Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2661777 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9105 Dátum: 2013.11.23 19:01:40 »
 ::) :yes: Próbaképp kombináltuk: először normál pumpálás - ami feltűnt, az egy erőteljes szuszogás a csavar megnyitásakor, de levegő semmi. Aztán két pumpálási szakaszon keresztül (nem akartam túlterhelni a szivattyút) gyújtással - na ekkor jöttek buborékok a szuszogás mellé, és a pedál gyorsabban jött vissza, majd gyújtás levételével még 3X pumpálás, de ekkor megint nem jött semmi. A pedál ellenállása fokozatosan nőtt, ám a végén megint puhult, úgyhogy még nem végeztünk, de a módszer valóban jónak tűnik.

De még ki akarom próbálni az alulról való kilevegőztetést. :otlet:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9106 Dátum: 2013.11.23 19:09:41 »
Hol nyomod ennyire??
Egyedül, ismert, belátható úton, ha jók a közlekedési feltételek, és sietek és/vagy esetleg kergetőzni támad kedvem  :innocent: (sosem kezdeményezek, nem zavar, ha valaki gyorsan akar közlekedni, de ha öncélúnak érzem, akkor néha utánaeredek a kályhacsöveseknek egy baráti integetésre  :winkiss: - a normálisabbakkal valóban integetés a vége). Öncenzúra  :whistling:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9107 Dátum: 2013.11.23 19:38:28 »
Aztán két pumpálási szakaszon keresztül (nem akartam túlterhelni a szivattyút)
Ehhez egy offos fórumbejegyzés:

"Azért kell az ABS-es autókat gyújtásnál légteleníteni, mert csak akkor működik az ABS pumpa.
 Ha nem gyújtással végzed a légtelenítést, akkor nem fogod tudni maradéktalanul lelégteleníteni a fékrendszert, ami fékhatás csökkenéshez vezethet a rendszerben maradt levegő miatt.
 A másik dolog, ami miatt a gyújtás kell, az az hogy így sokkal egyszerűbben és gyorsabban le lehet légteleníteni az fékrendszert, mert nem neked kell folyamatosan nyomkodni a pedált, hanem a pumpa nyomja a fékfolyadékot a féknyergekbe.
 Arra viszont ügyelni kell, hogy az ABS pumpa nem üzemelhet 2 percnél tovább folyamatosan, mert túlmelegedhet.
 2 perc működtetés után 15 percet kell várni amíg a pumpa visszahűl.

 Legalábbis a Golf 2-nél ez az előírás, de szerintem a többinél is fontos ezek betartása.
 ÜdVW
 Gábor
"

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9108 Dátum: 2013.11.23 19:55:09 »
Hááát, nem tudom!

Carinán nálam az angol verzión gyújtásráadások után, az első elindulást követöen, amint megjön a sebességjel, akkor hallani az ABS szivattyút, apró kerrenés, illetve ha működik, a kerék szögsebességének lecsökkenésekor. Az ABS-nek 50 Amperes biztositéka van, a szivattyú pedig csak az előbb említett induláskor és akkor működik (hallhatóan) ha megcsúszna a kerék.

Szóval simán ráadott gyújtással nem fog működni az ABS szivattyú a Carinán!  :no:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9109 Dátum: 2013.11.23 20:03:38 »
Ki-be kell kapcsolgatni a gyújtást ;)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9110 Dátum: 2013.11.23 20:11:11 »
...Szóval simán ráadott gyújtással nem fog működni az ABS szivattyú a Carinán!  :no:
Pedig volt különbség/hatás.  :yes: Legközelebb járó motorral is megpróbálom (forgó kerékkel azért nem vállalom :D). De mivel a levegő az adott üreg tetején helyezkedik el, én az alulról kilevegőztetést tartanám leginkább hatékonynak. :hmmmm:

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9111 Dátum: 2013.11.24 17:10:10 »
Tapsikolás majd a holnapi ellenpróba után :D
:clap:  :clap:  :clap: Jó úton járok végre! Nem csökkent a fékerő, jól adagolható, határozott, isteni érzés!
Meg is ünnepeltem az esőben  :devil: :innocent:

Az időjárás ugyan most nem segít a folytatásban, de azt már tudom, hogy beszerzek egy méretes fecskendőt (egyéb ötlet?), és a bal első kerék felől próbálom kilevegőztetni még. A teljes folyadékcsere várhat tavaszig.

