Bizony a lánc könnyen megsínyli főleg ezeknél a dízel autóknál, ha elhúzódnak az olajcserék.
Ezt olvashattad egy olyan embertől - tőlem -akinek 12 éves autója van, lassan 200.000 km-rel, és 15.000 km-enként cserélte az olajat úgy, ahogy az meg van írva. Olajfogyasztás nem mérhető.
No, mit olvastál?
1.0 yarisnál nézegettem hogy bizony előfordul a lánccsere, akár 100.000-150.000 magasságában, 1.3-nál jóval ritkábban, de szintén, 1.4 nél sem teljesen lehetetlen, 100 évente a vvti is vacakolhat, de nem kell rá számítani.
A nagyobb motoroknál nem igazán hallottam, dízelekről meg kimondottam sok infót gyűjtöttem be, de hogy a lánccal lenne bármilyen gond az nekem kimaradt. Ha a turbót mondanád még csak-csak de az is meglepően jól bírja a kiképzést, beleértve a változó geometriásat is.
Az hogy az 1.4 corollán nem hallani különbséget az nem csoda, többször füleltem hogy mi ez a furcsa hang, körülnézve kiderült, hogy beállt mögém egy másik kocsi és felhúzott ablak mellett hangosabb alapjárata volt mint a sajátom bentről hallgatva...
Az, hogy egy késői évjáratos 1.4 vvti nem eszik olajat 200.000-nél kíméletes hajtással az még nem jelenti hogy rátaláltál valami nagy igazságra, az lenne a csoda ha enné
Ha egy korai évjáratossal pályáznál és 300 ezernél nem lenne olajfogyasztás innánk a szavaidat. Ettől függetlenül többé kevésbé egyetértek, de ma már viszkozítási osztályon belül is érdemes válogatni, főleg azonos áron és valóban a 0w30 is érdekes alternatíva.