Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4977735 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21165 Dátum: 2017.03.03 21:28:36 »
Na jo, elviszem a szerelohoz..

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21166 Dátum: 2017.03.04 16:56:48 »
 :eek: érdekes ezaz olajszint kérdés, mivel nekem a Toyota szervizekben töltötték egy picivel a felső nivó fölé az olajat, de szinte mindig a COVban  :hmmmm:

Thomas1111

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 144
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21167 Dátum: 2017.03.04 17:11:03 »
Azért azon a fotón láthatóan nem kicsit van túltöltve.

15 évvel ezelőtt volt egy Polo Classic autóm márka szervizben sikerült annyira túltölteni az olajat hogy a kartergáz csövön visszajutott a levegőszűrőházba az olaj. Természetesen tönkretéve az akkor cserélt levegőszűrőt. És mind ezt nem kicsi pénzért.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21168 Dátum: 2017.03.05 16:22:41 »
Tudja valaki hogy F Astra 1.4-be (44kW), nem EcoTEC, hanem a régebbi elosztórotoros milyen olaj és mennyi való? Amit most kölcsön kaptam kiderült hogy 2 éve volt olajcserén (4e km ment bele azóta), most töltöttünk bele olajat, valami MOL flakonból, amire 15W40 volt írva, de a tulaj bevallása szerint valami összeöntött dolog van benne. A kocsiban 87e km van :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21169 Dátum: 2017.03.05 17:15:52 »
Dexos2 olaj legyen, ez az Opel általi követelmény.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Thomas1111

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 144
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21170 Dátum: 2017.03.05 19:10:54 »
Ha nagyon sokat autópályázik az ember E12 2003 1.4vvt-i  nagy vétek lenne 5w40 olaj?
Évi cirka 32.000km szoktam ingázni Németország és Magyarország között.
Másra nem is igen használom az autót, kéthetente 900km haza 900km vissza.
Kint cégautóval járok nem is használom. Egy hónapja rendbe rakattam a motort .
 LM T4300 került bele. Azért választottam ezt mer higabb A5 ös olajként ez
jobban megmutatja hogy sikerült a fejújítás.  2500km alatt idáig minden rendben
nincs olajfogyasztás. Később viszont nyári nagy melegben már lehet nem a legjobb választás.
Felújítás előtt A5 B5 olajat használtam , igaz nem a legdrágábbat.Töbször is észrevettem hogy a csereciklus végére elfáradt az olaj és több fogyott belőle. A nyári melegekben is jobban csipegette.  Igaz a motornak már alapból
volt olajfogyasztása 15.000Km/3-3,5Liter. Az olajfogyasztás mértéke azokban az időkben gyorsult fel
amikor az autó normál átlag felhasználásból , ákerült intenzív  autópálya  használatra.
200.000km/ 0 olajfogyás, 270.000km/1Liter, 330.000km/3.5Liter
240.000Km óta megy intenzíven autópályán.
Most felújítás után szeretném átgondolni milyen olaj lenne a megfelelő.
LM  T4200 5w30 A3,B4  10.000Km csereciklussal elég lehet a T4300 5w30 A5 B5 helyett?
A nyári nagy melegben hosszú autópálya (130-140Km tempó) utakra inkább nézzek
jobbfajta 5w40 olajat.  Nem szeretnék túllőni a célon. Tisztában vagyok az első szériás
VVT-i motorok tervezési gyengeségeivel ezért féltem a 40 es olajtól. Viszont az  olajhűtő hiányával olajmelegedési problémákkal is. Nyári nagy meleg időkben 30 as esetleg már nem hátrány  mint előny?
Ki hogyan vélekedik?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21171 Dátum: 2017.03.05 20:11:26 »
A hőtűrésnek már régen nincsen köze a melegoldali viszkozitáshoz, különben senki nem használhatna 20 as olajat.
A hígabb olaj ráadásul nagyobb áramlási sebességű, tehát jobban hűt.
Maradj inkább a 30 asnál.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21172 Dátum: 2017.03.05 21:42:45 »
Dexos2 olaj legyen, ez az Opel általi követelmény.
THX
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

lgprgr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21173 Dátum: 2017.03.17 23:05:15 »
Sziasztok!

E12 1.6 benzin (2006, 3ZZ-FE) corolla esetén mennyire lehet para, ha valószínűleg egész élete során 10w40-el használták? Nagyjából 250.000 km-t futott már. (Márkaszervizbe hordták, és csak 10w40-es olajcsere matricát találtam. Feltételezhetően legalább megfelelő időközönként cserélték...) Most 5w30 van benne, azóta 1000km alatt nem vettem észre, hogy bármennyit is evett volna belőle.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21174 Dátum: 2017.03.18 05:32:11 »
Sziasztok!