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9112 Dátum: 2013.11.24 17:18:05 »
Örülök, hogy ilyen jól haladsz :clap: :clap: :clap: :clap:
Today Tomorrow Toyota

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9113 Dátum: 2013.11.24 18:03:17 »
Sziasztok!

Beázik a kocsim :cry: anyósülés  és jobb hátul lábtérnél áll a víz,  elsőre nem találtam meg hogy honnan folyik be. Hol érdemes kutakodni?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9114 Dátum: 2013.11.24 19:19:01 »
Sziasztok!

Beázik a kocsim :cry: anyósülés  és jobb hátul lábtérnél áll a víz,  elsőre nem találtam meg hogy honnan folyik be. Hol érdemes kutakodni?
Üdv!
Meg kellene nézned az ajtók alját, mert ha hiányzik, vagy még inkább, ha rosszul van felrakva a párazáró fólia, akkor onnan befolyhat. Ablakok teljesen fel vannak húzva? Nálam ez a két hibaforrás akadt.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9115 Dátum: 2013.11.24 19:25:29 »
Dani, kamikaze, (és akinek még ABS-es a féke), alkalomadtán megnéznétek valamit? Gyújtás nélkül ugye kb. a 3. pumpálásra elereszti a fékrásegítő a vákuumot, felkeményedik a fék, és olyan is marad - ez oké. Ráadva a gyújtást kissé felpuhul - felteszem a szivattyú miatt. De ha leveszem a gyújtást, nekem ugyanolyan puha marad, nem keményedik vissza. Ez Nálatok hogy működik?

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9116 Dátum: 2013.11.24 19:47:50 »
Üdv!
Meg kellene nézned az ajtók alját, mert ha hiányzik, vagy még inkább, ha rosszul van felrakva a párazáró fólia, akkor onnan befolyhat. Ablakok teljesen fel vannak húzva? Nálam ez a két hibaforrás akadt.


Ablakok felhúzva, ajtók alját holnap megnézem,  köszi.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10255
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9117 Dátum: 2013.11.24 20:24:27 »
Dani, kamikaze, (és akinek még ABS-es a féke), alkalomadtán megnéznétek valamit? Gyújtás nélkül ugye kb. a 3. pumpálásra elereszti a fékrásegítő a vákuumot, felkeményedik a fék, és olyan is marad - ez oké. Ráadva a gyújtást kissé felpuhul - felteszem a szivattyú miatt. De ha leveszem a gyújtást, nekem ugyanolyan puha marad, nem keményedik vissza. Ez Nálatok hogy működik?
Ok, remélem holnap meg tudom nézni!

chefbacsi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 87
  • Carina-e Xli Liftback 97' 4a-fe U.K.
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9118 Dátum: 2013.11.24 21:57:21 »
Helló.nekem is volt tavaly beázásom.jobb hátsó ajtó aljáról hiányzott a szigetelö gumi fele és be tudott folyni az utastérbe a víz.a másík hely a szélvédö jobb oldalán a géder nem passzolt és az A ószlopon befolyt.csak akkór tünt fel mikór a légzsák tetején állt a víz egy komolyabb zuhénál.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9119 Dátum: 2013.11.24 22:38:26 »
Rá kell adni, de inkább újabb rendszereknél, illetve legújabbaknál van olyan is, hogy csak célműszerrel lehet elvégezni a légtelenitést, értsd diagnosztikával kell engedélyezni, hogy kinyisson az ABS mágnesszelepe!
Carinán ilyen nincs, át lehet pumpálni simán!
Nekem is fékcső-csere lesz a tavaszi projekt, apró repedés látszik már a tövénél.. Csakhogy nem olcsó, az elsők darabja 5E a legolcsóbb, a hátsóknál 3E párszáz.
Két első fékcső egyforma, a hátsó különböző!!

Legyártatni nem olcsóbb? Ezeknek milyen lehet a tartóssága? Tapasztalat?
Én ezt a hirdetést elmentettem valamikor magamnak. Ha összeállnánk többen pl. ha kéne teljes fékcső szett vagy 3 Carinára akkor tuti lehetne kicsit alkudni, nekem megérne simán 20-25 eFt-ot egy teljes szett. Minden fék tuning-ban benne vagyok!
http://hirdetotabla.duen.hu/alkatre_z/futm/femzvetefekcvekgyrta161321
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...