Igy van, a Toyotánál nem a "hagyományos" Atkinson módon oldották meg a sűrítési ütem 2 részre bontását, hanem "csak" a szelepvezérlést módosították. Ezt a megoldást Miller ciklusnak hívják.
Abból adódik némi fogalomzavar, hogy egyes források nem tesznek különbséget a vezérlés megvalósítása között, és mindkettőt Atkinsonnak nevezik, illetve mások csak a feltöltött Miller ciklust csoportosítják külön. Feltöltött Miller ciklusú motorokat többek között a Mazda Xedos9 , valamint a a Nissan Micrában alkalmaztak.
A Toyota a Atkinson -Miller ciklusú motor az alsó fordulatszámának nyomatékhiányát az elektromos meghajtással pótolja, a sűrítési ütemben a keverék vissza áramlását a szívócsőbe pedig a szívószelepek zárása után a közvetlen befecskendezéssel küszöböli ki.
Aha, akkor ez az ötütemű motor a szívófázis kettéosztása miatt. Kezd összeállni a kép, köszi szépen az infót. Akkor ezért van az is, hogy a fogyasztás csökkentése érdekében a gyorsítást elég intenzíven kell megvalósítani (80%-a max teljesítménynek), hogy a körfolyamat minél hatékonyabb legyen.
A xedos9-es azért nem volt kis étvágyú a
spritmonitor.de szerint sem, a Miller ciklusú 2.3-asok átlagban 12,15 l/100km fogyasztottak, ami az én véleményem szerint nem kevés.
Szerinted lehetséges, hogy az olajlehúzó gyűrűkön a korom rakodott le és ezért nőtt meg az olajfogyasztás?