Én is kíváncsi vagyok. A 5W40-es Xadót 8e km után fel kellett tölteni félnívóról, de utána 10e-s cseréig semmi fogyás. Az Eneosokkal is 10e-t mentem, (+/- pár száz) addig semmi fogyás nem volt, most nézegetni fogom, beszámolok.
Bármennyire is stabil az olajakkal a motor, az 5W30-as nekem túl híg lenne. Nyáron szoktam több 100 km-es utakat megtenni általában hőségben, és úgy vagyok vele, akkor legyen elég sűrű tartós üzemi hőfokon a kenéshez, ezért maradok a /40-nél. A fogyasztásom így sem rossz, kíváncsi leszek, a sztenderd (csaló) sebességmérőhöz idomulva hogyan fog alakulni (győzött a kisebb sebességhez tartozó csöndes járás élvezete )
Mondjuk az 5W40-es Xadó olaj viszkozitása pont a 5W40-es és 5W30-as Eneos között van.
Nálam most kb. 3/4 nívóról indulva kb. félig van, de ez kifolyik a motorból valahol, valószínűleg az elosztónál, azt majd be kell tömítenem. De akkor is 3000 km alatt max. 2 deci. Ezért nem a motor eszi meg, gondolom, hogy a mostani 14-es melegoldali viszkozitásról 12-re lemenni talán vállalható.
Ha meg nem nyomja az ember neki, akkor főleg nem lesz baja, de szerintem ha nyomja, akkor sem.
Legfeljebb ha tényleg jobban fogy, akkor buktam az árát
Félnívóról muszáj teletölteni, árthat a motornak? Elvileg nem