kalapos:
Nem lehet, hogy egyszerűen a fékcsöveid a nyomás hatására tágulnak érezhető módon? Milyen fajtát tettél bele?
Köszönöm Mindenkinek a segítő hozzászólásokat!
Akkor most megpróbálok mindenkinek válaszolni, mert közben sógorom segítségével lecsekkoltam egy lehetőséget. Bocsánat, ha hosszú lesz, de talán én is tudok tippet adni Nektek.
Szóval a fékem azóta vacak, amióta visszakerült fékcsőcseréről. Akkor + légtelenítés, majd még egy 5.1-es fékfolyadékkal megtörtént, úgyszintén a szervo rásegítés lecsekkolása, a vákuumcső kipucolása (járó motornál oda is ment féktisztító), semmi tartós javulás
Én is arra gondoltam, hogy a fékcsövek (a legolcsóbb magyar gyártású Héfalt tett be a szerelő) puhák, és eleresztik a nyomást, vagy megcsavarodva tette fel őket, de nem, ez is kizárva
A hátsó fékbetétek viszont rosszul voltak visszarakva, a párok egyik fele ki volt akadva
, de még ennek helyrerakása sem állította helyre az eredeti állapotot
Fékfolyadék nem fogyott, tehát zárt a rendszer, folyás, könnyezés sehol
De ha minden hibát kizárunk, akkor nem marad más, mint az eredeti feltevés: valahol
levegős maradt a rendszer, amit nem tudok megszüntetni, hiába mosom át!
De miért nem lehet légteleníteni?
Mi van, ha az ABS tömb levegősödött fel?
Ekkor találtam egy lehetséges magyarázatot:
"
Jótanács: ha fékcsövet cseréltek elől, figyeljetek oda, hogy ne engedjétek le az oljat a rendszerből, vagy maximum a csatlakozóig, és alulról töltsétek vissza! Egyébbként úgy jártok mint én: Levegő marad vissza az ABS egységben."
Odafigyelni! Okos ember az én káromból tanul! (
az offos segítségnek!
)
...és annak ellentmondásos kezelését. Azon hogy pumpálom át a levegőt? Vagy meg kell bontani a csőcsatlakozásokat, ezt nem akarom.
Lásd:"Fékrendszer kilégtelenítése (egyúttal a tejes töltet cseréje DOT4 folyadékkal), DIS-Brake bleedig menüpont használatával. Ez azért fontos, mert az ABS tömb fölötti csőszakaszba került be a levegő, amit légtelenítés során bele fogunk préseli a tömb – szabályozáskor, szelepek aktiválódásával nyíló menedékcsatornáiba. Ezt a levegőt csak és kifejezetten a szelepek és a szivattyúmotor összehangolt aktiválásával lehet onnan kicsalogatni. E nélkül a tömbben levegőretenció jöhet létre és az ABS beavatkozásakor hiba léphet fel."Olvastam én is Offos márkák gépi ABS légtelenítéséről, ez itt nem játszik, maradt a gyújtás ráadásával való aktiválás, vagy - a kuplungnál is használatos - alulról felfelé való kilevegőztetés. Utóbbihoz nem bizonyult elég hatékonynak a fecskendőm (vagy az erőm
), maradt az első. Igaz, Xanyi kifejezetten
ellenzi a gyújtás ráadásos módszert, de ott egy alapból nem levegős rendszer folyadékcseréjéről van szó, ez más tészta.
Eredmény röviden: gyújtás nélkül semmi levegő, és pumpálás után lassan jött föl a pedál, gyújtás ráadásával bal hátsóból-jobb elsőből jöttek a buborékok, és végül gyorsabb pedálvisszatérés jelezte a felkeményedést. Az eső miatt siettünk, nem cseréltük le a teljes folyadékmennyiséget, de egy rövid próba szerint alakul a dolog, sokkal határozottabb a fékhatás - még nem fejeltem le a tükröt, de már nyomta a hasam a kormány
(Tapsikolás majd a holnapi ellenpróba után
)