Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6782663 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26730 Dátum: 2013.07.13 22:39:54 »
Kamikaze jól írod  ;)
Kíváncsi vagyok, mit veszel észre hézagállítás után!
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.13 22:43:24 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26731 Dátum: 2013.07.13 22:42:25 »
Igen azt én is láttam,hogy olajos egy kicsit.Ha a kipufogó szelep szimeringes akkor nem füstöl kéken?
Mert ebből egy deka (kék)füst nem jön ki.
Decemberben vettem az autót.Akkor cseréltem olajat is.Fullosan maxra lett töltve.Talán ha 1-2 mmrel van a a felső nívótól az olaj.
Olajleválasztóm már van csak kell még hozzá másik csatlakozó.Nem néztem még pályázás után az olajszintet.
Szerintem nem biztos, hogy kékes füst jön, mert azt nem szívja be, így el sem égeti, ha jól zár maga a szelep, "csak" továbbfújja. Eltömni a katalizátort lehet, hogy el tudja idővel :hmmmm:

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26732 Dátum: 2013.07.13 22:43:54 »
üdv!
A benzinyomás tökéletes!  ;)


A felső holtpontban, gyújtási pillanatban kell nézni adott hengernél a szelephézagokat, mivel ilyenkor az összes szelepének zárva kell lennie. Ez Carinánál maradva 4 henger, hengerenként 2 főtengelyfordulatonként 1 gyújtási helyzet, de a motort nézve 4 henger lévén fél fordulatonként 1 gyújtási pillanat valamelyik hengernél.

Konkrétan a gyújtási sorrend 1-3-4-2, tehát az első henger után fél főtengelyfordulattal a 3. henger gyújt, akkor ott lehet ellenőrizni annak az összes szelepét, még egy fél fordulat (tehát már egy fordulat) után a 4. hengernél lehet ellenőrizni annak az összes szelepét, még egy fél fordulat (összesen másfél fordulat) után a 2. hengernél lehet ellenőrizni annak az összes szelepét, még egy fél fordulat (összesen 2 fordulat) után újra jöhetne az 1. henger, de azzal kezdtük. A macera az, hogy pontosan hogyan lövi be az ember, hogy hol van a fél fordulat, mert egy jel van a tárcsán, szembe vele teljesen pontosan belőni nem olyan könnyű (pontos) házilag. De az elv, amit írtál, jó, most konkrétan így nézne ki a 4A-FE-nél. Ezt ki lehet terjeszteni több hengeresre is, csak a gyújtási sorrend és a hengerszám kell, és logikusan mehet a menet, ha pontosan be tudja az ember fokolni a főtengelyt  :yes:

Az első hengerből ki kell venni a gyertyát, beleteszel valami hosszú csavarhúzót vagy akármit, amivel látod, hogy hol tart a dugó.
Lényeg, hogy ne tudjon beleesni!!!
Megemeled a jobb első kereket,  kapcsolsz egy 5.-et és máris tudod fotgatni a motort kézzel!  ;)
Ha lent van a szelepfedél, az első hengert gyújtásjelre teszed, a vezérműkeréknél, a gyújtáselosztón látni fogod melyik hengerhez áll a rotor! Ezután elforgatod a következő hengerhez a gyújtást, ez egy negyed fordulat a vezérműkeréken, a holtpontokat a gyertya helyén levő szerszámon fogod  látni, alsó és felső holtpontban lesz egy kis rész (holtpont), ahol sem fel, sem le nem mozdul a dugattyú, ekkor van holtponton, ilyenkor lehet mérni a hézagot!

Én is éppen most néztem és az első henger egyik szívószelepénél 0.15 mm a hézag, ami alsó határ, ezért rendeltem két vékonyabb lapkát csak be kellene tenni még.
Köszönöm szépen a pontos leírást. a lapkacseréhez ki kell venni a vez tengelyt?

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26733 Dátum: 2013.07.13 22:50:07 »
Szerintem nem biztos, hogy kékes füst jön, mert azt nem szívja be, így el sem égeti, ha jól zár maga a szelep, "csak" továbbfújja. Eltömni a katalizátort lehet, hogy el tudja idővel :hmmmm:
Na ismét idejutottunk :D
Nekem amúgy is gyanús pontja az autónak a katalizátor.Kinézetre egyidős az autóval( nem kicsit horpadt.)
Amikor megvettem ugye nem bele való gyertya,nem bele való lambdaszonda,tákolt koppszenzor stb stb volt benne.
Véleményem szerint már csak ezek okozata is elég egy katalizátor hazavágásához.Pláne most,hogy mondod "Eltömni a katalizátort lehet, hogy el tudja idővel "
Mi van akkor ha kivágom belőle és behegesztek egy sima csövet?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26734 Dátum: 2013.07.13 23:07:36 »
Köszönöm szépen a pontos leírást. a lapkacseréhez ki kell venni a vez tengelyt?
Bocs, hogy beleteszem, mert nem tőlem kérdezted, de nem kell.
Van célszerszám hozzá, de ügyesen csavarhúzóval, hegyes telefonfogóval, mágnessel ki lehet bányászni. Le kell nyomni a szelepet, a szelepemelő tőkét meg kell támasztani a szélein, hogy a szelep kiemelhető legyen. De először jó beforgatni az egészet úgy, hogy hozzá lehessen férni ahhoz a bemaráshoz, ami a tőke szélén van, ami lehetővé teszi, hogy benyúljon az ember a tőke alá. Legjobb úgy állítani a bütyköt, hogy már hézag legyen a lapka és közte, így kell legkevésbé lenyomni a szelepet.
Ha kiveszi az ember a vezérműtengelyeket, akkor könnyebb, de ott sok a hibalehetőség, többfelé kell figyelni.. Deformálódhat a tengely, beleszakadhat a csavar, lenyalhatja a csavart a kulcs, elugorhat a fogaskerék előfeszítés...de ha nem veszed ki, akkor is lehet hibázni, letörni a tőke szélét...El kell dönteni, mi Neked a jobb módszer. Szerintem.
Ha kiveszed a tengelyeket, akkor viszont le lehet cserélni a szelepszászimeringeket a hengerfej levétele nélkül. 2011. nov. körül csináltam, van pár kép is a fórumban róla, ha érdekel. Egy szeleprugó lenyomó kell, meg egy gyertya helyére csavarható adapter, amivel meg lehet nyomni levegővel a hengert. Meg plusz két segítő kéz  :otlet: Bedugni az olajlefolyókat, és tiszta helyen csinálni, hogy meg lehessen találni az esetleg elpattanó szelepékeket  :surrender:
Na ismét idejutottunk :D
Nekem amúgy is gyanús pontja az autónak a katalizátor.Kinézetre egyidős az autóval( nem kicsit horpadt.)
Amikor megvettem ugye nem bele való gyertya,nem bele való lambdaszonda,tákolt koppszenzor stb stb volt benne.
Véleményem szerint már csak ezek okozata is elég egy katalizátor hazavágásához.Pláne most,hogy mondod "Eltömni a katalizátort lehet, hogy el tudja idővel "
Mi van akkor ha kivágom belőle és behegesztek egy sima csövet?
Pfff. Semmi. Nem lesz benne.
Komolyabbra fordítva a szót: nem fogja teljesíteni a környezetvédelmi előírás értékeit. Átmenős helyen biztos átmegy némi felár fizetése után. Jó értékeket produkál most a motor, van mérési eredmény esetleg?
Még komolyabbra: ha eszi az olajat, akkor azt kell megszüntetni. Ha amúgy jó a katalizátor, akkor ki fog tisztulni. Ha teljesen tropa, akkor lehet, hogy már most is eltömi a rendszeredet, nem zörög benne a kerámia? Ha az olajat nem eszi nagyon mégsem, akkor bontott katalizátor, vagy univerzálist kell belehegeszteni a mostani csonkok közé - nekem is Bosal van benne, gondolom univerzális lehet. Olyan 15.000 körül lehetnek. Csak nem tudom, szegénykeverékesnél vannak-e más elvárások a katalizátor felé  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.13 23:23:54 írta vd1234 »

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26735 Dátum: 2013.07.14 10:53:28 »
Bocs, hogy beleteszem, mert nem tőlem kérdezted, de nem kell.
Van célszerszám hozzá, de ügyesen csavarhúzóval, hegyes telefonfogóval, mágnessel ki lehet bányászni. Le kell nyomni a szelepet, a szelepemelő tőkét meg kell támasztani a szélein, hogy a szelep kiemelhető legyen. De először jó beforgatni az egészet úgy, hogy hozzá lehessen férni ahhoz a bemaráshoz, ami a tőke szélén van, ami lehetővé teszi, hogy benyúljon az ember a tőke alá. Legjobb úgy állítani a bütyköt, hogy már hézag legyen a lapka és közte, így kell legkevésbé lenyomni a szelepet.
Ha kiveszi az ember a vezérműtengelyeket, akkor könnyebb, de ott sok a hibalehetőség, többfelé kell figyelni.. Deformálódhat a tengely, beleszakadhat a csavar, lenyalhatja a csavart a kulcs, elugorhat a fogaskerék előfeszítés...de ha nem veszed ki, akkor is lehet hibázni, letörni a tőke szélét...El kell dönteni, mi Neked a jobb módszer. Szerintem.
Ha kiveszed a tengelyeket, akkor viszont le lehet cserélni a szelepszászimeringeket a hengerfej levétele nélkül. 2011. nov. körül csináltam, van pár kép is a fórumban róla, ha érdekel. Egy szeleprugó lenyomó kell, meg egy gyertya helyére csavarható adapter, amivel meg lehet nyomni levegővel a hengert. Meg plusz két segítő kéz  :otlet: Bedugni az olajlefolyókat, és tiszta helyen csinálni, hogy meg lehessen találni az esetleg elpattanó szelepékeket  :surrender:Pfff. Semmi. Nem lesz benne.
Komolyabbra fordítva a szót: nem fogja teljesíteni a környezetvédelmi előírás értékeit. Átmenős helyen biztos átmegy némi felár fizetése után. Jó értékeket produkál most a motor, van mérési eredmény esetleg?
Még komolyabbra: ha eszi az olajat, akkor azt kell megszüntetni. Ha amúgy jó a katalizátor, akkor ki fog tisztulni. Ha teljesen tropa, akkor lehet, hogy már most is eltömi a rendszeredet, nem zörög benne a kerámia? Ha az olajat nem eszi nagyon mégsem, akkor bontott katalizátor, vagy univerzálist kell belehegeszteni a mostani csonkok közé - nekem is Bosal van benne, gondolom univerzális lehet. Olyan 15.000 körül lehetnek. Csak nem tudom, szegénykeverékesnél vannak-e más elvárások a katalizátor felé  :hmmmm:
Köszi a részletes leírást.
1 henger szívó 0,25   0,3   kipu 0,35  0,4
2 henger szívó 0,25   0,3   kipu  0,3   0,3
3 henger szívo 0,25   0,3   kipu  0,3  0,3
4 henger  szívó 0,15  0,25 kipu 0,35  0,4
tehát nem jó.
Majd ha lesz sok pénzem lehet lekapom a hengerfejet és majd akkor lesz lapkázva meg szelepszárszimeringezve+ vezérléscsere.
Katalizátort meg kivágom belőle a francba!
A leömlő után van valami gömb a csövön olyan mintha lenne benne egy tengely is.Ennek mi a szerepe
Tök véletlenül észrevettem,hogy falsot szív a szívótorok fedelén.Ezt is majd orvosolom holnap.
Meglepően nincs retek a szelepfedélben
Pár kép:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_14_1ik9gf6mxs.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_14_mws66f7wgl.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_14_empb9jriy9.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_14_vmy8uj2yzu.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_14_5pm60hm7yf.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_14_pn6822kwa4.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_14_9ni4mfdl7f.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_14_tyhmlvmcwd.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_14_j90vscjpkl.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_14_86msbc9bro.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_7_14_fnc6sc74sc.jpg
Ennyi olaj fogyott december óta.


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #26736 Dátum: 2013.07.14 19:19:45 »
...
Mi van akkor ha kivágom belőle és behegesztek egy sima csövet?
Ne tedd, szennyezed a környezetet!!!  :nono:

Köszönöm szépen a pontos leírást. a lapkacseréhez ki kell venni a vez tengelyt?
Nem kell kiszedni!
Egy erős mágnes kell, vagy hegyes fogó és valami, amivel le tudod nyomni a tőkének a peremét. vd1234 jól leirta, vigyázni kell és nem lesz gond!
Vastag csavarhúzóval nyomtam le a tőkét, egyedül is ment. Szelepváltásnál csináld a serét, úgy a legkönnyebb!
Párszor majd félre fog ugrani a csavarhúzó, de igyekezz jól betámasztani, ne sérüljön meg semmi, ne hagyj/felejts semmit a szelepfedél alatt!
Jah meg a nagy erőfeszítésben bele ne ess te is a motortérbe, mert felöklel valamelyik tőcsavar!  :otlet:

Szép a vezérműház, nincs odaégve olaj, látszik azért valamennyit foglalkoztak vele!  :clap: Esetleg már te takaritottad ki?  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.14 19:28:09 írta kamikaze »

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26737 Dátum: 2013.07.14 20:45:32 »
Ne tedd, szennyezed a környezetet!!!  :nono:
Nem kell kiszedni!
Egy erős mágnes kell, vagy hegyes fogó és valami, amivel le tudod nyomni a tőkének a peremét. vd1234 jól leirta, vigyázni kell és nem lesz gond!
Vastag csavarhúzóval nyomtam le a tőkét, egyedül is ment. Szelepváltásnál csináld a serét, úgy a legkönnyebb!
Párszor majd félre fog ugrani a csavarhúzó, de igyekezz jól betámasztani, ne sérüljön meg semmi, ne hagyj/felejts semmit a szelepfedél alatt!
Jah meg a nagy erőfeszítésben bele ne ess te is a motortérbe, mert felöklel valamelyik tőcsavar!  :otlet:

Szép a vezérműház, nincs odaégve olaj, látszik azért valamennyit foglalkoztak vele!  :clap: Esetleg már te takaritottad ki?  :hmmmm:
És milyen lépcsőkben lehet kapni a lapkákat?
Az első három henger szívó szelepének (csak a jobbosoknak) elég lenne ha 5 századdal kisebb kenne.
Vagy ki kell szedni az összeset és és meg kell nézni melyiket melyikkel lehet cserélni,hogy jó legyen?
Kipu-szívó lapkák eltérnek egymástól,vagy egyformák?
Nem én takarítottam.Szerintem is meglepően tiszta minden belülről.
Én úgy gondolom,hogy ez a motor már túl van egy generálon.
Sziloplast gyanús anyaggal van bekenve a kartel tömítés is.
A vezérmű tengelyen meg nem látszik a 440000 km :D

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #26738 Dátum: 2013.07.14 20:50:52 »
0.05 mm-es a lépcső, a szívó kipufogó oldal egyforma!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26739 Dátum: 2013.07.14 20:56:42 »
Köszi a részletes leírást.
1 henger szívó 0,25   0,3   kipu 0,35  0,4
2 henger szívó 0,25   0,3   kipu  0,3   0,3
3 henger szívo 0,25   0,3   kipu  0,3  0,3
4 henger  szívó 0,15  0,25 kipu 0,35  0,4
tehát nem jó.
Majd ha lesz sok pénzem lehet lekapom a hengerfejet és majd akkor lesz lapkázva meg szelepszárszimeringezve+ vezérléscsere.
Katalizátort meg kivágom belőle a francba!
A leömlő után van valami gömb a csövön olyan mintha lenne benne egy tengely is.Ennek mi a szerepe
Tök véletlenül észrevettem,hogy falsot szív a szívótorok fedelén.Ezt is majd orvosolom holnap.
Meglepően nincs retek a szelepfedélben
...

A mostani hsz-odra is írok:
1. A hengerfejet csak akkor javaslom levenni, ha be akarod csiszolni a szelepeket, vagy ki akarod fűzni a dugókat. A sok plusz kockázattól eltekintve plusz egy hengerfejtömítés, hengerfejcsavar-készlet, minimum. De inkább felső tömítéskészlet. Ráadásul elég körültekintően kell csinálni. De ha a felsoroltakat nem akarod megcsinálni, akkor nem javaslom levenni.
2. A lapkák 0,05mm-es lépésekben kaphatók. Először is jól fel kell jegyezni, hol mennyi hézag van alapól (ez már megvan ugye), meg melyik lapka hol volt, aztán lemérni őket (mikrométerrel lehetőleg, nem tolómérővel), és ahogy írod, lehet cserélgetni őket, egyformák a kipufogó és szívóoldalon. Én is cserélgettem őket, minimális számút kellett venni hála Istennek. Persze, ahol jó, azt nem kell kivenni  ;)
3. Azt a valami gömböt nem is tudtam beazonosítani még, meg nálam a leömlőnél nincs semmi plusz köcöle  :no:
4. Falslevegő szívást megszünteted, bizotsan lesz valami változás szerintem.
5. Az olaj ha nem higult, akkor nem fogyaszt sokat szerintem, bár km-re nem tudom, mennyit mentél dec. óta.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.14 20:59:45 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10281
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26740 Dátum: 2013.07.14 20:58:51 »
Kedves Kollégák!

Ha nekem is van a motoron koppszenzor (és van ugye), de tudom is állítani az alapelőgyújtást, akkor mi van a Bosch rendszernél (ahol ezt nem lehet állítani), ami az enyémben nincsen? Főtengelyállás-jeladó?? Nem értem ezt a dolgot.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #26741 Dátum: 2013.07.14 21:04:35 »
Idézem b.c. egyik nekem küldött levelét!


