Amit a biztosító mindenképpen kifizet, az a káridőponti érték és a maradványérték (roncsérték)
különbözete. Tehát mondjuk megállapítják hogy a káridőponti érték 1 millió, a roncsérték 100 ezer. Akkor ők mindenképp kiperkálnak neked 900 ezret, azt meg eldöntheted, hogy a ronccsal mit csinálsz. Ha elfogadod a roncsértéket, akkor nincs több dolgod, megkapod érte a roncsneppertől a 100 ezret és szevasz. De úgy is dönthetsz hogy megtartod (pl. mert meg akarod csináltatni, vagy úgy döntesz hogy többért el tudod adni, mint a 100 ezres maradványérték).
WeSzil, én a te autód esetében, főleg ha a biztosító pofátlanul alacsony káridőponti értéket állapított meg, továbbra is látnám értelmét az autó megcsináltatásának, a biztosító által kifizetett pénzből, természetesen nem márkaszervízben; elvégre a fontos fő gyűrődő zónák nem sérültek, akár meg is tarthatod az autót, egyedül egy esetleges későbbi borulásos baleset esetén adódhat némi plusz kockázat. Vagy, kijavítás után, el is adhatod, és szvsz így járnál anyagilag a legjobban.
De amúgy a biztosító által első körben megállapított káridőponti értéket nem kötelező ám elfogadni, meg lehet (és az esetek nagy többségében érdemes is) támadni