Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3394073 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4620 Dátum: 2012.02.04 18:13:00 »
Idézek:

"Csakis közel azonos kapacitású akkumulátorral szerelt autóval próbálkozzanak segíteni, a hibrid Prius 12 voltos telepe például gyenge lehet a dízel Thaliához"
Aha..., értem.....  :nonono:

[a csatolmányt egy admin törölte]

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4621 Dátum: 2012.02.04 18:32:16 »
...
Az az igazság, hogy ilyenkor kicsit bánom, hogy nem lettem vizsgabiztos.
...
Gondolod, hogy azon a pár óra alatt megváltoztathattál volna évtizedes "sérüléseket"?
De jó lenne, ha ilyen könnyű lenne! :)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4622 Dátum: 2012.02.04 18:48:30 »
Azt gondolom, ha lehet egyáltalán változtatni, akkor akkor lehet, amikor tanulják.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4623 Dátum: 2012.02.04 21:28:00 »
Akkumulátoros kérdés.

Nektek is olyan picike 45 Ah gondozásmentes aksitok van a kocsiban?

Mi van, ha úgy kacsolok rá töltőfeszültséget, hogy nem kötöm le?
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Prius2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4624 Dátum: 2012.02.04 21:52:06 »
Azt gondolom, ha lehet egyáltalán változtatni, akkor akkor lehet, amikor tanulják.

Jól mondja bozman. Mindenki úgy bánik a környezetével, amilyen "mintát" látott / értékrendet magába szívott az élete első tizenhúsz évében. Ezen nem fogsz tudni egy párórás tanfolyammal változtatni.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4625 Dátum: 2012.02.05 09:38:47 »
Akkumulátoros kérdés.

Nektek is olyan picike 45 Ah gondozásmentes aksitok van a kocsiban?

Mi van, ha úgy kacsolok rá töltőfeszültséget, hogy nem kötöm le?
Azt hiszem igen. De miért akarod tölteni?
Főleg lekapcsolás nélkül.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4626 Dátum: 2012.02.05 10:51:48 »
Azt hiszem igen. De miért akarod tölteni?
Főleg lekapcsolás nélkül.

Lehet tölteni lekapcsolás nélkül, de ahhoz speciális töltő kell. Ellenkező esetben le kell kötni.
Xanyi

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4627 Dátum: 2012.02.05 16:01:28 »
Azt hiszem igen. De miért akarod tölteni?
Főleg lekapcsolás nélkül.

Több fórumon olvastam, hogy ha a kocsi 1-2 hétig áll, akkor érdemes lekötni a rendes aksit. Gondolom azért, mert a kocsi, pl.  ak KeyLess miatt lemerítené. Ezért jutott az eszembe, hogy akkor már egyszerűbb lenne rátenni egy töltőt.
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4628 Dátum: 2012.02.05 16:02:09 »
Lehet tölteni lekapcsolás nélkül, de ahhoz speciális töltő kell. Ellenkező esetben le kell kötni.

Mit értesz ezalatt?
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4629 Dátum: 2012.02.05 17:22:55 »
Nem kell azt töltögetni. Itt a 12 V-os aksi alig van terhelve.

A "keyless" lemerítheti hosszabb idő alatt, de ennyi.

2-3 állás előtt le kell kötni a negatív sarut, egyébként meg el kell felejteni!

Csák Morritz AKA Alibiman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 319
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4630 Dátum: 2012.02.05 17:29:57 »
Nem kell azt töltögetni. Itt a 12 V-os aksi alig van terhelve.

A "keyless" lemerítheti hosszabb idő alatt, de ennyi.

2-3 állás előtt le kell kötni a negatív sarut, egyébként meg el kell felejteni!

Egyébként lehet azt tudni, hogy mi a szerepe a 12 voltos aksinak?
Hiába öntünk tiszta vizet a piszkos pohárba.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4631 Dátum: 2012.02.05 18:01:07 »
Az autó maga 12 V-os rendszerű. Azokat az egységeket táplálja, ha áll az autó. (rádió, vezérlők(motor ECU, hibrid ECU), stb. )

Indításnál annyit csinál, hogy behúz 3 relét, amivel a 2 részre osztott hibrid akkut összekapcsolja, illetve rákapcsolja az inverterre.
Innentől ugyanúgy tölti a 12 V-os aksit és látja el a 12 V-os fogyasztókat is, mint a hagyományos autóknál csak itt értelem szerűen a hibrid akkuról az inverteren keresztül.

Nemrég volt egy youtube-os video.  Egy 12 V-os akkus csavarhúzó aksijáról indították a kocsit. Azzal is behúzott a 3 relé, és onnantól, hogy a 201,6 V-os hibrid akku rá van kapcsolva a rendszerre nincs tovább kérdés.

Nemrég beszéltük itt, hogy 9,3 V-os aksival még működik ez az összekapcsolás. Ettől kisebb feszültséggel már csak "prelleg" a relé a maga jellegzetes hangján. Tegyük hozzá, hogy ilyen feszültséggel egy hagyományos autó annyit sem mond, hogy nyek.
« Utoljára szerkesztve: 2012.02.05 18:09:52 írta b.c. »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4632 Dátum: 2012.02.05 18:06:40 »
Egyébként az is érdekes gondolat lehet, hogy ha a keyless rendszer az oka a hosszú állás miatti lemerülésnek, akkor miért nem elég csak a kapcsolójával kiiktatni a rendszert?
A fene se akarja bontogatni a hátsó traktust egy akku saruért.

Mindegy, a használati utasítás ezt írja.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4633 Dátum: 2012.02.05 20:29:06 »
Mit értesz ezalatt?

Olyan töltő kell ami semmilyen körülmények között sem ad ki magából 14,4 (max 15) V-nál többet. Vannak ilyen töltők (C-TEK, Voltcraft), ezek kifejezetten arra valók hogy lekötés nélkül lehessen tölteni mindenféle autó akksiját.
Sőt olyan is van, aminek van programja kifejezetten ritkán használt autókra. Ezek hónapokra is rajt hagyhatóak, teljesen feltölti, majd megterhetli mintha indítanál, majd újra feltölti. Így tartja formában az akksit. És ehhez nem kell bontani a hátsó részt a Priuson, mert ilyen csepptöltésre teljesen megfelel a motortéri biztosíték táblában kialakított rész is.

Egy hagyományos töltővel ezt nem lehet megcsinálni, mert azok nem ritkán még 17-18 V-ot is adnak ki magukból, a modern autókban lévő vezérlőegységek pedig nem erre vannak tervezve.
Xanyi

Bagor

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 36
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #4634 Dátum: 2012.02.06 09:47:16 »
Azt le lehet valahogy tiltani, hogy minden tankoláskor nullázza az érintőképernyőn kijelzett átlagfogyasztást és megtett Km-t?
Utóbbit a TripA/B-ben folytatni lehet, de az átlagot úgy tűnik, tankolásonként nullázza.