Jelentem, hogy mindazoknak igazuk volt, akik a leírt hibajelenség magyarázatát a termosztát hibájában jelölték meg (ezt nagyon megasszontam
).
Szóval tegnap kicseréltem, ma kipróbáltam élesben. Hála Istennek nem esik vissza a motorhőmérséklet, van jó fűtés! A régi termosztát egész könnyen kijött, "kissé" el volt nyomorodva a szelep tömítése (2mm-es repedés, deformálódás). A kocsi 94-es, az volt a perembe ütve, hogy "94", biztos nem az eredeti volt
Beraktam az újat, új tömítéssel, középkategóriás, 3500 pénz. Fedél vissza, meghúz, feltölt új fagyállóval. Semmi gond. A végén még egyszer megnéztem, erre már csöpögött a fedél alján! Azt hittem, megüt a guta. Azért próbálkoztam: anyák meglazítása, fedél kissé elfordítása, anyák visszahúzása, és hála Istennek máris jó!
Viszont lehet, hogy feltalálom a spanyolviaszt, de a hűtő felső részén levő vastag tömlőt levettem, és úgy öntöttem a motorba a fagyállót. Szerintem ez is segíthetett, hogy egyáltalán nem habzott. Bár erre inkább magyarázat, hogy a múltkor mikor lecseréltem, túl régóta volt benne az előző, és nem öblítettem ki az új előtt, most meg kimosta a trutyit. De akkor is könnyebb feltölteni azon tömlőn keresztül (persze a hűtőn levő beöntőn keresztül is, nemcsak ezen keresztül).