Én is kíváncsi vagyok. A 5W40-es Xadót 8e km után fel kellett tölteni félnívóról, de utána 10e-s cseréig semmi fogyás. Az Eneosokkal is 10e-t mentem, (+/- pár száz) addig semmi fogyás nem volt, most nézegetni fogom, beszámolok.
Bármennyire is stabil az olajakkal a motor, az 5W30-as nekem túl híg lenne. Nyáron szoktam több 100 km-es utakat megtenni általában hőségben, és úgy vagyok vele, akkor legyen elég sűrű tartós üzemi hőfokon a kenéshez, ezért maradok a /40-nél. A fogyasztásom így sem rossz, kíváncsi leszek, a sztenderd (csaló) sebességmérőhöz idomulva hogyan fog alakulni (győzött a kisebb sebességhez tartozó csöndes járás élvezete
)
Mondjuk az 5W40-es Xadó olaj viszkozitása pont a 5W40-es és 5W30-as Eneos között van. ![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)
Nálam most kb. 3/4 nívóról indulva kb. félig van, de ez kifolyik a motorból valahol, valószínűleg az elosztónál, azt majd be kell tömítenem. De akkor is 3000 km alatt max. 2 deci. Ezért nem a motor eszi meg, gondolom, hogy a mostani 14-es melegoldali viszkozitásról 12-re lemenni talán vállalható.
Ha meg nem nyomja az ember neki, akkor főleg nem lesz baja, de szerintem ha nyomja, akkor sem.
Legfeljebb ha tényleg jobban fogy, akkor buktam az árát
![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)
Félnívóról muszáj teletölteni, árthat a motornak? Elvileg nem
![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)