A fő jel a főtengely szögjeladó. Ez csak a BOSCH-nál van a főtengelyen, a DENSO-nál mind a szögjeladó, mind a 1-es hengerek refferencia jelét az elosztóból veszi, ergo a DENSO nál 2 jeladó kerék, két érzékelő van. Azt hiszem mindkettő hall jeladó, de erre már nem vennék mérget. Az NE szögjelet adó az szokott lenni, a 4 pólusú kerék sima indukciós.

Egyébként ezt azért tudja megtenni, mert a hagyományos 4A-FE un. szimultán befecskendezéssel dolgozik, az az minden fordulatnál fecskendez a szívócsőbe, de csak fél adagot. Ezzel szemben a szegénykeverékes már intelligensebb ebből a szempontból és henger szelektíven fecskendez be. A szintén 4A-FE-s AVE I-es is ilyen illetve ott már elosztó nélküli un parazitaszikrás gyújtás van. Azaz 2 db gyújtótekercs van és a szekunder tekercsek mindkét vége kivezetett, egy-egy gyertyához. Itt a gyújtás működik szimultán módon 2 hegerenként, az egyik munkaütemre a másik kipufogásra gyújt. Így tud működni a parazitaszikrás gyújtórendszer.

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26742 Dátum: 2013.07.14 21:06:15 »

Még valami. Ezen a ruszki oldalon NGK BKR5EKPB-13 helyett az NGK BKR5EKB-11 használatát javasolják. Magyarán összébb ütni a hézagot a biztosabb gyújtásért :hmmmm:
Az enyémbe jelenleg BKR6EP 13 van.
Lehet ennek is jelentősége?

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26743 Dátum: 2013.07.14 21:10:03 »
A mostani hsz-odra is írok:
1. A hengerfejet csak akkor javaslom levenni, ha be akarod csiszolni a szelepeket, vagy ki akarod fűzni a dugókat. A sok plusz kockázattól eltekintve plusz egy hengerfejtömítés, hengerfejcsavar-készlet, minimum. De inkább felső tömítéskészlet. Ráadásul elég körültekintően kell csinálni. De ha a felsoroltakat nem akarod megcsinálni, akkor nem javaslom levenni.
2. A lapkák 0,05mm-es lépésekben kaphatók. Először is jól fel kell jegyezni, hol mennyi hézag van alapól (ez már megvan ugye), meg melyik lapka hol volt, aztán lemérni őket (mikrométerrel lehetőleg, nem tolómérővel), és ahogy írod, lehet cserélgetni őket, egyformák a kipufogó és szívóoldalon. Én is cserélgettem őket, minimális számút kellett venni hála Istennek. Persze, ahol jó, azt nem kell kivenni  ;)
3. Azt a valami gömböt nem is tudtam beazonosítani még, meg nálam a leömlőnél nincs semmi plusz köcöle  :no:
4. Falslevegő szívást megszünteted, bizotsan lesz valami változás szerintem.
5. Az olaj ha nem higult, akkor nem fogyaszt sokat szerintem, bár km-re nem tudom, mennyit mentél dec. óta.
Kb 4000 km mentem.
Március óta a motorral járok dolgozni :D

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26744 Dátum: 2013.07.14 21:11:39 »
Idézem b.c. egyik nekem küldött levelét!


A fő jel a főtengely szögjeladó. Ez csak a BOSCH-nál van a főtengelyen, a DENSO-nál mind a szögjeladó, mind a 1-es hengerek refferencia jelét az elosztóból veszi, ergo a DENSO nál 2 jeladó kerék, két érzékelő van. Azt hiszem mindkettő hall jeladó, de erre már nem vennék mérget. Az NE szögjelet adó az szokott lenni, a 4 pólusú kerék sima indukciós.

Egyébként ezt azért tudja megtenni, mert a hagyományos 4A-FE un. szimultán befecskendezéssel dolgozik, az az minden fordulatnál fecskendez a szívócsőbe, de csak fél adagot. Ezzel szemben a szegénykeverékes már intelligensebb ebből a szempontból és henger szelektíven fecskendez be. A szintén 4A-FE-s AVE I-es is ilyen illetve ott már elosztó nélküli un parazitaszikrás gyújtás van. Azaz 2 db gyújtótekercs van és a szekunder tekercsek mindkét vége kivezetett, egy-egy gyertyához. Itt a gyújtás működik szimultán módon 2 hegerenként, az egyik munkaütemre a másik kipufogásra gyújt. Így tud működni a parazitaszikrás gyújtórendszer.

Ebből egy szót se értek :D