Köszönöm szépen a pontos leírást. a lapkacseréhez ki kell venni a vez tengelyt?
Bocs, hogy beleteszem, mert nem tőlem kérdezted, de nem kell.
Van célszerszám hozzá, de ügyesen csavarhúzóval, hegyes telefonfogóval, mágnessel ki lehet bányászni. Le kell nyomni a szelepet, a szelepemelő tőkét meg kell támasztani a szélein, hogy a szelep kiemelhető legyen. De először jó beforgatni az egészet úgy, hogy hozzá lehessen férni ahhoz a bemaráshoz, ami a tőke szélén van, ami lehetővé teszi, hogy benyúljon az ember a tőke alá. Legjobb úgy állítani a bütyköt, hogy már hézag legyen a lapka és közte, így kell legkevésbé lenyomni a szelepet.
Ha kiveszi az ember a vezérműtengelyeket, akkor könnyebb, de ott sok a hibalehetőség, többfelé kell figyelni.. Deformálódhat a tengely, beleszakadhat a csavar, lenyalhatja a csavart a kulcs, elugorhat a fogaskerék előfeszítés...de ha nem veszed ki, akkor is lehet hibázni, letörni a tőke szélét...El kell dönteni, mi Neked a jobb módszer. Szerintem.
Ha kiveszed a tengelyeket, akkor viszont le lehet cserélni a szelepszászimeringeket a hengerfej levétele nélkül. 2011. nov. körül csináltam, van pár kép is a fórumban róla, ha érdekel. Egy szeleprugó lenyomó kell, meg egy gyertya helyére csavarható adapter, amivel meg lehet nyomni levegővel a hengert. Meg plusz két segítő kéz
![otlet :otlet:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/58_otletizzo.gif)
Bedugni az olajlefolyókat, és tiszta helyen csinálni, hogy meg lehessen találni az esetleg elpattanó szelepékeket
![surrender :surrender:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/surrender.gif)
Na ismét idejutottunk ![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
Nekem amúgy is gyanús pontja az autónak a katalizátor.Kinézetre egyidős az autóval( nem kicsit horpadt.)
Amikor megvettem ugye nem bele való gyertya,nem bele való lambdaszonda,tákolt koppszenzor stb stb volt benne.
Véleményem szerint már csak ezek okozata is elég egy katalizátor hazavágásához.Pláne most,hogy mondod "Eltömni a katalizátort lehet, hogy el tudja idővel "
Mi van akkor ha kivágom belőle és behegesztek egy sima csövet?
Pfff. Semmi. Nem lesz benne.
Komolyabbra fordítva a szót: nem fogja teljesíteni a környezetvédelmi előírás értékeit. Átmenős helyen biztos átmegy némi felár fizetése után. Jó értékeket produkál most a motor, van mérési eredmény esetleg?
Még komolyabbra: ha eszi az olajat, akkor azt kell megszüntetni. Ha amúgy jó a katalizátor, akkor ki fog tisztulni. Ha teljesen tropa, akkor lehet, hogy már most is eltömi a rendszeredet, nem zörög benne a kerámia? Ha az olajat nem eszi nagyon mégsem, akkor bontott katalizátor, vagy univerzálist kell belehegeszteni a mostani csonkok közé - nekem is Bosal van benne, gondolom univerzális lehet. Olyan 15.000 körül lehetnek. Csak nem tudom, szegénykeverékesnél vannak-e más elvárások a katalizátor felé
![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)