Szerző Téma: Suzuki  (Megtekintve 275250 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #270 Dátum: 2005.08.22 22:20:31 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Szeke"
De kisebb futásteljesítmény esetén sem buksz, csak nem is nyersz.

Annyit mindenképpen, hogy élvezetesebb vezetni (meg tankolni is).
Persze nagyon pikáns, hogy csupa olyanok beszélünk a dízel mellett, akinek benzines kocsija van... :lol:  :lol:  :lol:


Nekünk volt dízelünk . Szar (= megbízhatatlan) autó volt (egy Audi 100 TD) - de vezetni jó volt . Több , mint 30 ezer km-t vezettem , szóval van tapasztalatom .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #271 Dátum: 2005.08.22 22:24:14 »
Idézetet írta: "KLaco"
Kiszámoltad, a havonta hány kilómétert kell ahhoz menni, hogy 5000 különbség legyen a tankolásnál? Kb-ra kiszámoltam 260-as dízel és 280-as benzinár mellett, 5 ill 6 literes fogyival számolva ha havi 1500km-et mész, akkor már megéri. 1 kis autóval ki megy ennyit havonta? Nem sokan. Nem minden a komfort érzés, mert a pénztárca is számít. Most én innen közelítem meg a dolgot, pláne 1 népautó esetében, mint a Suzuki.


Kéretik nem 6 literes átlaggal számolni , mert nem nagyon létezik olyan benzines autó , amellyel ez összejön . Inkább 1.5 liter a különbség .

Amúgy amit te számoltál , az évi 18 ezer km - márpedig ezt sokan összehozzák (kisautóval is) . Jellemzően a legtöbbet azok mennek , akiknek új/nagyon fiatal autójuk van .

És tessék figyelembe venni azt is , hogy a majdani újra-eladásnál többet hoz a konyhára a dízel .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #272 Dátum: 2005.08.22 22:26:12 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "music"
Szeke azt írta, hogy kb. évi 15e km-nél lesznek egálban, ez stimmel - különösen, ha nem 1 literes különbséggel számolsz, mert szerintem nagyobb a difi.

De ennyit se megy a kisautósok 80%


Ezt miből gondolod ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Suzuki
« Válasz #273 Dátum: 2005.08.23 00:19:53 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Nekünk volt dízelünk. Szar (= megbízhatatlan) autó volt (egy Audi 100 TD) - de vezetni jó volt. Több, mint 30 ezer km-t vezettem, szóval van tapasztalatom.

Nem a tapasztalatra céloztam, hanem arra, hogy benzinautók tulajdonosai érvelnek a dízel mellett. (ilyen jó, olyan jó, de mégsem az van...)
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Suzuki
« Válasz #274 Dátum: 2005.08.23 00:21:33 »
Idézetet írta: "Palaczk"
És tessék figyelembe venni azt is, hogy a majdani újra-eladásnál többet hoz a konyhára a dízel .

Erről most éppen tudnék mesélni...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #275 Dátum: 2005.08.23 14:35:18 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Nekünk volt dízelünk. Szar (= megbízhatatlan) autó volt (egy Audi 100 TD) - de vezetni jó volt. Több, mint 30 ezer km-t vezettem, szóval van tapasztalatom.

Nem a tapasztalatra céloztam, hanem arra, hogy benzinautók tulajdonosai érvelnek a dízel mellett. (ilyen jó, olyan jó, de mégsem az van...)


Hát az én esetemben roppant egyszerű , hogy miért nem az van . Mert annyi pénzért , amennyim nekem volt , nem nagyon lehetett valóban jó állapotú dízel autót találni ; és főképp nem olyat , amelynek elegendő lenne a teljesítménye számomra .

Ha viszont most lenne pár millióm autóra , akkor tutira dízelt vennék .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Suzuki
« Válasz #276 Dátum: 2005.08.23 17:04:00 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "KLaco"
Kiszámoltad, a havonta hány kilómétert kell ahhoz menni, hogy 5000 különbség legyen a tankolásnál? Kb-ra kiszámoltam 260-as dízel és 280-as benzinár mellett, 5 ill 6 literes fogyival számolva ha havi 1500km-et mész, akkor már megéri. 1 kis autóval ki megy ennyit havonta? Nem sokan. Nem minden a komfort érzés, mert a pénztárca is számít. Most én innen közelítem meg a dolgot, pláne 1 népautó esetében, mint a Suzuki.


Kéretik nem 6 literes átlaggal számolni , mert nem nagyon létezik olyan benzines autó , amellyel ez összejön . Inkább 1.5 liter a különbség .

Amúgy amit te számoltál , az évi 18 ezer km - márpedig ezt sokan összehozzák (kisautóval is) . Jellemzően a legtöbbet azok mennek , akiknek új/nagyon fiatal autójuk van .

És tessék figyelembe venni azt is , hogy a majdani újra-eladásnál többet hoz a konyhára a dízel .

Persze, a dízelt többért lehet meghírdetni majd, de nem biztos, hogy előbb meg is veszik. Használtan elég kevés dízel fogy legalábbis szerintem, de cáfolj meg.

