Pedig a probléma létezik, ismert. Egy Avensises ismerős is küzd vele, aki mostanában megfeledkezett az utántöltésről és jóformán az összes olajat megette a kocsi, csoda hogy nem füstölt el a benne lévő <1 liter olajjal. Egy városi tempónál is kék füstcsíkot húzó corollához is volt szerencsém ez is már 2T mennyiségben ehette az olajat.
Itt Angliában 112 km/h a megengedett és a legtöbbször be is kell tartani, szóval valószínű hogy nem csak az odakozmált olaj a gond, hanem elégtelen kenés (gyűrűknél) is fennáll a Toyota által jóváhagyott félszintetikus olajjal, amit a márkaszervizek is előszeretettel töltögettek. Azt nem tudom biztosan hogy a szintetikus 5w30-al karbantartott megkímélt példányokat is érinti-e a dolog, de a garanciális motorcserék miatt is nyilvánvaló: ennyi km, rendeltetésszerű használat és olaj mellett is fennállt a gond.
Ha vevőt félreinformálták akkor átverték, ha nem informálták: akkor vita tárgya lehet, hogy az 1000km/liter hibának minősül el, mert a határon van.
Amit olvastam olyan érzésem van, hogy az olajfogyasztás viszonylag hirtelen bukkan- és erősödik fel tehát ha elkezdődik akkor néhány olajcserével később sokszor kezd elviselhetetlen méreteket ölteni és csak a gyűrűzés segít.
Ez abszolút nem igaz, sőt, éppen az ellenkezője történik, ami teljesen logikus is:
A jelentős olajfogyasztás kialakulása egy hosszú folyamat eredménye! Az évek és főleg a km-ek előrehaladtával a gyári gyűrűk lágyulásának hatására, valamint, az ebből következő lerakódások növekedéséből adódóan alakul ki, nem egyik napról a másikra.
Megelőzni - szerintem - nem lehet, de
időben tolni a kialakulását lehet. Ehhez megfelelő minőségű, teljesítményszintű motorolaj, rövidített (10 000km vagy 1 év) olajcsere intervallum és lehetőleg a motor számára ideális használati körülmények (kevés városi dugózás, kevés hideg járatban töltött rövidtáv, ellenben, minél több üzemmeleg és egyenletes fordulatszámon megtett km) szükségesek.
A problémát tetézi még, hogy a laikus ember beleolvas a kocsi használati utasításába, ahol megpillantja a felsorolt viszkozitások között a 20W-50-et és gondolkodni kezd: Ha a könyv is ezt írja, akkor ez is jó bele, és még olcsó is. Na, EZ a döntése adja meg az autó számára a kegyelemdöfést, ezt követően drasztikusan lerövidül a túlzott olajfogyasztás kialakulásának ideje.