül maradjunk : a korábbi Toyota Hiluxot a VW árulta a saját márkaneve alatt , Taro néven .
A Ford Ranger ugyanaz , mint a Mazda B .
És így tovább , a végtelenségig lehetne sorolni a példákat . Egyszóval : nincs ebben semmi furcsa - maximum néha jókat lehet rajta derülni , hogy ami pl. nekünk full egyértelműen Kalos , az egy kanadainak ugyanolyan full egyértelműen Swift - és ő kábé ugyanakkora eséllyel ismeri a Daewoo/Chevy Kalost , mint te ugyanennek az autónak a Swift-változatát
... Egyébként , ha megnézted azt a belinkelt oldalt , megtalálhattad az ex-Daewoo Evanda Suzuki-változatát is , ami talán a mi szemünknek még mókásabb