Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2661855 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9090 Dátum: 2013.11.23 12:08:47 »
...Rá kellett jönnöm sajnos a motornak van baja,szétkaptam és csoda hogy még egyáltalán forgott
Tele volt szénporral és a csapágyai csont szárazak
Egy kis olaj+ pucolás helyrehozta :clap:
Grat! Na ezt kihagytam a múltkor  :hmmmm: A sínek kenése óta ugyan teljesen feljön az anyós oldali ablak, de még mindig lassabban, mint a többi.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9091 Dátum: 2013.11.23 12:12:43 »
Más: hallottatok olyanról, hogy az ABS-es fék légtelenítésekor rá kell adni a gyújtást, hogy annak motorja is segítsen az olajfékfolyadék nyomásban?  :?: A téli gumira váltás óta ismét zavaróan megnőtt a fékút. Végére kell járnom, hogy mit cseszett el anno a szerelőm  :hmmmm:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9092 Dátum: 2013.11.23 12:16:14 »
Én viszont szoktam neki nyomni időnként :innocent: Mindenesetre egyelőre maradok a /40-nél. Persze, hogy nem kell max-ra tölteni, de azt gondoltam, hogy már teljesen elfáradt az olaj, de nem.
Mit értünk a "szoktam nyomni neki" alatt? Én is elpörgetem akár 6000-ig is "lazán", és pályán évente 1-2x stabil 135-140-nel  :whistling:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9093 Dátum: 2013.11.23 12:16:53 »
Más: hallottatok olyanról, hogy az ABS-es fék légtelenítésekor rá kell adni a gyújtást, hogy annak motorja is segítsen az olajfékfolyadék nyomásban?  :?: A téli gumira váltás óta ismét zavaróan megnőtt a fékút. Végére kell járnom, hogy mit cseszett el anno a szerelőm  :hmmmm:
Ezt el lehet rontani? Ehh, nekem is kell fékolajcsere. Valamiről nem tudok, ami gondot okozhat??  :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9094 Dátum: 2013.11.23 12:20:12 »
Mit értünk a "szoktam nyomni neki" alatt? Én is elpörgetem akár 6000-ig is "lazán", és pályán évente 1-2x stabil 135-140-nel  :whistling:
Tartós 5000+  De igazad lehet abban, hogy 12-14-es viszkozitás között nincsolyan nagy különbség.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9095 Dátum: 2013.11.23 12:24:55 »
Ezt el lehet rontani? Ehh, nekem is kell fékolajcsere. Valamiről nem tudok, ami gondot okozhat??  :hmmmm:
Szerintem levegős, de még sosem tudtam teljesen lelégteleníteni. Értsd: mindegyik  után jobb lett, de másnapra ismét felpuhult a pedál, romlott a fékerő, de a légtelenítők jól zárnak, főfékhenger, munkahengerek nem eresztenek, folyadék nem fogy, szervo rásegítés jó. Azóta gyenge, mióta a gumi fékcsöveket cserélte a "májsztró". Most arra gondolok, hogy akkor teljesen le volt eresztve a rendszer, és az ABS egység az, ami fellevegősödött, amin nincsen légtelenítő szelep. :?:

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9096 Dátum: 2013.11.23 12:36:40 »
Nahát ehez már csak annyit tudok hozzászólni,hogy a puha fékpedál nem csak levegősségre utal,hanem karmantyúkra is
Nem biztos,hogy folyik elég ha átereszt
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.23 12:43:26 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9097 Dátum: 2013.11.23 13:07:10 »
Más: hallottatok olyanról, hogy az ABS-es fék légtelenítésekor rá kell adni a gyújtást, hogy annak motorja is segítsen az olajfékfolyadék nyomásban?  :?: A téli gumira váltás óta ismét zavaróan megnőtt a fékút. Végére kell járnom, hogy mit cseszett el anno a szerelőm  :hmmmm:

Rá kell adni, de inkább újabb rendszereknél, illetve legújabbaknál van olyan is, hogy csak célműszerrel lehet elvégezni a légtelenitést, értsd diagnosztikával kell engedélyezni, hogy kinyisson az ABS mágnesszelepe!
Carinán ilyen nincs, át lehet pumpálni simán!
Nekem is fékcső-csere lesz a tavaszi projekt, apró repedés látszik már a tövénél.. Csakhogy nem olcsó, az elsők darabja 5E a legolcsóbb, a hátsóknál 3E párszáz.
Két első fékcső egyforma, a hátsó különböző!!

