Na urak!
A injektor tömítés ideiglenesen megvan. kemény 100 forintot fizettem 8 db "O" gyűrűért.
http://kepfeltoltes.hu/view/130713/20130713_095429_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Sajnos nem benzinálló de,hogy tudjak haladni egyenlőre megteszi...
Megcsináltam a benzinnyomás mérést is.
Véleményt alkossatok róla ti.Szerintem jó.(de azért csak járó motornál csináltam:))
&feature=youtu.be
Állítgattam a folytószelep szenzoron is.Egy határon túl alapjáraton is sárgán világított az eco lámpa.Bár ekkor mindha jobban vette volna a lapot.
Van ennek valami szabálya,hogy hol kell állnia?
Szelephézagot fogok állítani holnap reggel.Meg tudjátok mondani a hézagokat és a gyújtási sorrendet?
Mindenkinek jó szórakozást aki kint van a talin,meg aki csak aktívan passzív a hétvégén:))
üdv!
A benzinyomás tökéletes!
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
A felső holtpontban, gyújtási pillanatban kell nézni adott hengernél a szelephézagokat, mivel ilyenkor az összes szelepének zárva kell lennie. Ez Carinánál maradva 4 henger, hengerenként 2 főtengelyfordulatonként 1 gyújtási helyzet, de a motort nézve 4 henger lévén fél fordulatonként 1 gyújtási pillanat valamelyik hengernél.
Konkrétan a gyújtási sorrend
1-3-4-2, tehát az első henger után fél főtengelyfordulattal a 3. henger gyújt, akkor ott lehet ellenőrizni annak az összes szelepét, még egy fél fordulat (tehát már egy fordulat) után a 4. hengernél lehet ellenőrizni annak az összes szelepét, még egy fél fordulat (összesen másfél fordulat) után a 2. hengernél lehet ellenőrizni annak az összes szelepét, még egy fél fordulat (összesen 2 fordulat) után újra jöhetne az 1. henger, de azzal kezdtük. A macera az, hogy pontosan hogyan lövi be az ember, hogy hol van a fél fordulat, mert egy jel van a tárcsán, szembe vele teljesen pontosan belőni nem olyan könnyű (pontos) házilag. De az elv, amit írtál, jó, most konkrétan így nézne ki a 4A-FE-nél. Ezt ki lehet terjeszteni több hengeresre is, csak a gyújtási sorrend és a hengerszám kell, és logikusan mehet a menet, ha pontosan be tudja az ember fokolni a főtengelyt
Az első hengerből ki kell venni a gyertyát, beleteszel valami hosszú csavarhúzót vagy akármit, amivel látod, hogy hol tart a dugó.
Lényeg, hogy ne tudjon beleesni!!!
Megemeled a jobb első kereket, kapcsolsz egy 5.-et és máris tudod fotgatni a motort kézzel!
![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
Ha lent van a szelepfedél, az első hengert gyújtásjelre teszed, a vezérműkeréknél, a gyújtáselosztón látni fogod melyik hengerhez áll a rotor! Ezután elforgatod a következő hengerhez a gyújtást, ez egy negyed fordulat a vezérműkeréken, a holtpontokat a gyertya helyén levő szerszámon fogod látni, alsó és felső holtpontban lesz egy kis rész (holtpont), ahol sem fel, sem le nem mozdul a dugattyú, ekkor van holtponton, ilyenkor lehet mérni a hézagot!
Én is éppen most néztem és az első henger egyik szívószelepénél 0.15 mm a hézag, ami alsó határ, ezért rendeltem két vékonyabb lapkát csak be kellene tenni még.