Városban is erőlködnie kell a kis motornak ahhoz , hogy valamennyire menjen . Épp a város az , ahol tapasztalataim szerint az autók egy elég széles spektruma , kezdve az 1.2-es Fiat Puntotól a 2.0 Toyota Camryig , nagyságrendileg ugyanannyit fogyaszt .
Ez a nagyságrendileg fogalom nálad mit jelent?
Mert pl. nekünk a Yaris csúcsforgalomban 1szer fogyasztott 7 litert nyáron nagy melegben, de a Vectra A, ami 1.8-as, az 9 alatt nem fogyaszt városban. Ez nagyságrenden belüli?
Mert ha a méret különbséget vesszük reális a dolog, az fix, tehát nem fogyaszt sokat a Vectra, de városi kisautónak nem használnám az fix, mert azért sokat fogyaszt.
Ebben az esetben durván 8.5 és 10 liter közötti értékeket értettem nagyságrendileg azonos városi fogyasztás alatt . Ebbe belefér egy rakás autó , az említett 1.2 80 lovas Puntotól kezdve a 75 lovas 1.4-es IV-es Golfon , az 1.4 82 lovas F-Astrán , az 1.6 107 lovas Carina E-n , az 1.7 102 lovas 440-es Volvon stb. át a szintén említett Camryig .
Persze , 8.5 és 10 az különbség , természetesen ; de nagyon sokan nem hinnék el , hogy ezek között az autók között úgy , hogy ugyanaz az ember vezeti őket ugyanazon a terepen , csak ekkora különbség van . Pedig ez a helyzet .
A te példád azért nem illeszthető be igazán ebbe a képletbe , mert az 1.0 Yaris valóban kimagaslóan gazdaságosan használható motor - részben pont azért , mert a teljesítménye megfelelő , nem kell nagyon erőlködnie .