Legyártatni nem olcsóbb? Ezeknek milyen lehet a tartóssága? Tapasztalat?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9098 Dátum: 2013.11.23 13:07:44 »
Tartós 5000+  De igazad lehet abban, hogy 12-14-es viszkozitás között nincsolyan nagy különbség.
Hol nyomod ennyire??

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9099 Dátum: 2013.11.23 13:16:15 »
Szerintem levegős, de még sosem tudtam teljesen lelégteleníteni. Értsd: mindegyik  után jobb lett, de másnapra ismét felpuhult a pedál, romlott a fékerő, de a légtelenítők jól zárnak, főfékhenger, munkahengerek nem eresztenek, folyadék nem fogy, szervo rásegítés jó. Azóta gyenge, mióta a gumi fékcsöveket cserélte a "májsztró". Most arra gondolok, hogy akkor teljesen le volt eresztve a rendszer, és az ABS egység az, ami fellevegősödött, amin nincsen légtelenítő szelep. :?:
Hát nem tudom, azt írták fékes topicban, hogy az ABS-t működés közben lehet légteleníteni. Szerintem ez nem ugyanaz, mint hogy át lehet-e nyomni rajta, vagy sem, mivel el lehet képzelni olyan esetet, hogy olyan helyre ül be a levegő, amit nem nyom ki a folyadék a szivattyú kikapcsolt állapotában.
Ki-be lehet kapcsolni a gyújtást, ez olyan gyalog-galopp megoldás.
Nem értek hozzá, de nekem is lesz bajom vele a végén, át kell nézzem a leírásokat!
Ha megtudok hasznosat, leírom, ha lehet!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9100 Dátum: 2013.11.23 16:38:06 »
Eddig ott vagyok ABS témában, hogy valószínűleg átmegy az ABS tömbön a fékfolyadék.
Az ellenőrzéshez ír a br.pdf egy célgépet.

Szépen is néznénk ki, ha egy fékcső cseréhez márkaszervizbe kellene menni.

kalapos:
Nem lehet, hogy egyszerűen a fékcsöveid a nyomás hatására tágulnak érezhető módon? Milyen fajtát tettél bele?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9101 Dátum: 2013.11.23 17:54:39 »
vd1234!
Nyugodtan állj neki!
Tartályból kiszivatod és átlátszó gumicsővel légtelenitve látod mikor ér a kerekekhez a friss folyadék.  ;)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9102 Dátum: 2013.11.23 18:04:55 »
Nálatok mennyi ideig tart a lámpa elalvásának ideje? Hasonló körülményekre gondolok. A kocsi kinnt áll, csak tető van felette.

Max 1sec (Eneos PH 5w40)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9103 Dátum: 2013.11.23 18:43:27 »
kalapos:
Nem lehet, hogy egyszerűen a fékcsöveid a nyomás hatására tágulnak érezhető módon? Milyen fajtát tettél bele?
Köszönöm Mindenkinek a segítő hozzászólásokat!  ::)  :flowers:
Akkor most megpróbálok mindenkinek válaszolni, mert közben sógorom segítségével lecsekkoltam egy lehetőséget. Bocsánat, ha hosszú lesz, de talán én is tudok tippet adni Nektek. :otlet:
Szóval a fékem azóta vacak, amióta visszakerült fékcsőcseréről. Akkor + légtelenítés, majd még egy 5.1-es fékfolyadékkal megtörtént, úgyszintén a szervo rásegítés lecsekkolása, a vákuumcső kipucolása (járó motornál oda is ment féktisztító), semmi tartós javulás :no:
Én is arra gondoltam, hogy a fékcsövek (a legolcsóbb magyar gyártású Héfalt tett be a szerelő) puhák, és eleresztik a nyomást, vagy megcsavarodva tette fel őket, de nem, ez is kizárva :no:
 A hátsó fékbetétek viszont rosszul voltak visszarakva, a párok egyik fele ki volt akadva  :censored:, de még ennek helyrerakása sem állította helyre az eredeti állapotot  :cry:

Fékfolyadék nem fogyott, tehát zárt a rendszer, folyás, könnyezés sehol :no: De ha minden hibát kizárunk, akkor nem marad más, mint az eredeti feltevés: valahol levegős maradt a rendszer, amit nem tudok megszüntetni, hiába mosom át!
De miért nem lehet légteleníteni?  :hmmmm:  :cry: Mi van, ha az ABS tömb levegősödött fel?  :otlet: Ekkor találtam egy lehetséges magyarázatot:

"Jótanács: ha fékcsövet cseréltek elől, figyeljetek oda, hogy ne engedjétek le az oljat a rendszerből, vagy maximum a csatlakozóig, és alulról töltsétek vissza! Egyébbként úgy jártok mint én: Levegő marad vissza az ABS egységben."
Odafigyelni! Okos ember az én káromból tanul!  (:clap: az offos segítségnek!  :))
...és annak ellentmondásos kezelését. Azon hogy pumpálom át a levegőt? Vagy meg kell bontani a csőcsatlakozásokat, ezt nem akarom.
Lásd:
"Fékrendszer kilégtelenítése (egyúttal a tejes töltet cseréje DOT4 folyadékkal), DIS-Brake bleedig menüpont használatával. Ez azért fontos, mert az ABS tömb fölötti csőszakaszba került be a levegő, amit légtelenítés során bele fogunk préseli a tömb – szabályozáskor, szelepek aktiválódásával nyíló menedékcsatornáiba. Ezt a levegőt csak és kifejezetten a szelepek és a szivattyúmotor összehangolt aktiválásával lehet onnan kicsalogatni. E nélkül a tömbben levegőretenció jöhet létre és az ABS beavatkozásakor hiba léphet fel."

Olvastam én is Offos márkák gépi ABS légtelenítéséről, ez itt nem játszik, maradt a gyújtás ráadásával való aktiválás, vagy - a kuplungnál is használatos - alulról felfelé való kilevegőztetés. Utóbbihoz nem bizonyult elég hatékonynak a fecskendőm (vagy az erőm :D), maradt az első. Igaz, Xanyi kifejezetten ellenzi a gyújtás ráadásos módszert, de ott egy alapból nem levegős rendszer folyadékcseréjéről van szó, ez más tészta.
Eredmény röviden: gyújtás nélkül semmi levegő, és pumpálás után lassan jött föl a pedál, gyújtás ráadásával bal hátsóból-jobb elsőből jöttek a buborékok, és végül gyorsabb pedálvisszatérés jelezte a felkeményedést. Az eső miatt siettünk, nem cseréltük le a teljes folyadékmennyiséget, de egy rövid próba szerint alakul a dolog, sokkal határozottabb a fékhatás - még nem fejeltem le a tükröt, de már nyomta a hasam a kormány  :) :yes: (Tapsikolás majd a holnapi ellenpróba után :D)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9104 Dátum: 2013.11.23 18:53:42 »
kalapos:

Ez nagyon jó tapasztalat!

Tehát légtelenítés közben bekapcsoltad a gyújtást, nyomott egyet az ABS szivattyú, és közben a féket nyomva légtelenítettetek az adott keréken, és ott jött a levegő, jól értem??

Ha beválik, betehetnéd a leírásokba ;)