Attól, mert hogy fiatal az autó, nem feltétlen mennek vele sokat. Mi csak azért megyünk vele, mert a másik kocsinál kevesebbet fogyaszt.
Laco 73 :D

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Suzuki
« Válasz #277 Dátum: 2005.08.23 17:09:00 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Nekünk volt dízelünk. Szar (= megbízhatatlan) autó volt (egy Audi 100 TD) - de vezetni jó volt. Több, mint 30 ezer km-t vezettem, szóval van tapasztalatom.

Nem a tapasztalatra céloztam, hanem arra, hogy benzinautók tulajdonosai érvelnek a dízel mellett. (ilyen jó, olyan jó, de mégsem az van...)


Hát az én esetemben roppant egyszerű , hogy miért nem az van . Mert annyi pénzért , amennyim nekem volt , nem nagyon lehetett valóban jó állapotú dízel autót találni ; és főképp nem olyat , amelynek elegendő lenne a teljesítménye számomra .

Ha viszont most lenne pár millióm autóra , akkor tutira dízelt vennék .

Használtan szerintem rizikósabb dízelt venni, mint újat, mert ha nem használták megfelelően, pl. a turbónak asszem nem tesz jót, ha nagy száguldozás után azonnal leállítod, hanem hagyni kell alapjáraton pár percig.
Szal ha nem jól használják, akkor hamarabb tönkremegy, és költségesebb javítani. Párszázezerért én se vennék dízel kocsit.
Dízel kocsival tanultam vezetni, már leírtam 1x Citrom Saxo volt, 1.5 sima. Ami tetszett benne, hogy a kuplungot kíméled, mert simán gáz nélkül el lehet indulni, nem fogsz szinte sose lefulladni. Keveset fogyaszt. A rugalmasság annó nem tűnt fel, mert 2000-nél váltottam már, 1200 alá meg nem engedtem. 1szer 5. be tettem 3. helyett 40 körül, miközben inkább 70 körül jó neki az 5. és akkor nem fulladt meg, csak simán nem ment.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #278 Dátum: 2005.08.23 17:52:50 »
Idézetet írta: "KLaco"
Persze, a dízelt többért lehet meghírdetni majd, de nem biztos, hogy előbb meg is veszik. Használtan elég kevés dízel fogy legalábbis szerintem, de cáfolj meg.

Attól, mert hogy fiatal az autó, nem feltétlen mennek vele sokat. Mi csak azért megyünk vele, mert a másik kocsinál kevesebbet fogyaszt.


A dízel autót sokkal könnyebben , gyorsabban el lehet adni használtan , mint a benzinest .

Nem FELTÉTLEN mennek sokat a fiatal autóval - de a jellemző mégis ez ; a keveset használt fiatal autó a kivétel .

Egyébként valóban kockázatosabb az öreg használt dízel autó , de nem önmagában véve , hanem elsősorban a jellemzően jóval nagyobb futásteljesítmény miatt .

Ami a Saxot illeti : éles határvonalat kell húzni a modern (direkt befecskendezéses , TDI-jellegű) dízelek , és a régi , ún. örvénykamrások között (ezeknél az üzemanyag nem direkt a hengerbe , hanem ebbe a kamrába került befecskendezésre , ahol örvénylésbe jött , és innen jutott az égéstérbe) . Utóbbiak nem tudták olyan zseniális módon egy kalap alá hozni a jó fogyasztást és a nagy erőt .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Suzuki
« Válasz #279 Dátum: 2005.08.23 21:30:31 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "KLaco"
Kiszámoltad, a havonta hány kilómétert kell ahhoz menni, hogy 5000 különbség legyen a tankolásnál? Kb-ra kiszámoltam 260-as dízel és 280-as benzinár mellett, 5 ill 6 literes fogyival számolva ha havi 1500km-et mész, akkor már megéri. 1 kis autóval ki megy ennyit havonta? Nem sokan. Nem minden a komfort érzés, mert a pénztárca is számít. Most én innen közelítem meg a dolgot, pláne 1 népautó esetében, mint a Suzuki.


Kéretik nem 6 literes átlaggal számolni , mert nem nagyon létezik olyan benzines autó , amellyel ez összejön . Inkább 1.5 liter a különbség .

Amúgy amit te számoltál , az évi 18 ezer km - márpedig ezt sokan összehozzák (kisautóval is) . Jellemzően a legtöbbet azok mennek , akiknek új/nagyon fiatal autójuk van .

És tessék figyelembe venni azt is , hogy a majdani újra-eladásnál többet hoz a konyhára a dízel .

