Szerző Téma: Carina  (Megtekintve 6787439 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26715 Dátum: 2013.07.13 13:33:40 »
Na urak!
A injektor tömítés ideiglenesen megvan. kemény 100 forintot fizettem 8 db "O" gyűrűért.
http://kepfeltoltes.hu/view/130713/20130713_095429_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Sajnos nem benzinálló de,hogy tudjak haladni egyenlőre megteszi...
Megcsináltam a benzinnyomás mérést is.
Véleményt alkossatok róla ti.Szerintem jó.(de azért csak járó motornál csináltam:))
&feature=youtu.be
Állítgattam a folytószelep szenzoron is.Egy határon túl alapjáraton is sárgán világított az eco lámpa.Bár ekkor mindha jobban vette volna a lapot.
Van ennek valami szabálya,hogy hol kell állnia?
Szelephézagot fogok állítani holnap reggel.Meg tudjátok mondani a hézagokat és a gyújtási sorrendet?
Mindenkinek jó szórakozást aki kint van a talin,meg aki csak aktívan passzív a hétvégén:))

shigaraki

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:Carina
« Válasz #26716 Dátum: 2013.07.13 13:49:10 »
Sziasztok!

Nem tudom volt-e már szó róla, de szükségem lenne egy pár rugótányér porvédőre az első futóműhöz, gyáriban van természetesen de 9600ft egy pár belőle!! utángyártva nem találtam belőle, csak a lengéscsillapítóhoz...

Valamelyik másik tipusé nem jó hozzá, amihez van olcsóbb utángyártott modell?

Kellet már valakinek cserélni ilyet?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26717 Dátum: 2013.07.13 15:31:41 »
Sziasztok!

Nem tudom volt-e már szó róla, de szükségem lenne egy pár rugótányér porvédőre az első futóműhöz, gyáriban van természetesen de 9600ft egy pár belőle!! utángyártva nem találtam belőle, csak a lengéscsillapítóhoz...

Valamelyik másik tipusé nem jó hozzá, amihez van olcsóbb utángyártott modell?

Kellet már valakinek cserélni ilyet?
Igen, én a régi lengéscsillapító porvédőből vágtam le, jó a rugó alá is.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26718 Dátum: 2013.07.13 16:01:31 »
Na urak!
A injektor tömítés ideiglenesen megvan. kemény 100 forintot fizettem 8 db "O" gyűrűért.
http://kepfeltoltes.hu/view/130713/20130713_095429_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Sajnos nem benzinálló de,hogy tudjak haladni egyenlőre megteszi...
Megcsináltam a benzinnyomás mérést is.
Véleményt alkossatok róla ti.Szerintem jó.(de azért csak járó motornál csináltam:))
&feature=youtu.be
Állítgattam a folytószelep szenzoron is.Egy határon túl alapjáraton is sárgán világított az eco lámpa.Bár ekkor mindha jobban vette volna a lapot.
Van ennek valami szabálya,hogy hol kell állnia?
Szelephézagot fogok állítani holnap reggel.Meg tudjátok mondani a hézagokat és a gyújtási sorrendet?
Mindenkinek jó szórakozást aki kint van a talin,meg aki csak aktívan passzív a hétvégén:))
Szerintem amilyen gyorsan tudsz rendelj 3 frankót a márkaszervizben, és cseréld ki ezeket!
A nyomásmérés egész tanulságos   :clap: Ahogy rálép az ember a gázra, emelkedik. Szerintem jó a nyomás  :yes: Nem láttam jól, hogyan csapoltátok meg  :no: De ügyesek vagytok  :yes:
A fojtószelep szenzoron lehet állítani, van leírás róla, de nekem csak a konvencionálishoz van meg, nem tudom, hogy a szegénykeverékes eltér-e tőle? De remélem megvan, hogy hol állt  ;)

Van pár leírás, de nem kimondottan szegénykeverékeshez, főleg az EFI.

Az EFI-hez ezt lehetne megnézni:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/fi.pdf (189. oldal körül van a TPS)

A szelepállításhoz meg ezt, és a matricát a motorháztetőn a hézagok pontos értékéhez:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/em.pdf (13. oldaltól van a szelephézag-állítás, ehhez egy mikrométer is elkel).