E12 1.6 benzin (2006, 3ZZ-FE) corolla esetén mennyire lehet para, ha valószínűleg egész élete során 10w40-el használták? Nagyjából 250.000 km-t futott már. (Márkaszervizbe hordták, és csak 10w40-es olajcsere matricát találtam. Feltételezhetően legalább megfelelő időközönként cserélték...) Most 5w30 van benne, azóta 1000km alatt nem vettem észre, hogy bármennyit is evett volna belőle.

Használd így, hisz mi mást tehetnél (tennél), és kimegy a világból!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

sanya77

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21175 Dátum: 2017.03.18 16:06:41 »
Sziasztok!

E12 1.6 benzin (2006, 3ZZ-FE) corolla esetén mennyire lehet para, ha valószínűleg egész élete során 10w40-el használták? Nagyjából 250.000 km-t futott már. (Márkaszervizbe hordták, és csak 10w40-es olajcsere matricát találtam. Feltételezhetően legalább megfelelő időközönként cserélték...) Most 5w30 van benne, azóta 1000km alatt nem vettem észre, hogy bármennyit is evett volna belőle.
Még jó hogy márkaszervizbe volt hordva :D Melyik ilyen túliskolázott szerviz volt vajon?
corolla 1.6 HB terra 2004

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21176 Dátum: 2017.03.19 11:51:41 »
Nem a legjobb hogy 10W-40-el ment de nem is akkora bűn ha időben le volt cserélve! Nekem is hasonló corollám van, 2005-ös, és 2 évesen 47.000 km-rel úgy került hozzánk, hogy olajcsere matricán 10W-40 volt rajta, de ez még semmi, a matricát lehúztam és alatta volt a régi, azon meg a 15W-40 olaj volt bejelölve, hogy az került bele! Na ez a nem semmi, új autóba ilyet.. Ha egyáltalán igaz volt..
Szerencsére sokat nem ment az autó hiszen majdnem új volt 47ezer km-rel, baja se lett tőle mert lassan 200ezer km felé közeledve is nagyon rendben van a motorja, nálunk 0W-30 és 5W-30 viszkozitású olajakat kapott mindig 15 ezrenként, éven belül lecserélve. Nem is kell utánatöltögetni. Ja, egyszer télre, 10ezer km-re kipróbáltam a 0W-20at. :) Abból kicsi fogyott, de az nem is bele való. Szóval ha jó most a kocsid nincs miért aggódnod szerintem. :)
                                                                                                                                                   

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21177 Dátum: 2017.03.30 21:55:38 »
Megváltoztak a paraméterek, és most gondolkodom. :hmmmm:

Mobil1 ből van 2 féle 0W30 as. Melyiket vegyem ? Az economyt, vagy az esp-t.
Vagy mást.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21178 Dátum: 2017.03.30 22:20:47 »
esp bevált
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21179 Dátum: 2017.03.31 18:35:59 »
Most volt olajcserém a 2002-es 1.4d4d-ben tesco-s Castrol Magnatec start/stop 5w30 a5/b5-ös energia konzerváló ment bele, ami ehhez az évjárathoz nem ajánlott. Előzőleg C2 volt benne, az a kemény mínuszokban ajánlott egyébként nem.
Elvileg 10w30 tól 20w50 ig kellene bele valami, de az újabb évjáratoknál már ajánlják az 5w30-at, talán még a 0w30-at is és az A5/B5-öt is és nem tudok róla hogy a motort átdolgozták volna a turbót leszámítva.

Nem tudom képzelődöm-e de mintha egy kissé hangosabb lenne a motor, a legutóbb már azt is meghallottam a motor hangján, ha felkapcsoltam a helyzetjelzőt. Ilyenre nem emlékszem régebbről.
Vékonyabb olajjal zajosabb a motor? Szerintetek lehet baj?

Az olajszint 2/3-ad, ezt nevezhetjük ideálisnak rövid, lassú utakhoz, araszoláshoz? Maradt fél liter tartaléknak, azt mikor célszerű beleönteni? Most nem akarom, mert nem szeretem ha csurig van töltve és azt is megnyugtató ha van az aktuálisból tartalék. Az előzőt csere előtt öntöttem bele, hogy a visszamaradt olaj minél tisztább legyen és mert nem akarom felhalmozni az öreg tartalék olajokat. 10900-nál cseréltem, de 4-5000 után már jó fekete volt.

A fél litertől csak olyan 1/4-et emelkedett a szint, pedig állítólag a min-max között 1 liter körül van, nem 2 liter. Ezt végig gondolva furcsa azt mondani hogy 4 liter töltet helyett a 2 liter olaj is bőven elegendő, pedig ha nem kevesebb a minimumnál az elvileg tökéletes, nem szükséges tölteni...