Kisautókról van szó, és újról, szerintem reális a 6 liter, nekünk a stift vegyesben kb fele Pest 5,9 6,1 között evett nekem, az aszt jelenti, h el lehet vele menni 5,5-tel lazán ez a 16 szelepes 1,3as 85lovas jószág volt, amit sajnos nem volt alkalmam hosszútávon tesztelni :oops:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #280 Dátum: 2005.08.23 22:10:55 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Kisautókról van szó, és újról, szerintem reális a 6 liter, nekünk a stift vegyesben kb fele Pest 5,9 6,1 között evett nekem, az aszt jelenti, h el lehet vele menni 5,5-tel lazán ez a 16 szelepes 1,3as 85lovas jószág volt, amit sajnos nem volt alkalmam hosszútávon tesztelni :oops:


A régi Swift fogyasztása kimagaslóan jó volt . Azt viszont vedd figyelembe , hogy a modern kiskocsik több száz kilóval nehezebbek .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

schillerasz

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2408
    • http://schillerasz.fw.hu
Suzuki
« Válasz #281 Dátum: 2005.08.23 22:16:09 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "schillerasz"
Kisautókról van szó, és újról, szerintem reális a 6 liter, nekünk a stift vegyesben kb fele Pest 5,9 6,1 között evett nekem, az aszt jelenti, h el lehet vele menni 5,5-tel lazán ez a 16 szelepes 1,3as 85lovas jószág volt, amit sajnos nem volt alkalmam hosszútávon tesztelni :oops:


A régi Swift fogyasztása kimagaslóan jó volt . Azt viszont vedd figyelembe , hogy a modern kiskocsik több száz kilóval nehezebbek .

Ez biza igaz, mondjuk a régi swiftnél nem nehéz nehezebbnek lenni :lol: , az új, már nem horpad be, ha nekidőlök :roll:
schillerasz ('85-ös Camry 2.0 GLi super; 2001-es Avensis 1,6 vvti Linea Terra)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #282 Dátum: 2005.08.23 22:40:00 »
Idézetet írta: "schillerasz"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "schillerasz"
Kisautókról van szó, és újról, szerintem reális a 6 liter, nekünk a stift vegyesben kb fele Pest 5,9 6,1 között evett nekem, az aszt jelenti, h el lehet vele menni 5,5-tel lazán ez a 16 szelepes 1,3as 85lovas jószág volt, amit sajnos nem volt alkalmam hosszútávon tesztelni :oops:


A régi Swift fogyasztása kimagaslóan jó volt . Azt viszont vedd figyelembe , hogy a modern kiskocsik több száz kilóval nehezebbek .

Ez biza igaz, mondjuk a régi swiftnél nem nehéz nehezebbnek lenni :lol: , az új, már nem horpad be, ha nekidőlök :roll:


Az új Swift bennem teljesen korrekt benyomást kelt - ráadásul nagyon jó színekben nyomják . Ha most új kisautót akarnék venni , komolyan gondolkodnék rajta . És ha vennék , akkor egy olyan metál-narancs lenne belőle - eszméletlen jól néz ki előben az a szín  :o !!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Suzuki
« Válasz #283 Dátum: 2005.08.23 22:45:03 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "schillerasz"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "schillerasz"
Kisautókról van szó, és újról, szerintem reális a 6 liter, nekünk a stift vegyesben kb fele Pest 5,9 6,1 között evett nekem, az aszt jelenti, h el lehet vele menni 5,5-tel lazán ez a 16 szelepes 1,3as 85lovas jószág volt, amit sajnos nem volt alkalmam hosszútávon tesztelni :oops:


A régi Swift fogyasztása kimagaslóan jó volt . Azt viszont vedd figyelembe , hogy a modern kiskocsik több száz kilóval nehezebbek .

Ez biza igaz, mondjuk a régi swiftnél nem nehéz nehezebbnek lenni :lol: , az új, már nem horpad be, ha nekidőlök :roll:


Az új Swift bennem teljesen korrekt benyomást kelt - ráadásul nagyon jó színekben nyomják . Ha most új kisautót akarnék venni , komolyan gondolkodnék rajta . És ha vennék , akkor egy olyan metál-narancs lenne belőle - eszméletlen jól néz ki előben az a szín  :o !!

Nem tom, nekem hiányozna a csomagtér világítás, meg az autó arányaihoz képes bunkó nagy tükör. Tény abban a színben jól néz ki, meg fehérben. A dizájn tényleg sokat fejlődött, a korszakba illő, biztos sokan veszik emiatt, de az ára miatt inkább Dácsiát, meg Rönót, meg Fiatot vesznek majd.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Suzuki
« Válasz #284 Dátum: 2005.08.23 23:12:33 »
Idézetet írta: "KLaco"
Nem tom, nekem hiányozna a csomagtér világítás, meg az autó arányaihoz képes bunkó nagy tükör. Tény abban a színben jól néz ki, meg fehérben. A dizájn tényleg sokat fejlődött, a korszakba illő, biztos sokan veszik emiatt, de az ára miatt inkább Dácsiát, meg Rönót, meg Fiatot vesznek majd.


Csomagtér-világítás csak a full-fapad alapváltozatban nincs . Úgysem olyat vennék - pl. kéne legyen benne klíma .

Fehérben a Swift ? Hát ... ebben nem értünk egyet , egy kisautó legyen vidám (tehát ne legyen se fehér , se fekete , se semmilyen szürke)  :) - dehát ez persze ízlés dolga .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )