Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3393784 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7485 Dátum: 2012.12.28 19:13:22 »
Jó állapotú P II nincs 2 milla alatt. Innen indulunk.
Első blikkre a hátsó lámpa már nem a sajátja. Persze ez nem biztos hogy végzetes, de nekem a beltér kopottsága nem a 98 ekm-t igazolja vissza.
Értem, km és évjárat miatt kilóg a sórból, a következő hasonló már jóval többe kerül. De ehhez sincs szervizkönyv :D

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7486 Dátum: 2012.12.28 19:45:03 »
Jó állapotú P II nincs 2 milla alatt. Innen indulunk.
Első blikkre a hátsó lámpa már nem a sajátja. Persze ez nem biztos hogy végzetes, de nekem a beltér kopottsága nem a 98 ekm-t igazolja vissza.
Ez egy erősen LEGOzott darab.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7487 Dátum: 2012.12.28 20:56:02 »
így is lehet mondani.  :D
De minek prius egy dízel fan-nak?

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7488 Dátum: 2012.12.29 09:33:10 »
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/prius/toyota_prius_1.5_hsd_sol_automata_98000-km_tulajtol-6391948
Ilyenről mi a véleményetek? :hmmmm: Mondjuk  szervizkönyvet nem említ.
Honnan tudni, hogy amerikai vagy eu model? Mi a hátránya ha usa modell?  :hmmmm:
Hát a km nem éppen az ezen évjáratúaknál szokásos, rendszám alapján nemrég forgalomba állított "csodaneppertutibiznisz" darab lehet.
Melleslleg ilyen fogyit én még nem tudtam vele produkálni, talán be kellene ülnöm Leszilaci mellé? :hmmmm:
Today, tomorrow and after tomorrow!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7489 Dátum: 2012.12.29 10:50:47 »
Ha összeszeditek az amerikai és EU Prius közötti különbségeket, betenném a fórum "okoskájába" és akkor elég lenne csak linkelni utána a kérdezőknek. A ránézésen kívül van ugye a csak párost (vagy páratlant) fogó rádió, stb.  :hmmmm: :)
         

edhunter

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 349
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7490 Dátum: 2012.12.29 11:24:58 »
Ha összeszeditek az amerikai és EU Prius közötti különbségeket, betenném a fórum "okoskájába" és akkor elég lenne csak linkelni utána a kérdezőknek. A ránézésen kívül van ugye a csak párost (vagy páratlant) fogó rádió, stb.  :hmmmm: :)

Én ezt az infót találtam tavaly:
Európai: 7 küllős 16-os dísztárcsás alufelni, a felni közepén nincs toyota jel, ha leveszed a tárcsát. Oldalindex van. Hátul tárcsafék van. Ködzárfény a hátsó lámpában. Comp, rádió EU szabványos.

USA: 6 küllős 15-ös dísztárcsás alufelni, a dísztárcsa csak egy gyűrű a guminál, toyota jel az alufelni közepében. Oldalindex nincs. Hátul dobfék (!) van. Hátsó lámpából (tudtommal) hiányzik a ködzár. A lámpák nem EU szabványosak. Kijelzések a compon MPG-ben, mérföldben, fahrenheitben. A rádió nem tudja fogni a páratlan frekiket. 

Illetve az USA modell első lámpaburájában van egy narancssárga fényterelő plexi az indexnek, az EU-ban ilyen nincs.

Ha tudtok még valamit ne tartsátok magatokban.  :D

Esetleg a ráncfelvarrás előtt-után is bekerülhetne. Arról ennyit tudok:

A műszerfal, ajtók teteje sima - dorozsmás
Az oldalindex felett hibrid felirat nincs - van
A hátsó féklámpa sötét - ezüstös
A hűtőmaszk középső csíkja színre fújt - krómozott

Esetleg ezekre érdemes még figyelni:

NAVI-s modell: 7 gomb a touchscreen körül, a kormányvezérlőn jobboldalon fenn is megvan a 3 körben elrendezett gomb.

JBL: a ráncfelvarrás előtti gépekben 6 lemezes CD tár van plusz kazettás magnó, a hátsó ajtóban is van csipogó.
Normál fejegység: Csak egy CD játszó van, ez a ráncfelvarrás után már mp3 kompatibilis és van line in bemenete.


zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7491 Dátum: 2012.12.29 12:24:34 »
Esetleg a ráncfelvarrás előtt-után is bekerülhetne.
-Központi kijelzőnek szebb a grafikája az utániban
-Szellőzés "gombjai" is máshogy vannak
-Sima cd helyett mp3/wma cd
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.29 12:26:08 írta zezoka »



bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7494 Dátum: 2012.12.29 14:47:27 »
Ha összeszeditek az amerikai és EU Prius közötti különbségeket, betenném a fórum "okoskájába" és akkor elég lenne csak linkelni utána a kérdezőknek. A ránézésen kívül van ugye a csak párost (vagy páratlant) fogó rádió, stb.  :hmmmm: :)
USA | EU
Műszeregység fényerő: kormánytól balra, tekerős | központi monitor alatt, gomb, nyomogatós.
EV gomb: nincs | kormánytól balra, gomb.
km/h / MPH gomb: központi monitor alatt | nincs.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7495 Dátum: 2012.12.29 14:50:56 »
Azt írja balesetmentes, elég pöpec darabnak tűnik így kepékről+leírás, a km állás meg érdekesen az árakhoz hasonlít:)
Szép ez a kocsi, én majd egy hasonló paraméterekkel rendelkező III-as várok pár év múlva :)

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7496 Dátum: 2012.12.29 14:58:02 »
Ja, nem is mondtam: érintettek vagyunk az Avensissel és a Priussal is a kormányösszekötő ügyében, meg elvileg a Priuson lesz v.mi szoftverfrissítés (a hibrid vízpumpa már tavaly cserélve lett).
Ha már ott voltam a Toyotában, iziben ki is próbáltam a GT86-ot. Háááát, ahogy sejtettem a Prius szöges ellentéte. Elég megfontolt vezetőnek tartom magam, de most valahogy könyörgött a gép, hogy 6-7000 körül pörgessem, aztán a km órára nézve 170 körül visszavettem a tempóból.  :ph34r: Ahogy viszont a totalcar videóban is említi Karotta: autópálya tempót tartva szinte semmi agresszív hangja sincsen, tök nyugisan le lehetne vele vezetni többszáz km-et.
Egy apró negatívumot tudnék említeni: alig bírtam kiemelni a lábam pedig messze még a nyugger kor. Olyan magasan van a küszöb - vagy inkább alacsonyan a padló  :yes:

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7497 Dátum: 2012.12.29 16:45:25 »
A GT86-ban kb. akkora hiányosság az alacsony üléspozíció, mint a Priusban a villanymotor: az az egyik legfontosabb jellemzője.
 :sorcerer:

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7498 Dátum: 2012.12.29 20:55:52 »
Jó, akkor a küszöböt tették magasra  :flowers:

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7499 Dátum: 2012.12.30 15:55:37 »
Azt gondolom, hogy lassan-lassan a Prius fórumon belül is el kellene indítani a "Típushibák és egyéb kellemetlenségek" topicot.

Úgy jártam ugyanis, hogy kb 4-5 napja megmostam a kicsikét, másnap reggeltől pedig a bal hátulja felől "pattanó" hang volt hallható, jellemzően rugózással összefüggésben.
Nagyon zavaró volt, különösen városban, ahol minden kis nesz hallható a gyakori motorhang hiány miatt.  :)

Egyik kollégám mesélte, hogy az ő Wagon R-jébben is volt ilyen kisördög és több hónapjába telt, amíg rájöttek, hogy a rugó rugótányérban való felfekvésétől jött a hang, de az nem volt ilyen éles, mint az enyém.

Természetesen ezidőtájt nem sok kedve van az embernek a kocsi alatt bujdosni, így gondolkodás nélkül minden csúszó, moccanó rész kapott egy kis szilikon spray-t.
Rendszerint megdöbbenve vettem tudomásul másnap, hogy gyakorlatilag változás nem történt.
A hangot úgy lehetett előidézni, hogy a hátsó sárvédőívnél meg kellett kicsit emelni a kocsi hátsó részét és máris jött a "PAKK".
Érdekesség az volt még, hogy a bal hátsó hosszlengőkart megfogva egyértelműen érezhető volt a rezgés.
Persze tudom, hogy a lengőkar perselye komolyan be van szorítva, onnan nem jöhet a "PAKK". De akkor honnan? Lengéscsillapító? Száraz a szára, vizet kapott? Azt megfogva nem volt rezgés, amikor "megpakkintottam". ennek mondjuk örültem.

Végül lötyögtetve arra lettem figyelmes, hogy a hátsó szintmérő potméterhez menő kutyacsont ugrik néha-néha. Sajnos kívülről nem sikerült megfelelő módon kenőanyagot juttatni bele, így ki kellett vennem.
Szerénytelenség nélkül állíthatom, hogy amúgy, egyébként a japók megint nagyot alkottak.
Elég régóta szervizelem már a magam és a család toyotáit és tudom azt, hogy a japó alkatrészek abban különböznek a többi gyár termékeitől, hogy ők felismerték, hogy a minőségnek sokat számít, ha  a porvédő 5-10-15 év után is rugalmas porvédő illetve, hogy a zsír ugyan ilyen időtávlatban is zsír.
A két kis csuklóból az egyik be volt kicsit állva. Ami a fentieket tovább erősíti, hogy a prorvédő ugyan porvédő volt, de rendesen rá volt ragasztva, vagy vulkanizálva a gömbcsukló házára. Kivéve a felső csuklót, ahol már zsír nem volt, csak felületi rozsda a gömbön, meg is volt ragadva kicsit. Itt lakott a "PAKK"!  :D
Szilikon spray-vel kijárattam, megkentem szilikonzsírral, visszaraktam a porvédőt sőt, még szigetelő szalagot is kapott, ha már egyszer gyárilag is rá van ragasztva, akkor oda nem elég, csak úgy visszatenni.
Ha már kézben volt, gondoltam a másik csuklónak sem árt a karbantartás, bár az hibátlanul könnyen működött. Na ott rendesen rá volt ragadva a porvédő, sikerült is megszakítani.  :?: 
Természetesen itt, ahova nem jutott szennyeződés gyári zsír a gömbfejnél. Oda is tettem porvédőbarát kenőanyagot és mivel sikerült megerőszakolni az addig még ép porvédőt, azt is kénytelen voltam le szigetelő szalagozni.
Mindent visszaépítettem és újra csend van!
Az egész művelet 0,5 óra.
Preventíven talán orvosi fecskendő+tűvel nyomnék egy kis szilikon zsírt a porvédő alá és kész.
Váljék egészségére ez  a kis tanulságos történet annak, akinek egy kocsimosás után beköltözik a "PAKK" a priusába!
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.30 15:58:13 írta b.c. »