Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2661537 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9150 Dátum: 2013.11.29 13:37:13 »
Szia
Igen az enyém is ilyen. :yes:
Ez van én már próbáltam befújni kontakt spray-el de nem használt neki,szerintem gyárilag ilyenek :D
Today Tomorrow Toyota

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9151 Dátum: 2013.11.29 15:49:10 »
Talán a Carinákkal kapcsolatban már találkozott valaki az alábbi problémával:

Az ablaktörlő szakaszolója nem működik, pontosabban, az ablaktörlő működik ugyan, de, amikor a kart 0 állásba állítjuk, a lapátok mozgás közben nem térnek vissza a kiinduló pontjukra, hanem megállnak éppen ott, ahol vannak.

Mi lehet a hiba oka és mi a megoldás rá?

Köszi előre a segítséget...  :surrender: :hug:
Üdv! A gond az lehet, hogy nem működik a végálláskapcsoló. Vagy a jeladás (érzékelés) nem jó, vagy a vezetéke, vagy a reléje. A kapcsolóval van egyben a relé, a jeladónak elvileg a törlő mechanizmusán kell lennie.

+ 1 Offos szerelés, nem tudom itt mit ér?  :?:

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9152 Dátum: 2013.11.29 16:04:47 »
Sziasztok
Időközben kaptam kölcsönbe egy pár gyújtókábelt , hátha :wacko:,de semmi változás
Holnap megpróbálom  vészüzemmódba kényszeríteni az autót a lambdaszonda csatijának széthúzásával,aztán majd meglátjuk
Ha ez sem jön be, akkor nem szonda baja van :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2013.11.29 16:08:21 írta pvivien79 »
Today Tomorrow Toyota

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9153 Dátum: 2013.11.29 16:17:24 »
Kalapos ötlete jól hangzik,érdemes megpróbálni :yes: :yes:
Today Tomorrow Toyota

piro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9154 Dátum: 2013.11.29 16:30:51 »
Szia Kamikaze!

Hát a gázüzemmel van sok odafigyelni való. Én mindig Shell gázt töltöttem bele, a cég azt forgalmazta. Az tiszta minőségű volt. Ha koszos a gáz, sűrűn kell szűrőt cserélni. És a gázreduktor gumi alkatrészeit is hamarabb tönkre teszi. Aztán a szűrő cserénél fontos, hogy a befolyó és a kifolyó csövek rögzítésére használt roppantó gyűrűt, ha szétszeded, akkor már ugyanazt nem szabad vissza szerelni. Újat kell venni, lehet légkondis boltban kapni pár száz forintért. Persze ezek vissza szerelésénél az előbbi gyűrűt le kell vágni, amivel egy centi cső is odavész, de ezt belekalkulálják a beszerelésnél, mert picit hosszabb csövet szerelnek be. Aztán a használatnál, mivel nekem karburátoros gépem volt, ott manuális úton lehetett állítani egy 3 állású kapcsolóval a benzin és a gáz üzem közötti átállítást. Nyáron simán indult gázról, nem kellet állítani semmit. Azért néha meg kellett kergetni benzinnel is, de elég volt havonta egyszer 15-20 km-t. A tél azért más volt, itt benzinnel kell indítani, és ha a hűtővíz 30 fokos, akkor lehetett gázra átállítani, azért is írtam, hogy 1 évben csak november tájékán tettem bele 60 liter benzint és az elég volt egy évre.
A modern injektoros gázüzemnél már más a helyzet. Ott automatika állítja át benzinről gázra, ha a vezető akarja. De ott meg úgy lehet a benzin injektorát megmenteni a gyors tönkre menéstől, hogy mielőtt leállítja a vezető az autót, vissza állítja gáz üzemről benzinre. Mivel sok gond adódott belőle, hogy gázzal ment és úgy is állt le az autó. Ilyenkor a benzinben lévő apró kosz szemcsét hamar tönkre tették a benzin injektorát. Ráéget vagy valami ilyesmi, nem tudom, de sok panasz volt rá. Én egy szerelőtől tudtam meg ezt az ötletet, ami be is vált a kuncsaftoknál.
A szelepszár olajozásról meg csak annyit, hogy általában ezt a kisebb teljesítményű autókban kellet alkalmazni, mivel ezekben a szelepszárak elég vékonyak, a nagyobb teljesítményű autóknál vastagabb a szelepszár, itt nem kell. De hallottam ugyan szerelőktől, hogy ott is kéne. Nekem nem kellett ilyet alkalmazni és nem volt semmi gond vele. A motor olajnál is általában benzin-gázos olajat használtam.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3037
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9155 Dátum: 2013.11.29 16:31:47 »
Üdv! A gond az lehet, hogy nem működik a végálláskapcsoló. Vagy a jeladás (érzékelés) nem jó, vagy a vezetéke, vagy a reléje.
Közben találtam leírást egy offos működéséről. Tehát:

Ha az ablaktörlő-kapcsolókart egy másik állásból a KI-állásba kapcsolják , akkor az ablaktörlőmotor lassú sebességgel megy tovább az alaphelyzet eléréséig, és ott megáll. Ezt egy második áramkör teszi lehetővé a végállás-kapcsolón keresztül. Ezáltal az ablaktörlőmotor a lekapcsolást követően addig feszültséget kap, amíg a végállás-kapcsoló az ablaktörlő-relén (nyugalmi érintkező) és a többfunkciós kapcsolón keresztüli áramellátást az ablaktörlőmotorhoz meg nem szakítja.

piro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9156 Dátum: 2013.11.29 16:39:58 »
Anno még a Ladámmal,eltöltöttem pár éjszakát Pesten,a rokonnál a VIII. kerületben.Akkor még nyugisabb környék volt mint most.A kocsi kint parkolt az utcán,de a sportkomány,és az elosztófedél a kábelekkel bent aludt velem a lakásban! :D

Juj, ne is említsd. Az én Toyotámat is a nyóc kerben lopták el. Hogy száradjon el a keze, aki elvitte!

piro

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9157 Dátum: 2013.11.29 16:46:55 »
Mikor a Carinámat vettem 2008-ban, akkor annak is rossz volt az ablaktörlője. Annál bekapcsolt állapotban lassan ment. Minden állásban. Kivettem a motorját, bemérettem, de a szerelő azt mondta, hogy ezzel nem tud semmit kezdeni. Irány a bontó, vettem bele egy másikat 5 rugóért, csak a csatiját kellet átépíteni, mert más formájú volt. De egyszerű volt, színre szint, mint a snapszerban. Azóta is szépen működik.
Sajnos ezek a japsik sok olyan motort úgy építenek az autóba, hogy egyszerűen nem lehet szerelni, csak az egészet kicserélni. Én így jártam a gyári centrál zárral a két első ajtóban.

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9158 Dátum: 2013.11.29 22:59:44 »
Talán a Carinákkal kapcsolatban már találkozott valaki az alábbi problémával:

Az ablaktörlő szakaszolója nem működik, pontosabban, az ablaktörlő működik ugyan, de, amikor a kart 0 állásba állítjuk, a lapátok mozgás közben nem térnek vissza a kiinduló pontjukra, hanem megállnak éppen ott, ahol vannak.

Mi lehet a hiba oka és mi a megoldás rá?

Köszi előre a segítséget...  :surrender: :hug:
Ez engem is érdekelne,ugyan ez a hibám nekem is.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9159 Dátum: 2013.12.04 11:18:49 »
Itt a tél. Kellemetlen a hideg ülés és a befagyott ablak reggeli induláskor. Én így oldottam meg. Költség kb 3000 Ft (TESCO-s ventilátor). Nincs jégkaparás, jégoldózás. Aránylag meleg van amikor beülök. Pont 10 perc alatt leolvadt az első szélvédő, bár nem volt nagy hideg (-3, -4 fok) Elég egy vékony  (lamináltpadló darab) lapra felcsavarozni a fűtőt és a csomagtartóba vezetni a vezetéket. Rádugom az udvaron lévő hosszabbítót és csak lehajtom a csomagtartó fedelét.
A következő is Toyota lesz.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9160 Dátum: 2013.12.04 11:20:03 »
Még
A következő is Toyota lesz.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9161 Dátum: 2013.12.04 11:21:16 »
10 perc múlva.
A következő is Toyota lesz.

Zsolt79

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9162 Dátum: 2013.12.05 08:38:16 »
Sziasztok
Jó kis ötlet :clap: :clap:
Csakhát napi 10 perc egy téli szezonra kivetítve nemkis költség :cry:
Today Tomorrow Toyota

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9163 Dátum: 2013.12.05 11:30:28 »
Én befújogatom jégoldó spray-vel a szélvédőt (egyből leoldja), közben már járatom a motort, 10 perc múlva már majdnem meleg is van és már el is indultam :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #9164 Dátum: 2013.12.05 11:33:29 »
én meg ha nem garázsbam állok éjjel,akkor letakarom kartonpapírral az elsőt,a hátsót meg leolvasztja a fütőszál 2perc alatt.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки