Szavazás

Milyen márkájú olajat használsz?

Mobil/Mobil1
59 (14.6%)
Eneos
129 (31.9%)
Castrol
79 (19.5%)
Motul
18 (4.4%)
Egyéb
48 (11.9%)
Liqui Moly
42 (10.4%)
MOL
5 (1.2%)
ELF
4 (1%)
Total
11 (2.7%)
Q8
10 (2.5%)

Összes szavazó: 405

Szerző Téma: Olajok és adalékok  (Megtekintve 4972784 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21240 Dátum: 2017.06.07 09:38:07 »

A Mobil1 ESP-nek csak C-s minősítése van, de abból c2, c3 egyszerre. Tehát kis és nagy HTHS viszkozitású egyszerre. Hát ez olyan, mint a mesebeli lány...

Így van, Én is ezt használom már sok - sok éve.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21241 Dátum: 2017.06.07 09:47:41 »
1.4 D-4D-be én is ESP-t töltök lassan 6 éve, semmi bajom vele, jó olaj, jó áron.  :yes:

Mogyoro42

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21242 Dátum: 2017.06.07 15:47:48 »
Mindenkinek köszi!

Két dolgot szeretnék megosztani veletek:
- Felhívtam egy Mobil olajjal foglalkozó magyar céget, ahol volt valaki, aki tudta miről beszélek. Azt mondta, az én motorom esetében (2.0 D4d, 115LE, ohne DPF), lehet, hogy a Mobil1 3000 X1 FE 5W30 jobban fog teljesíteni, mint a Mobil1 ESP, jobb lesz a kenése.

-Ezt követően felhívtam a Castrolt mégegyszer, hogy miért ajánlanak B1-előírásnál, B5-helyett B4-es olajat, hiszen a B4-nek nagyobb a HTHS viszkozitása, mint a gyári előírás. Azt válaszolta, hogy azért ajánlják, mert ez már egy öreg, kicsit kopottabb motor, és tapasztalatuk szerint azzal kisebb lesz az olajfogyás, és halkabb lesz az autó is.

A magyar, első gazdás autómban több irányból lenyomozva tényleg 162000 km van, és állítólag két olajcsere között nem kell utántölteni egyáltalán, ami egyáltalán nem elképzelhetetlen egy rendszeresen karbantartott Toyotánál.

Csak nem igazán szeretném én elkezdeni koptatni a motort, uh. egyelőre lehet, hogy megy bele a B5, vagy azonos HTHS-es C-s olaj, ha nem szereti, akkor mehet a kicsit sűrűbb.

Ti mit tennétek?

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21243 Dátum: 2017.06.07 16:05:57 »
Mindenkinek köszi!

Két dolgot szeretnék megosztani veletek:
- Felhívtam egy Mobil olajjal foglalkozó magyar céget, ahol volt valaki, aki tudta miről beszélek. Azt mondta, az én motorom esetében (2.0 D4d, 115LE, ohne DPF), lehet, hogy a Mobil1 3000 X1 FE 5W30 jobban fog teljesíteni, mint a Mobil1 ESP, jobb lesz a kenése.

-Ezt követően felhívtam a Castrolt mégegyszer, hogy miért ajánlanak B1-előírásnál, B5-helyett B4-es olajat, hiszen a B4-nek nagyobb a HTHS viszkozitása, mint a gyári előírás. Azt válaszolta, hogy azért ajánlják, mert ez már egy öreg, kicsit kopottabb motor, és tapasztalatuk szerint azzal kisebb lesz az olajfogyás, és halkabb lesz az autó is.

A magyar, első gazdás autómban több irányból lenyomozva tényleg 162000 km van, és állítólag két olajcsere között nem kell utántölteni egyáltalán, ami egyáltalán nem elképzelhetetlen egy rendszeresen karbantartott Toyotánál.

Csak nem igazán szeretném én elkezdeni koptatni a motort, uh. egyelőre lehet, hogy megy bele a B5, vagy azonos HTHS-es C-s olaj, ha nem szereti, akkor mehet a kicsit sűrűbb.

Ti mit tennétek?

Tanulmányoznám az Agyarka elkövetésében elkészült olajos táblázatot+ a linkelt tudni érdemes írásokat. Egyszer alaposan beleszagolsz a tribológiába, onnantól nem leesznek kétségeid a kiválasztáskor.  ;)
A második bekezdésben leírtaktól nem vártam mélyebb indoklást.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Mogyoro42

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21244 Dátum: 2017.06.07 16:51:32 »
Hadd legyek már egy kicsit idegesítő: hol találom meg Agyarka írását  :helpsmilie:?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21245 Dátum: 2017.06.07 18:19:33 »
Hadd legyek már egy kicsit idegesítő: hol találom meg Agyarka írását  :helpsmilie:?
kereső?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21246 Dátum: 2017.06.07 19:27:54 »
kereső?
Sajnos nagyon limitált a beépített kereső működése, sok esetben a google oldalra szűkített keresése segít csak.

BlueD4D

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 312
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21247 Dátum: 2017.06.07 20:14:54 »
Én az 1.4-essel vagyok így (2002), csak nekem még nem is ajánlott az 5w30, csak a 10w30-20w50, normál éghajlaton. Kérdés honnan és miért szereznék 10w30-at ???
Erőltetem a nem ajánlott 5w30-at, sőt már a kis ht viszk. eco olajat, az A5/B5-öt. Amennyire néztem teljesíthető egyszerre a C2 és C3. A c3 még mindig alacsony viszkozítású, csak a megengedett minimum picit magasabb.
Ha bemelegszik zajosabb is, mint a C3-al volt, nem vagyok meggyőződve róla hogy ez védi a legjobban a motort -sőt- viszont mivel nem célom fél vagy 1 milliót belecsavarni (max 100k ha belemegy bontó előtt), sokat járok hideg motorral így a környezetvédelmi-gazdaságossági szempontok jobban dominálnak, mint a max. motor élettartam. Ezek a dieselek mechanikailag egyébként örök életűek (beleértve a vezérműláncot és a gyűrűket is) a hengerfejjel lehet gond meg a kéttömegű, EGR,  ritkán üzemanyag ellátás, a turbót már nehezebb kivégezni.
Az hogy részecskeszűrősbe ajánlott ne zavarjon, csak feleslegesen vontak ki belőle a szűrőre káros anyagokat.

0w-20-at is ajánlanak korosodó dieselbe  :eek: ? Én sem merem beletenni, nem hogy ajánlani...
Az is tuti hogy 5w30-al nem tudsz melléfogni, egyiktől sem fog kimúlni vagy elkopni, beleértve a szerelőnél a hordóból pumpált olajat is.

Vettem egy Corolla Verso D4D-t, 2005, 1CD motorkód, lenyomozott 163000 km, olajat nem eszi, a nyomaték egy álom, nincs részecskeszűrő.
Most már fogalmam sincs, milyen olajat tegyek bele  :helpsmilie:.

Adott ugye az 5W30, az ajánlás ami önmagában így semmi, de annál kicsit több.
Adott a gyártóművi B1 minősítés (2,9 – 3,5 mPa*s), ami rég meghalt az ágy alatt...
A Castrolosok szerint használjak B4-et, ami > 3,5 mPa*s de ugye a fórumon olvastam olyat is, hogy nehogy!...
A B1-el elvileg a B5-tel kompatibilis, az  2,9 – 3,5 mPa*s, de a Castrolosok azt csak részecskeszűrősökhöz ajánlják.
A Mobil1 ESP-nek csak C-s minősítése van, de abból c2, c3 egyszerre. Tehát kis és nagy HTHS viszkozitású egyszerre. Hát ez olyan, mint a mesebeli lány...
Meg vannak az olajkalkulátorok, amik feldobálnak mindenfélét, ami éppen eszükbe jut, 10W-40-től kezdve 0W-20-ig, a Google is jobb  találatokat hoz.
Nem szeretnék semmi extrát, csak optimális olajat, de úgy látom, közel reménytelen!

Azért csak van benne vattadrága injektor, meg turbó, meg EGR szelep, meg csili-vili szivattyú, nem szeretném tönkre kalapálni.

Persze, vigyem Toyota szervízbe, de a korábbi hozzászólások alapján náluk is hordóból mérik az okosságot. Meg őket pont érdekli, ha egy 10 év feletti autó szépen lassan kimúlik. (a helyükben én sem aludnék rosszul tőle...)


G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21248 Dátum: 2017.06.08 09:48:05 »
Mogyoró túlspilázod ezt az olaj kérdést, tegyél bele ami a gyártói előírás, ha benne van a viszkozitási osztályba (5W-30?) akkor nem baj, ha a sűrűbbet választod, én is a magasabb HTHS viszkozitásút vettem az 5W-30-ból, egyébként szerintem annyira jelentéktelen dolgok ezek.

Tessék követni a gyártói előírást és adott kilométer elérésekor cserélni vagy évente, amelyik előbb bekövetkezik. Fontosabb a  rendszeres olajcsere mint azon leragadni hogy magas vagy alacsony HTHS viszkozitású. És tényleg fontos, mivel dízel kocsid van ami szépen nyomja a kormot az olajba is, így nem igaz az, hogy a motort nem lehet megölni.
Bizony a lánc könnyen megsínyli főleg ezeknél a dízel autóknál, ha elhúzódnak az olajcserék. Persze nem kell átesni a ló túloldalára, noha az előírtnál gyakoribb olajcsere nem káros, csak értelmetlen pénzkidobás és környezetterhelés.
Ezt olvashattad egy olyan embertől - tőlem -akinek 12 éves autója van, lassan 200.000 km-rel, és 15.000 km-enként cserélte az olajat úgy, ahogy az meg van írva. Olajfogyasztás nem mérhető.
                                                                                                                                                   

Mogyoro42

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21249 Dátum: 2017.06.08 12:10:40 »
Igazad van, túlbonyolítom a helyzetet.
De ez azért van, mert nem látok egy biztos megoldást.
A Castrollal többeknek problémája volt, meg hangos lett az autó.
A Mobil1 ESP- nél valaki írta, hogy megette a tömítéseket.
Az LM 4300-asnál valaki írta, hogy hidegen becsörög.
A Mobl1 3000 X1 FE- nél valaki írta, hogy jobban eszi az autó, mint az ESP-t.
Az ENEOs-nál valaki írta, hogy abból inkáább 5W-40-et, azt meg nem akarok.

A hátam közepére kívánom a kísérletezést, tribológus szakmérnökké pedig a legkevésbé sem akarom képezni magam.

Nem akarok semmi extrát, csak egy olyan megoldást, mint anno a benzines fiestámba: Castrol Magnatec 5W-30, A1/A5, beletettem, oszt jónapot.
A Castrol fejlesztette a Forrdnak az olajokat, azt használtam, ami bele való, a motor meg még most is olyan, mint az új.
Nem foglalkoztam az egésszel 5 percnél többet, most meg már 1 hétnél tartok...

Tehát ha valaki megmondja, hogy mi az az 1-2 olaj, amivel tutira nem lövök mellé, azt nagyon megköszönném :)!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21250 Dátum: 2017.06.08 13:02:30 »
 :D :D :D

Ha mindenki siralmát figyelembe veszed, akkor sosem lesz olaj a motorban.  :flowers:
A Mobil 1, LM, Castrol (legális hivatalos helyről), ENEOS megfelelő viszkozítású olajai  közül teszel be valami, akkor nem követsz el hibát.
Az összes többi kérdés már csak hit kérdése, hogy ki melyiktől alszik jobban.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21251 Dátum: 2017.06.08 14:57:28 »
:D :D :D

Ha mindenki siralmát figyelembe veszed, akkor sosem lesz olaj a motorban.  :flowers:
A Mobil 1, LM, Castrol (legális hivatalos helyről), ENEOS megfelelő viszkozítású olajai  közül teszel be valami, akkor nem követsz el hibát.
Az összes többi kérdés már csak hit kérdése, hogy ki melyiktől alszik jobban.

