Szerző Téma: Biztosítás  (Megtekintve 603853 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Biztosítás
« Válasz #1170 Dátum: 2010.10.21 15:36:15 »
És pl bizonyos kor felett meg ismét nőne a kockázat (mert annak is van realitása)?

Az a baj, hogy az idő és a rutin nem mindig együtt járnak.

Az autó méreténél mire gondoltál (hossz? tömeg? a sofőr arca?  :D)
Ha rajtam múlna belevenném a kopasz tarkókon a hurkák számát  is, azt kb 5-szörös tényezőként.
Hogy a rutin és az idő nincs mindig összefüggésben, az igaz, sajnos...

Az autó méreténél inkább talán a hossz, az, amire én gondoltam, de ez ugye, általában hozza magával a nagyobb tömeget is.

Költői hsz volt részemről, nincs egyéb ötletem a dologgal kapcsolatban :no: :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Biztosítás
« Válasz #1171 Dátum: 2010.10.21 15:36:34 »
"És pl bizonyos kor felett meg ismét nőne a kockázat (mert annak is van realitása)?"
Ez is igaz, de csak részben: egy fiatal nyugdijas, lehet már nemsokat vezet, igy a kockázat is kevesebb,viszont ha nagyon öreg ,akkor meg nagy a kockázat ha autóba ül.


Ez az. Bármilyen módot használnak a díj megállapítására, ez mindig igaz lesz.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26343
Re: Biztosítás
« Válasz #1172 Dátum: 2010.10.21 15:39:56 »
És azt is szemétségnek tartom, hogy 2t ugrik a bónusz
Ne mondd, hogy ez neked újdonság. Most csak azért szemétség, mert te vagy a szenvedő alanya. De egyébként két dolog keveredik. Ha sokáig nem okozol balesetet, akkor magas(abb) bónuszfokozatot érhetsz el - van ahol 10+3-ig lehet eljutni - ez egy dolog. Az egy másik, hogyha balesetet okozol, akkor kettőt mész lefelé, ha egy év alatt kettő,t akkor 4-et, és ha kettőnél többet, akkor automatikusan M4-be kerülsz (ha jól emlékszem) - függetlenül a tényleges besorolásodtól, nos, ez pedig azért van így, hogy egy általános visszatartó erő legyen.
music     

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Biztosítás
« Válasz #1173 Dátum: 2010.10.21 15:41:44 »
Majdnem ugyanott vagyunk mint a szocializmusban: nem volt külön kötelezö biztositás. Azse volt
igazságtalanabb :no:
mert most ugye azis ugyan annyit  fizet, aki havonta elmegy bevásárolni.-pl
Ja és  tudtommal a dijak 1/3-át felemészti az adminisztráció!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Biztosítás
« Válasz #1174 Dátum: 2010.10.21 15:53:18 »
1. Ez sem jó ötlet, mert anyámnak például kb. 40 éve van jogsija, amiből jó 30 évet egyáltalán nem vezetett, 3 éve van megint kocsija, gyakorlatilag újra tanult vezetni, mindezt 70 év felett...
2. Éppen egy Q7-ből sokkal jobban lehet kilátni, mint egy átlagautóból, ergo kevesebb balesetet okozol.
3. A teljesítmény is relatív adat, hiszen nem mindegy, hogy a 400 lóerős jármű, ami alattad van egy M5, vagy egy Scania busz. Akkor már többet mond a kg/kW adat, de valahol ez sem teljesen informatív, mert az sem mindegy, hogy ülsz egy veled együtt 700kg-os 26 lovas Trabantban, vagy egy  fullra megpakolt, 2,5 tonnás 75 lovas Hiaceban.
Igen, ez nekem is eszembe jutott, de az ilyen régóta van jogsija, de nem vezet kategóriából elég kevesen vannak.
Szerintem, meg pont, hogy nagyobb kockázatot jelent a Q7 és társai, mert ha bekövetkezik a káresemény, épp, hogy súlyosabba sérül a másik fél annál, mint, ha egy közepes méretű átlagautóval koccant volna. A méretet (hossz-szél-mag-tömeg) igenis bele kellene venni a kgfb kockázatai közé súlyozottan.
A harmadik esetben az eleve el van különítve, hogy személygépkocsiról beszélünk, vagy busz kategóriáról. Ettől kezdev szerintem lényegtelen, hogy ugyanannyi lóerősek...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Biztosítás
« Válasz #1175 Dátum: 2010.10.21 15:55:27 »
A legszorosabb összefüggés a baleseti kockázat és a futott km-ek között van, de ez az amit csak a benzinárba épített biztosítási díjjal lehetne érvényesíteni. Persze ebben az esetben nem bónusz/málusz rendszer kellene hanem valamilyen fajta visszatérítési szisztéma.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26343
Re: Biztosítás
« Válasz #1176 Dátum: 2010.10.21 16:01:12 »
A harmadik esetben az eleve el van különítve, hogy személygépkocsiról beszélünk, vagy busz kategóriáról. Ettől kezdev szerintem lényegtelen, hogy ugyanannyi lóerősek...
Nyilván szándékosan szélsőséges volt a példa. Akkor ha így jobban tetszik, nem mindegy, hogy egy 136 lovas Punto GT-ről, vagy egy 125 lovas 325-ös (2,7 motorral) bömösről van szó.
music     