Ha segítség kellene hozzá (és tudok esetleg segíteni) ezen kívül, csak írj!
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.13 16:11:24 írta vd1234 »

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26719 Dátum: 2013.07.13 19:47:46 »
Szerintem amilyen gyorsan tudsz rendelj 3 frankót a márkaszervizben, és cseréld ki ezeket!
A nyomásmérés egész tanulságos   :clap: Ahogy rálép az ember a gázra, emelkedik. Szerintem jó a nyomás  :yes: Nem láttam jól, hogyan csapoltátok meg  :no: De ügyesek vagytok  :yes:
A fojtószelep szenzoron lehet állítani, van leírás róla, de nekem csak a konvencionálishoz van meg, nem tudom, hogy a szegénykeverékes eltér-e tőle? De remélem megvan, hogy hol állt  ;)

Van pár leírás, de nem kimondottan szegénykeverékeshez, főleg az EFI.

Az EFI-hez ezt lehetne megnézni:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/fi.pdf (189. oldal körül van a TPS)

A szelepállításhoz meg ezt, és a matricát a motorháztetőn a hézagok pontos értékéhez:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/em.pdf (13. oldaltól van a szelephézag-állítás, ehhez egy mikrométer is elkel).

Ha segítség kellene hozzá (és tudok esetleg segíteni) ezen kívül, csak írj!
Köszi!
Fogok rendelni az frankó O gyűrűt remélhetőleg megkapon én is hasonló áron mint te :D
Hát a 3 bárt tudja indításnál meg majdnem 4-ig is felment.
Megoldás tök egyszerű.Csak egy hosszabb áteresztő csavart kellet gyártanom.Az injektorsor bemeneti oldalához bekötöttem az órát és a hosszabb csavarral rögzítettem.
http://kepfeltoltes.hu/view/130713/20130713_123438_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130713/20130713_123450_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Megvan hol állt a folytószelep.Tökig elfordítva a rezonátor felé. :D
Elmagyarázhatnád (vagy a többiek),hogy állítás hatására miért lett az eco lámpa sárga.
Ja és nincs átszakadva a fékrásegítő membránja.
Köszi a leírásokat semmit nem értek belőle :D :D :D
Én még oroszt tanultam :lol:

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26720 Dátum: 2013.07.13 19:55:33 »
Most tanulmányozom a javításit.Ez nem himbás rendszerű?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26721 Dátum: 2013.07.13 20:44:04 »
Most tanulmányozom a javításit.Ez nem himbás rendszerű?
Nem, ez hézagolólapkás.
0-ra kell állítani a főtengely ékszíjtárcsán levő jelet, úgy, hogy az első henger gyújtáson legyen (ha pont nem ott van, az sem akkor baj, lásd a továbbiakban). Akkor a szelepek felének lehet hézagot mérni, hézagmérővel, a javítási szerint. Aztán egy fordulatot kell tekerni a főtengelyen, és a szelepek másik felét lehet ellenőrizni. Végülis szerintem mindegy, hogy először a felső képen levő állás szerint mérhetsz (hogy pont szerencséd volt, és az első henger gyújtáson van), vagy az alsó szerint, az a kép szerint mérhet az ember, ahogy éppen sikerült 0-ra állítani.

Így videón elég kelepelős hangja van, de harapni harap  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.13 20:51:28 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26722 Dátum: 2013.07.13 20:49:33 »
Köszi!
Fogok rendelni az frankó O gyűrűt remélhetőleg megkapon én is hasonló áron mint te :D
Hát a 3 bárt tudja indításnál meg majdnem 4-ig is felment.
Megoldás tök egyszerű.Csak egy hosszabb áteresztő csavart kellet gyártanom.Az injektorsor bemeneti oldalához bekötöttem az órát és a hosszabb csavarral rögzítettem.
http://kepfeltoltes.hu/view/130713/20130713_123438_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/130713/20130713_123450_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Megvan hol állt a folytószelep.Tökig elfordítva a rezonátor felé. :D
Elmagyarázhatnád (vagy a többiek),hogy állítás hatására miért lett az eco lámpa sárga.
Ja és nincs átszakadva a fékrásegítő membránja.
Köszi a leírásokat semmit nem értek belőle :D :D :D
Én még oroszt tanultam :lol:
De nem kellett még valami, amire a nyomásmérő tömlője megy, ami miatt hosszabb csavar kellett?
Az szuper, ha a membrán ép  :yes:
Én is oroszt tanultam 5+4 évig, de az első 5 volt, ahol tanultam is, jó régen...aztán angolra váltottam valahogy  ;)

Sajnos nem tudom, mi kapcsolja az eco lámpát, de ha a vákuumot kellene figyelnie a szívótorokban, akkor azért, mert úgy nézte, hogy jobban nyitva van a pillangószelep, és nagyobb(nak nézte) a vákuumot, mintha gázt adnának neki  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.13 20:55:15 írta vd1234 »

