Pedig ahogy nézem, van.
Ennek az 5. oldalán lehet látni.
Benzinesnél 0,05%, dízelnél pedig 0,03%, nem is olyan nagy a különbség.
Elég érdekes amúgy ez a munka
A dízelnél ott van a kéndioxid is, de ami engem jobban zavar, azok a részecskék, főleg a modern motoroknál igen-igen apró formában, ami leülepszik a tüdőben, mivel a szervezet nem tudja kiszűrni őket
Igazad van: a dízel is termel szénhidrogéneket a kipufogóba, de mivel a dízel nagy légfelesleggel működik, a katalitikus konvertere nagyon hatékony a HC átalakításában. Így sok gyártó nem is ad meg a dízelnél erre vonatkozó mennyiséget. Ezt nevezhetjük akár átverésnek is.
A részecskék hatásával egyet tudok érteni.
Olvastam valahol, hogy a DPF-es autók még kártékonyabbak ezen a téren, mert olyan aprók a részecskék, hogy nem akadnak fenn az emberi szűrő mechanizmusokon. Ezzel azonban nem értek teljesen egyet, mert azok az apró részecskék már benne vannak a kipufogó gázban, és ugyanúgy átjönnek a DPF nélküli kipufogón is, csak a nagyokkal együtt. A DPF a nagyokat megfogja, majd regeneráláskor elégeti, tehát nem kiüríti, hanem elégeti, amiből aztán lesz, ami lesz. A korom az alapvetően carbon, tehát szén, annak oxigénnel táplált égéséből széndioxid, szénmonoxid, meg akármi lesz. Ezért jobb az a megoldás, ahol a DPF a katalitikus konverter előtt van.
Összességében, mindegy, milyen kocsid van, azzal csak ártasz a környezetnek. A hibridben is ott az akkumulátor, de az legalább, ha nem töröd össze, vagy nem robban fel, akkor magában tartja némileg a káros szutykokat.