Te már átolvastad a táblán magad? :D :D ;)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Mogyoro42

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 32
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21252 Dátum: 2017.06.08 17:26:44 »
NNNNa.

Folyékony lepkét rendeltem   :D.
A 4300-ast.
Nagyon Castrol hívő voltam, de miután a Castrol keresője is az előírástól kissé eltérő olajat akart rámtukmálni, meginogtam.
Meg valaki korábban ezt részesítette előnyben a Mobi1 ESP-vel szemben is, D4D-k esetén.

Ha nagyon dízel hangja lesz, megy bele valami sűrűbb, a dízel hang nem tesz jót az idegeimnek, azt sugallja hogy valami költséges hiba várható...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21253 Dátum: 2017.06.08 22:47:20 »
NNNNa.

Folyékony lepkét rendeltem   :D.
A 4300-ast.
Nagyon Castrol hívő voltam, de miután a Castrol keresője is az előírástól kissé eltérő olajat akart rámtukmálni, meginogtam.
Meg valaki korábban ezt részesítette előnyben a Mobi1 ESP-vel szemben is, D4D-k esetén.

Ha nagyon dízel hangja lesz, megy bele valami sűrűbb, a dízel hang nem tesz jót az idegeimnek, azt sugallja hogy valami költséges hiba várható...
Hát pedig próbálgatás nélkül nem fogod megtalálni a neked megfelelőt. Nekem E11-ben volt Castrol, gyári, meg TopTech is, nekem legutolsó tetszett a legjobban, hidegen, hideg időben nem volt az az érces hangja. De nem fogod 10e km alatt kinyírni a motort, ha nem a számodra legmegfelelőbb olio d'oliva kerül a gépbe.
Persze Lanciába most én is csak Seleniát teszek, kérdés nélkül (még hűtővízből is).
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re:Olajok és adalékok
« Válasz #21254 Dátum: 2017.06.13 09:50:10 »
Azt tudni kell hogy itt nagy szakértők vannak és iszonyat jó a hallásuk, olajcsere után is észreveszik, hogy másképp jár az autó :) De most tényleg, ki hiszi el ezekeet? Lehet, hogy előfordul ilyen de itt jól rá tesznek a dolgokra egy lapáttal. Ha mindenkire hallgatnál tényleg semmilyen olajat nem tennél az autódba.

Akkor leírom én, miket használtam eddig a corollában: mert mindig jó ár-érték arányban veszek, nem érdekel a marketing rizsa és az sem, ha akad 1-1 db fórumozó aki leírása szerint vmi volt az olajjal.

Mobil1 5W-30 ESP Formula

Suzuki Genuine 0W-20 (Eneos)

Petronas Syntium 5000 XS 5W-30

Elf Evolution SXR 5W-30
Total Quartz Future 5W-30
Ez a kettő egyébként ugyanaz az olaj, csak más köntösben.

Total Quartz Energy 0W-30

Elf Excellium DID 5W-30

Addinol EXTRA POWER MV 0538 LE 5W-30

Mol Dynamic Golf Longlife 5W-30

Ezeket használtam eddig, ha jól emlékszem. Úgy rémlik egyébként, hogy legtöbbel csak 1 olajcserét mentem, és nem került újra ugyanaz bele, de a Total 0W-30-as olaját már több olajcsere alkalmával öntöttem bele korábban, mikor jó áron volt.

Egyikkel sem volt bajom. 0W-20asból kicsit fogyott, de azt csak ősztől tavaszig használtam kíváncsiságból teszt jelleggel, és hígabb mint a gyári ajánlás. Egyébként 200e km felé járok hamarosan, és nagyon jó állapotban van az autó. Nincs mérhető olajfogyasztása, a hangja is szép. Szerintem ugyanúgy járt mindegyik olajjal, nekem nincs ehhez fülem, hogy észrevegyem a különbséget :)

Egy szó mint száz én úgy gondolom ha megbízható helyről veszed az olajat, és tartod magad az előírásokhoz, mellélőni nem lehet.