Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2661123 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9120 Dátum: 2013.11.25 11:22:26 »
Dani, kamikaze, (és akinek még ABS-es a féke), alkalomadtán megnéznétek valamit? Gyújtás nélkül ugye kb. a 3. pumpálásra elereszti a fékrásegítő a vákuumot, felkeményedik a fék, és olyan is marad - ez oké. Ráadva a gyújtást kissé felpuhul - felteszem a szivattyú miatt. De ha leveszem a gyújtást, nekem ugyanolyan puha marad, nem keményedik vissza. Ez Nálatok hogy működik?

kalapos!
Nos nálam úgy van, hogy 3 pumpálásra még érződik a rásegités, 4.-re nagyon halványan, 5.-re semmi.
Féket ekkor benyomom, amennyire engedi, gyújtást ráadva nem történik semmi! Várható volt, mivel 50 A-es terhelés nem fog működni álló motoron.

---

Én ezt a hirdetést elmentettem valamikor magamnak. Ha összeállnánk többen pl. ha kéne teljes fékcső szett vagy 3 Carinára akkor tuti lehetne kicsit alkudni, nekem megérne simán 20-25 eFt-ot egy teljes szett. Minden fék tuning-ban benne vagyok!
http://hirdetotabla.duen.hu/alkatre_z/futm/femzvetefekcvekgyrta161321

üdv FUBA!
Nekem bőven elég a gyári megoldás, viszont nem tudom, hogy egyáltalán műszakin mit szólnak egy ilyen fémszövetes megoldáshoz?  :hmmmm:
Hogyan látom, hogy elöregszik a gumi alatta?  :hmmmm:
Az utólag legyártott fékcsövel meg úgy vagyok, hogy csak 1000%-os bejáratott, megbízható helyen csináltatnám, ugyanis nekem nem ér pár ezer Forintot, hogy ne tudjak megállni egy satuféknél...  :wacko:
Olyat sem akarok, hogy megveszem az olcsó utánnyomottat és két év múlva az is kitörik...  :helpsmilie:

Nézegetem a lehetőségeket, ha közben jutok valamire megirom úgyis, ha meg ti találtok jó megoldást, kérlek osszátok meg velem!
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.25 11:24:04 írta kamikaze »

veres2

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 405
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9121 Dátum: 2013.11.25 12:01:34 »
Az én autómba ezek a fékcsövek vannak,3 éve.Nem öregszik,és kibírt már jó néhány izmos fékezést:http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/TOYOTA/CARINA/1997/1_6/BENZIN/fekrendszer---absasresp/fekcso

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9122 Dátum: 2013.11.25 12:17:40 »
üdv veres2!
Nekem is ezt mondták kapásból a boltban! Lehet, hogy ez lesz!
Gyáriban mennyi lehet, bele sem merek gondolni!
Nekem most Pirelli van, az gyári lehet? (97/12)

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9123 Dátum: 2013.11.25 12:52:32 »
...Nekem most Pirelli van, az gyári lehet? (97/12)
Nekem is az volt benne  :yes:

Köszi a próbát!

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9124 Dátum: 2013.11.25 17:09:10 »
Jófélének tűnik a Bárdis fékcső
Enyémen valszeg még a gyáriak vannak a felirat már lekopott,de a kidolgozásából ítélve gyáriak
Az még lehet,hogy az előző tulaj ilyenhez jutott
Today Tomorrow Toyota

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9125 Dátum: 2013.11.25 19:24:23 »
Üdv mindenkinek!

Segítséget szeretnék kérni, hengerfej tömítés fronton.
A gondom az, hogy olvastam interneten, hogy a hengerfejen módosított 1994 -ben a Toyota, így változott a tömítés is. Az én autóm 1994 decemberi, de vajon a motor mikor gyártódhatott? Kideríthető ez motorszám alapján? Előre is köszi a segítséget!

Üdv!

Az enyém is 1994 decemberi.
Annyi biztos, hogy a 4A-F és a 4A-FE motorok hengerfeje más.
Én Elring-et vettem, az is volt benne, és másfél éve gond nélkül megy vele hála Istennek.
Motorszám meg minden nélkül vettem Bárdiban:
http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/TOYOTA/CARINA/1994/1_6/BENZIN/motor-es-segedberendezesei/motortomitesek-szimeringek/hengerfej-tomites/

Valóban kétféle Elring-et hoz, de az egyik nincs. Más a száma is. De gondolom ennyi idő és 5000 km alatt csak kiderült volna, ha rossz lenne. Volt autópályázás is vele azóta, szóval kapott.

Inkább a szerelésre kellene figyelni, meg új hengerfejcsavarokat venni szerintem.
De nem tudom, milyen a motorod.

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9126 Dátum: 2013.11.25 19:46:48 »
Üdv!

Köszi a segítséget, gyűrűcsere lesz az ócskavasban, mert 500000 km után arra vetemedett, hogy egye az olajat :D

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9127 Dátum: 2013.11.25 19:48:21 »
Elfelejtettem 4A-FE, japán gyártású.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9128 Dátum: 2013.11.25 19:51:44 »
Üdv!

Köszi a segítséget, gyűrűcsere lesz az ócskavasban, mert 500000 km után arra vetemedett, hogy egye az olajat :D

Mennyit kajál be?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9129 Dátum: 2013.11.25 20:05:40 »
Sziasztok!

