Szerintem ha tényleg olyan pöpec zsír király megagiga állapotban lenne akkor többe kerülne. Gondolom a motorral vannak problémák.
Erre egy alapos átvizsgálás fényt derít!
Azzal kell nyitni, hogy olajszintet ellenőrizni, ha túl friss az gyanús. Aztán motor beinditásnál valaki álljon hátul (persze hideg motor legyen!) és füstöt nézni!
Ha ez oké, mehetünk előre, kartergáz vizsgálat, nem szabad itt sem füstölnie, (olajbeöntőnél) ezt érdemes melegen is megnézni!
Próbakör városban, városon kivül, meghajtva
, [motor üzemmeleg legyen], szar úton -> futóműhibák, kiváló alkualap!
Tájékozódni kell az alaktrészárakról, hiába etet a nepper, hogy olcsó az alkatrész, addig olcsó mig nem kell venni. A stabilizátorok elöl-hátul 2-2 db van, 6-8 ezer Ft/db
Féktárcsához isbe lehet nyúlni, ha nagyon vállas cserés lesz szintén 15E a tárcsa db-ja, betétek 15 a szett.
Lengéscsillapitókat megnézni ha nagyon lágy, sokat rugózik cserés, 30E körül megy db-ja.
Alulról átrángatni a futóművet megemelve és talpon is. A legkisebb rozsdára alkudni, költségeket sorolni, naprakésznek lenni az árakból és nyomatni alkunál a kereskedőnek.
Motort alulról átnézni, a legkisebb olajfolyás/szivárgás is költségekkel jár.
Jól lehet a pollenszűrő hiányára is alkudni, arra hivatkozva, hogy ki kell tisztitani a rendszert! [gázpedál mellett van a tartója, megnézni 30 mp]
Légszűrőt is könnyű ellenőrizni.
Minden villamos berendezést, főleg ablakok kopptól-koppig működnek-e, kp zár zár-e mindenhol. Ajtók könnyen csukódnak-e? (egyesével kell nyitni!) Gumiéderek rendben vannak-e, beázás?
Ha nem ért hozzá a vevő, akkor nem a kereskedő által ajánlott hawerral/szervizzel kell megnézetni, hanem keresni egy független embert/szervizt!
Amiket leirok, nem túlzás, de aki sajnálja szegény neppert, csak vegye meg annyiért amennyiért kinn van és utána költhet rá.