Azt gondolom, hogy lassan-lassan a Prius fórumon belül is el kellene indítani a "Típushibák és egyéb kellemetlenségek" topicot.
Úgy jártam ugyanis, hogy kb 4-5 napja megmostam a kicsikét, másnap reggeltől pedig a bal hátulja felől "pattanó" hang volt hallható, jellemzően rugózással összefüggésben.
Nagyon zavaró volt, különösen városban, ahol minden kis nesz hallható a gyakori motorhang hiány miatt.
Egyik kollégám mesélte, hogy az ő Wagon R-jébben is volt ilyen kisördög és több hónapjába telt, amíg rájöttek, hogy a rugó rugótányérban való felfekvésétől jött a hang, de az nem volt ilyen éles, mint az enyém.
Természetesen ezidőtájt nem sok kedve van az embernek a kocsi alatt bujdosni, így gondolkodás nélkül minden csúszó, moccanó rész kapott egy kis szilikon spray-t.
Rendszerint megdöbbenve vettem tudomásul másnap, hogy gyakorlatilag változás nem történt.
A hangot úgy lehetett előidézni, hogy a hátsó sárvédőívnél meg kellett kicsit emelni a kocsi hátsó részét és máris jött a "PAKK".
Érdekesség az volt még, hogy a bal hátsó hosszlengőkart megfogva egyértelműen érezhető volt a rezgés.
Persze tudom, hogy a lengőkar perselye komolyan be van szorítva, onnan nem jöhet a "PAKK". De akkor honnan? Lengéscsillapító? Száraz a szára, vizet kapott? Azt megfogva nem volt rezgés, amikor "megpakkintottam". ennek mondjuk örültem.
Végül lötyögtetve arra lettem figyelmes, hogy a hátsó szintmérő potméterhez menő kutyacsont ugrik néha-néha. Sajnos kívülről nem sikerült megfelelő módon kenőanyagot juttatni bele, így ki kellett vennem.
Szerénytelenség nélkül állíthatom, hogy amúgy, egyébként a japók megint nagyot alkottak.
Elég régóta szervizelem már a magam és a család toyotáit és tudom azt, hogy a japó alkatrészek abban különböznek a többi gyár termékeitől, hogy ők felismerték, hogy a minőségnek sokat számít, ha a porvédő 5-10-15 év után is rugalmas porvédő illetve, hogy a zsír ugyan ilyen időtávlatban is zsír.
A két kis csuklóból az egyik be volt kicsit állva. Ami a fentieket tovább erősíti, hogy a prorvédő ugyan porvédő volt, de rendesen rá volt ragasztva, vagy vulkanizálva a gömbcsukló házára. Kivéve a felső csuklót, ahol már zsír nem volt, csak felületi rozsda a gömbön, meg is volt ragadva kicsit. Itt lakott a "PAKK"!
Szilikon spray-vel kijárattam, megkentem szilikonzsírral, visszaraktam a porvédőt sőt, még szigetelő szalagot is kapott, ha már egyszer gyárilag is rá van ragasztva, akkor oda nem elég, csak úgy visszatenni.
Ha már kézben volt, gondoltam a másik csuklónak sem árt a karbantartás, bár az hibátlanul könnyen működött. Na ott rendesen rá volt ragadva a porvédő, sikerült is megszakítani.
Természetesen itt, ahova nem jutott szennyeződés gyári zsír a gömbfejnél. Oda is tettem porvédőbarát kenőanyagot és mivel sikerült megerőszakolni az addig még ép porvédőt, azt is kénytelen voltam le szigetelő szalagozni.
Mindent visszaépítettem és újra csend van!
Az egész művelet 0,5 óra.
Preventíven talán orvosi fecskendő+tűvel nyomnék egy kis szilikon zsírt a porvédő alá és kész.
Váljék egészségére ez a kis tanulságos történet annak, akinek egy kocsimosás után beköltözik a "PAKK" a priusába!