Nekem se most kezdődött, de mostanra vált durvává. Ezt olvastam én is a gyűrűkről, utána átálltak keményebbre.
10w40-et használok, 5w-t vékonynak gondoltam egy - valamennyire - kopott motor hézagaihoz, de lehet, hogy ez csak egy rossz beidegződés.
Én csinálom, az az igazság, hogy nálunk nem sok ilyen fut, ezért a szerelők rutinja kb. akkora mint az enyém, emiatt nagyon megköszönök minden tanácsot előre is, mert ezt a motort még nem bontottam szét soha.(külső ránézésre még más sem )
Üdv!
Jó hozzáállás, akkor hajrá!
Tavaly július környékén gyűrűztem, rengeteget kérdeztem, és sokszor volt téma, már nem tudom, melyik Carinás topicban. Raktam pár képet is fel.
Ez sokat segít első körben. Lazítási sorrendek, rajzok, nyomatékok, gyűrűk helyzete...majdnem minden
Ha aszerint csinálod, nagy bakot már nem lehet lőni. Szerelési tapasztalatod meg gondolom van
A hengerfejcsavarok és a hajtókarcsavarok meghúzási nyomatékát viszont a Haynes könyvből nézd, arra jutottunk.
Nem tudom, hogy mennyi pénzt tudsz a témára szánni, de nagyon érdemes a hengerfejet is rendbe tenni. Szelepek tisztítása, becsiszolása, szelepszárszimeringek cseréje, szelephézagok beállítása. Én felső tömítéskészletet és új hengerfejcsavarokat is vettem (Elring). Cseréltem a vezérlést és a többi szíjat is. Egy (?) nagyobb hibát követtem el, a vízpumpát nem cseréltem le. Azt most kellett, másfél évre rá. Így elpocsékoltam a frankó Eneos hűtőfolyadékot
Gyűrűt milyet veszel? Anno alkalmi vételben a vaterán kaptam ACL (MAHLE) gyűrűket hála Istennek. Ami szerszám az általánosokon kívül kellhet, az a gyűrűösszehúzó, a szelepszárszimeringfogó, meg egy szeleprugó lenyomó. Gyűrűfogóval nem sokat értem, kézzel rá lehetett óvatosan tenni őket.
Ha kedvezményed nincs, akkor az alkatrészes topicban lehet kapni segítséget! Nekem Öcsém révén volt a boltban 40%, nem mindegy
Ha kérdésed van/lesz és tudok, akkor segítek