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Biztosítás
« Válasz #1177 Dátum: 2010.10.21 16:20:08 »
Ahogy megszünteti a kormány a magánnyugdijpénztárakat , szüntesse meg a kötelező biztositást is és minden probléma meg van oldva :devil:
Benzinben kasziroz az állam és fedezi a károkat :1eye: Maluszt meg majd kitalálják :hmmmm:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26343
Re: Biztosítás
« Válasz #1178 Dátum: 2010.10.21 16:24:06 »
Ezt az irányt inkább hagyjuk :nono:
music     

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Biztosítás
« Válasz #1179 Dátum: 2010.10.21 16:26:43 »
Ahogy megszünteti a kormány a magánnyugdijpénztárakat , szüntesse meg a kötelező biztositást is és minden probléma meg van oldva :devil:
Benzinben kasziroz az állam és fedezi a károkat :1eye: Maluszt meg majd kitalálják :hmmmm:
És útjára indul ismét a nagybani biztosítási csalás. Ha nincs szankció a károkozónak, az sem jó.
Mi lesz az elektromos és hibrid autókkal, ha az ü.a-ban van a biztosítás  :hmmmm:

celicáss

  • Vendég
Re: Biztosítás
« Válasz #1180 Dátum: 2010.10.21 20:34:56 »
Az is abszurd, hogy egy veszélyes anyagokkal dolgozó nagyüzemnek nem volt kötelező biztosítása és még csak nincs is azonnali fizetési kötelessége pl. az állam felé kár esetén.

A kötelező biztosításra szükség van ám annak áráról vannak viták. Én pl. abszurdnak tartom, hogy a biztosítás díja olyan dolgoktól függ, hogy valaki bankkártyával vagy csekkel vagy kp-ben fizet. Ez jogilag diszkriminatív és aggályos is és pont semmi köze magához az autózáshoz.
Mekkora felháborodás lenne ha a boltban a bankkártyások olcsóbban vásárolnának, mint a készpénzesek.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Biztosítás
« Válasz #1181 Dátum: 2010.10.21 21:04:00 »
A különböző fizetési módok különböző költségeket rónak a szolgáltatóra. Ez megjelenik az árban.  Miért lenne ez diszkrimináció?
Bankkártyásat nem ismerem. Van banki inkasszó vagy banki átutalás.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Biztosítás
« Válasz #1182 Dátum: 2010.10.21 21:09:48 »
Az inkasszóval pedig kvázi bizalmat kap a bank, amit némi költségcsökkentéssel honorál a user felé (sokkal nagyobb eséllyel fogja tudni ugyanis így megkapni a pénzét, időben (!), mint a csekkes változat esetében). Az viszont igaz, hogy ennek aztán tényleg semmi köze az autózáshoz.
         

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Biztosítás
« Válasz #1183 Dátum: 2010.10.21 21:35:16 »
"Mi lesz az elektromos és hibrid autókkal, ha az ü.a-ban van a biztosítás  hmmmm"
Semmi gond, az állam ugyis támogatni szándékozik  az ilyen járműveket.

celicáss

  • Vendég
Re: Biztosítás
« Válasz #1184 Dátum: 2010.10.21 21:36:19 »
"Mi lesz az elektromos és hibrid autókkal, ha az ü.a-ban van a biztosítás  hmmmm"
Semmi gond, az állam ugyis támogatni szándékozik  az ilyen járműveket.


És az ethanolost nem ?
Az se szennyez.