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26723 Dátum: 2013.07.13 21:55:57 »
Nem, ez hézagolólapkás.
0-ra kell állítani a főtengely ékszíjtárcsán levő jelet, úgy, hogy az első henger gyújtáson legyen (ha pont nem ott van, az sem akkor baj, lásd a továbbiakban). Akkor a szelepek felének lehet hézagot mérni, hézagmérővel, a javítási szerint. Aztán egy fordulatot kell tekerni a főtengelyen, és a szelepek másik felét lehet ellenőrizni. Végülis szerintem mindegy, hogy először a felső képen levő állás szerint mérhetsz (hogy pont szerencséd volt, és az első henger gyújtáson van), vagy az alsó szerint, az a kép szerint mérhet az ember, ahogy éppen sikerült 0-ra állítani.

Így videón elég kelepelős hangja van, de harapni harap  :otlet:
Köszi!Így már talán le tudom ellenőrizni.
Amúgy is kíváncsi vagyok milyen retket találok a szelepfedél belsejében.
Kicsit felerősíti a teló a ***nyit kelepelős de ennyire nem lehet hallani :D

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26724 Dátum: 2013.07.13 22:01:03 »
De nem kellett még valami, amire a nyomásmérő tömlője megy, ami miatt hosszabb csavar kellett?
Az szuper, ha a membrán ép  :yes:
Én is oroszt tanultam 5+4 évig, de az első 5 volt, ahol tanultam is, jó régen...aztán angolra váltottam valahogy  ;)

Sajnos nem tudom, mi kapcsolja az eco lámpát, de ha a vákuumot kellene figyelnie a szívótorokban, akkor azért, mert úgy nézte, hogy jobban nyitva van a pillangószelep, és nagyobb(nak nézte) a vákuumot, mintha gázt adnának neki  :hmmmm:
De.Kellet még egy hollander vagy mi(áteresztő anya)Azért kellet a hosszabb csavar,hogy azt is meg ami a szűrőtől jön bele tudjam tekerni a injektorsorba.
Logikus következtetés.De a kis japók miért nem egy vákummérőt csináltak bele ahelyet,hogy a szögjeladó helyzetéből számítja a vákumot :?:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26725 Dátum: 2013.07.13 22:07:24 »
De.Kellet még egy hollander vagy mi(áteresztő anya)Azért kellet a hosszabb csavar,hogy azt is meg ami a szűrőtől jön bele tudjam tekerni a injektorsorba.
Logikus következtetés.De a kis japók miért nem egy vákummérőt csináltak bele ahelyet,hogy a szögjeladó helyzetéből számítja a vákumot :?:
Köszi, kezdem érteni  :)
Van benne az is (MAP szenzor talán?? Majd kijavítanak, ha nem :) ). De ezt is nézi ezek szerint  :hmmmm:

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26726 Dátum: 2013.07.13 22:16:54 »
Köszi, kezdem érteni  :)
Van benne az is (MAP szenzor talán?? Majd kijavítanak, ha nem :) ). De ezt is nézi ezek szerint  :hmmmm:
Holnap lefotózom mit alkottam)
Tudtam én,hogy okosak a kis japók :D
Ezt a videót még a múltkor csináltam csak elfelejtettem feltölteni.
A kipuff oldal csupa korom a szívó oldal meg fogalmam sincs mitől olyan :lol:

&feature=youtu.be

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10282
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Carina
« Válasz #26727 Dátum: 2013.07.13 22:25:03 »
Holnap lefotózom mit alkottam)
Tudtam én,hogy okosak a kis japók :D
Ezt a videót még a múltkor csináltam csak elfelejtettem feltölteni.
A kipuff oldal csupa korom a szívó oldal meg fogalmam sincs mitől olyan :lol:

&feature=youtu.be
Hát ez érdekes.
38 mp körül látszik, hogy olajos a szelepszár. Szerintem ez szimering-probléma.
Nálam durvábbak voltak a szelepszárak, ha nézted.
A szívóoldalon meg megint azt tudom mondani, hogy a kartergáz viszi vissza oda az olajat a motorból.
Nem fogy az olaj? Illetve mennyit fogy, mintha írtad volna?
Ha meghajtod kicsit magasabb fordulaton, pályán, egy 50-60 km-t, nem csökken az olajszint?