Beázik a kocsim :cry: anyósülés  és jobb hátul lábtérnél áll a víz,  elsőre nem találtam meg hogy honnan folyik be. Hol érdemes kutakodni?
Még egy tipp az Ave topicból. Most találtam, gondoltam, beteszem, mert ez is wagon.

Szabolcs

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 686
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9130 Dátum: 2013.11.25 20:15:01 »
Még egy tipp az Ave topicból. Most találtam, gondoltam, beteszem, mert ez is wagon.


Köszi mindenkinek,!  Ma nem volt időm megnézni,  meg amúgy is hó esik :D
Holnap vizsgálódom majd.

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9131 Dátum: 2013.11.25 20:18:38 »
Mennyit kajál be?


Mostmár sokat, 1500 km/liter, és csak minimálisan olajfüggő.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9132 Dátum: 2013.11.25 20:28:22 »
Üdv!

Köszi a segítséget, gyűrűcsere lesz az ócskavasban, mert 500000 km után arra vetemedett, hogy egye az olajat :D
Szívesen.
Elég sokáig bírta, nekem már 308.000 után kellett. A 94-95-ös japán gyártás gyári gyűrűhibás.
A tiédnél többet, olyan 1,3liter/1000 km. Olajtól ez sem nagyon függött. Igaz, mind 5w40 volt. Milyen olajat kapott?

Te csinálod, vagy szerelő? Ha érdekel, tudunk mondani pár dolgot, amire ilyenkor figyelni kell.

analfabéta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 30
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9133 Dátum: 2013.11.26 18:19:16 »
Szívesen.
Elég sokáig bírta, nekem már 308.000 után kellett. A 94-95-ös japán gyártás gyári gyűrűhibás.
A tiédnél többet, olyan 1,3liter/1000 km. Olajtól ez sem nagyon függött. Igaz, mind 5w40 volt. Milyen olajat kapott?

Te csinálod, vagy szerelő? Ha érdekel, tudunk mondani pár dolgot, amire ilyenkor figyelni kell.

Nekem se most kezdődött, de mostanra vált durvává. Ezt olvastam én is a gyűrűkről, utána átálltak keményebbre.
10w40-et használok, 5w-t vékonynak gondoltam egy - valamennyire - kopott motor hézagaihoz, de lehet, hogy ez csak egy rossz beidegződés.
Én csinálom, az az igazság, hogy nálunk nem sok ilyen fut, ezért a szerelők rutinja kb. akkora mint az enyém, emiatt nagyon megköszönök minden tanácsot előre is, mert ezt a motort még nem bontottam szét soha.(külső ránézésre még más sem :))

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10253
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9134 Dátum: 2013.11.26 21:40:28 »
Nekem se most kezdődött, de mostanra vált durvává. Ezt olvastam én is a gyűrűkről, utána átálltak keményebbre.
10w40-et használok, 5w-t vékonynak gondoltam egy - valamennyire - kopott motor hézagaihoz, de lehet, hogy ez csak egy rossz beidegződés.
Én csinálom, az az igazság, hogy nálunk nem sok ilyen fut, ezért a szerelők rutinja kb. akkora mint az enyém, emiatt nagyon megköszönök minden tanácsot előre is, mert ezt a motort még nem bontottam szét soha.(külső ránézésre még más sem :))
Üdv!

Jó hozzáállás, akkor hajrá!  :clap:
Tavaly július környékén gyűrűztem, rengeteget kérdeztem, és sokszor volt téma, már nem tudom, melyik Carinás topicban. Raktam pár képet is fel.
Ez sokat segít első körben. Lazítási sorrendek, rajzok, nyomatékok, gyűrűk helyzete...majdnem minden  :yes: Ha aszerint csinálod, nagy bakot már nem lehet lőni. Szerelési tapasztalatod meg gondolom van  :yes:
A hengerfejcsavarok és a hajtókarcsavarok meghúzási nyomatékát viszont a Haynes könyvből nézd, arra jutottunk.

Nem tudom, hogy mennyi pénzt tudsz a témára szánni, de nagyon érdemes a hengerfejet is rendbe tenni. Szelepek tisztítása, becsiszolása, szelepszárszimeringek cseréje, szelephézagok beállítása. Én felső tömítéskészletet és új hengerfejcsavarokat is vettem (Elring). Cseréltem a vezérlést és a többi szíjat is. Egy (?) nagyobb hibát követtem el, a vízpumpát nem cseréltem le. Azt most kellett, másfél évre rá. Így elpocsékoltam a frankó Eneos hűtőfolyadékot  :cry:

Gyűrűt milyet veszel? Anno alkalmi vételben a vaterán kaptam ACL (MAHLE) gyűrűket hála Istennek. Ami szerszám az általánosokon kívül kellhet, az a gyűrűösszehúzó, a szelepszárszimeringfogó, meg egy szeleprugó lenyomó. Gyűrűfogóval nem sokat értem, kézzel rá lehetett óvatosan tenni őket.

Ha kedvezményed nincs, akkor az alkatrészes topicban lehet kapni segítséget! Nekem Öcsém révén volt a boltban 40%, nem mindegy  :otlet:

Ha kérdésed van/lesz és tudok, akkor segítek  :)