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Carina
« Válasz #26728 Dátum: 2013.07.13 22:30:50 »
Na urak!
A injektor tömítés ideiglenesen megvan. kemény 100 forintot fizettem 8 db "O" gyűrűért.
http://kepfeltoltes.hu/view/130713/20130713_095429_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Sajnos nem benzinálló de,hogy tudjak haladni egyenlőre megteszi...
Megcsináltam a benzinnyomás mérést is.
Véleményt alkossatok róla ti.Szerintem jó.(de azért csak járó motornál csináltam:))
&feature=youtu.be
Állítgattam a folytószelep szenzoron is.Egy határon túl alapjáraton is sárgán világított az eco lámpa.Bár ekkor mindha jobban vette volna a lapot.
Van ennek valami szabálya,hogy hol kell állnia?
Szelephézagot fogok állítani holnap reggel.Meg tudjátok mondani a hézagokat és a gyújtási sorrendet?
Mindenkinek jó szórakozást aki kint van a talin,meg aki csak aktívan passzív a hétvégén:))

üdv!
A benzinyomás tökéletes!  ;)


A felső holtpontban, gyújtási pillanatban kell nézni adott hengernél a szelephézagokat, mivel ilyenkor az összes szelepének zárva kell lennie. Ez Carinánál maradva 4 henger, hengerenként 2 főtengelyfordulatonként 1 gyújtási helyzet, de a motort nézve 4 henger lévén fél fordulatonként 1 gyújtási pillanat valamelyik hengernél.

Konkrétan a gyújtási sorrend 1-3-4-2, tehát az első henger után fél főtengelyfordulattal a 3. henger gyújt, akkor ott lehet ellenőrizni annak az összes szelepét, még egy fél fordulat (tehát már egy fordulat) után a 4. hengernél lehet ellenőrizni annak az összes szelepét, még egy fél fordulat (összesen másfél fordulat) után a 2. hengernél lehet ellenőrizni annak az összes szelepét, még egy fél fordulat (összesen 2 fordulat) után újra jöhetne az 1. henger, de azzal kezdtük. A macera az, hogy pontosan hogyan lövi be az ember, hogy hol van a fél fordulat, mert egy jel van a tárcsán, szembe vele teljesen pontosan belőni nem olyan könnyű (pontos) házilag. De az elv, amit írtál, jó, most konkrétan így nézne ki a 4A-FE-nél. Ezt ki lehet terjeszteni több hengeresre is, csak a gyújtási sorrend és a hengerszám kell, és logikusan mehet a menet, ha pontosan be tudja az ember fokolni a főtengelyt  :yes:

Az első hengerből ki kell venni a gyertyát, beleteszel valami hosszú csavarhúzót vagy akármit, amivel látod, hogy hol tart a dugó.
Lényeg, hogy ne tudjon beleesni!!!
Megemeled a jobb első kereket,  kapcsolsz egy 5.-et és máris tudod fotgatni a motort kézzel!  ;)
Ha lent van a szelepfedél, az első hengert gyújtásjelre teszed, a vezérműkeréknél, a gyújtáselosztón látni fogod melyik hengerhez áll a rotor! Ezután elforgatod a következő hengerhez a gyújtást, ez egy negyed fordulat a vezérműkeréken, a holtpontokat a gyertya helyén levő szerszámon fogod  látni, alsó és felső holtpontban lesz egy kis rész (holtpont), ahol sem fel, sem le nem mozdul a dugattyú, ekkor van holtponton, ilyenkor lehet mérni a hézagot!

Én is éppen most néztem és az első henger egyik szívószelepénél 0.15 mm a hézag, ami alsó határ, ezért rendeltem két vékonyabb lapkát csak be kellene tenni még.

fityo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 474
  • Ifj
Re:Carina
« Válasz #26729 Dátum: 2013.07.13 22:36:47 »
Hát ez érdekes.
38 mp körül látszik, hogy olajos a szelepszár. Szerintem ez szimering-probléma.
Nálam durvábbak voltak a szelepszárak, ha nézted.
A szívóoldalon meg megint azt tudom mondani, hogy a kartergáz viszi vissza oda az olajat a motorból.
Nem fogy az olaj? Illetve mennyit fogy, mintha írtad volna?
Ha meghajtod kicsit magasabb fordulaton, pályán, egy 50-60 km-t, nem csökken az olajszint?
Igen azt én is láttam,hogy olajos egy kicsit.Ha a kipufogó szelep szimeringes akkor nem füstöl kéken?
Mert ebből egy deka (kék)füst nem jön ki.
Decemberben vettem az autót.Akkor cseréltem olajat is.Fullosan maxra lett töltve.Talán ha 1-2 mmrel van a a felső nívótól az olaj.
Olajleválasztóm már van csak kell még hozzá másik csatlakozó.Nem néztem még pályázás után az olajszintet.