Szerző Téma: Avensisek fogyasztása  (Megtekintve 764160 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Avensisek fogyasztása
« Válasz #1560 Dátum: 2013.08.25 15:17:20 »
Benzinesen EGR szelep? Ez nekem új... Vagy csak nem így hívják.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Avensisek fogyasztása
« Válasz #1561 Dátum: 2013.08.25 15:42:41 »
Benzinesen EGR szelep? Ez nekem új... Vagy csak nem így hívják.
Szerintem van benzinesen is, például a 3S-GTE motoron, ami tudtommal benzines.
Mellékelem a javításiból azt a részt.
Elvileg EGR szelep: Exhaust Gas Recirculation valve (kipufogógáz recirkulációs szelep), kipufogógáz pedig benzinüzemű motornál is van, tehát szerintem ez nemcsak a dízelek sajátossága lehet  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.25 16:03:08 írta vd1234 »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Avensisek fogyasztása
« Válasz #1562 Dátum: 2013.08.26 00:14:33 »
Benzinesen EGR szelep? Ez nekem új... Vagy csak nem így hívják.
Pedig van.  ;)
music     

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1563 Dátum: 2013.08.26 11:52:14 »
Valóban több CO2-t termel a benzines, viszont ennyi km alatt vajon mennyi Nox-et és társait termelt a dízel, amit meg a benzines egyáltalán nem termel.  :innocent: ;)
Az NOx keletkezése hőmérsékletfüggő és nem üzemanyagtípusé. Így gondolom a benzin égésekor is keletkezik  ::)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1564 Dátum: 2013.08.26 12:02:19 »
a benzin égésekor is keletkezik  ::)
Igen, de az a nem mindegy, hogy kb. egy nagyságrenddel kevesebb NOx keletkezik, mint egy azonos hengerűrtartalmű dízelmotor esetén.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1565 Dátum: 2013.08.26 18:19:23 »
Igen, de az a nem mindegy, hogy kb. egy nagyságrenddel kevesebb NOx keletkezik, mint egy azonos hengerűrtartalmű dízelmotor esetén.

Ez igaz, ezzel együtt a benzines kb. 5-szor annyi szénmonoxidot termel (ami egyértelműen mérgező), mint a dízelp, lusz szénhidrogének is távoznak a kipufogó gázzal együtt, ami a dízelnél nincs.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1566 Dátum: 2013.08.26 19:23:10 »
Ez igaz, ezzel együtt a benzines kb. 5-szor annyi szénmonoxidot termel (ami egyértelműen mérgező), mint a dízelp, lusz szénhidrogének is távoznak a kipufogó gázzal együtt, ami a dízelnél nincs.
Pedig ahogy nézem, van.
Ennek az 5. oldalán lehet látni.
Benzinesnél 0,05%, dízelnél pedig 0,03%, nem is olyan nagy a különbség.
Elég érdekes amúgy ez a munka  :yes:

A dízelnél ott van a kéndioxid is, de ami engem jobban zavar, azok a részecskék, főleg a modern motoroknál igen-igen apró formában, ami leülepszik a tüdőben, mivel a szervezet nem tudja kiszűrni őket  :no:
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.26 19:39:33 írta vd1234 »

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1567 Dátum: 2013.08.26 20:01:33 »
Erre találták ki a részecskeszűrőt, ami sok fejfájást tud okozni a tulajnak.
Pont pár napja ment előttem az M0-áson egy A4 és épp elkezdte kiégetni a DPF-jét. Nem volt egy kellemes illat  :wacko:

Egyébként a benzin elégésekor egy csomó olyan károsanyag keletkezik a benne lévő közel 400 vegyületből, amiről nem nagyon van propaganda (benzol, toluol, xylol, ólompotló adalékok stb). Csak mindig az a mocskos dízel...  :)

De igazatok van, az apró koromrészecskék tényleg gondot okoznak.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1568 Dátum: 2013.08.26 20:03:00 »
a lényeg, hogy a benzin égése mindent egybevetve kevésbé környezetszennyező, mint a gázolajé. ezen nincs mit vitatni  :hug:
nem véletlenül nincs dízelmotoros kocsi az USAban, japánban, svájcban stb...az EU is errefelé tart, de itt nagyon komoly iparági érdekek miatt nehéz a téma, ezért lassabban megy. de az euro6 szabvány már elég szigorú (=egyre inkább tűnik el a gázolajos motorok pozitív diszkriminációja)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1569 Dátum: 2013.08.26 20:07:40 »
Erre találták ki a részecskeszűrőt, ami sok fejfájást tud okozni a tulajnak.
Pont pár napja ment előttem az M0-áson egy A4 és épp elkezdte kiégetni a DPF-jét. Nem volt egy kellemes illat
  :wacko:

Egyébként a benzin elégésekor egy csomó olyan károsanyag keletkezik a benne lévő közel 400 vegyületből, amiről nem nagyon van propaganda (benzol, toluol, xylol, ólompotló adalékok stb). Csak mindig az a mocskos dízel...  :)

De igazatok van, az apró koromrészecskék tényleg gondot okoznak.
Ha valamikor úgyis kiégeti, akkor csak idő kérdése, mikor szórja ki a cuccot az ember képébe vagy a légkörbe, tehát elvileg ugyanott vagyunk - vagy nem?
Azért gondolom dízelben sem kétféle vegyület van, dermedésgátlók, mittomén...  :hmmmm:

a lényeg, hogy a benzin égése mindent egybevetve kevésbé környezetszennyező, mint a gázolajé. ezen nincs mit vitatni  :hug:
...
+1  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.26 20:10:17 írta vd1234 »

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1570 Dátum: 2013.08.26 20:17:26 »
Pedig ahogy nézem, van.
Ennek az 5. oldalán lehet látni.
Benzinesnél 0,05%, dízelnél pedig 0,03%, nem is olyan nagy a különbség.
Elég érdekes amúgy ez a munka  :yes:

A dízelnél ott van a kéndioxid is, de ami engem jobban zavar, azok a részecskék, főleg a modern motoroknál igen-igen apró formában, ami leülepszik a tüdőben, mivel a szervezet nem tudja kiszűrni őket  :no:

Igazad van: a dízel is termel szénhidrogéneket a kipufogóba, de mivel a dízel nagy légfelesleggel működik, a katalitikus konvertere nagyon hatékony a HC átalakításában. Így sok gyártó nem is ad meg a dízelnél erre vonatkozó mennyiséget. Ezt nevezhetjük akár átverésnek is.

A részecskék hatásával egyet tudok érteni.
Olvastam valahol, hogy a DPF-es autók még kártékonyabbak ezen a téren, mert olyan aprók a részecskék, hogy nem akadnak fenn az emberi szűrő mechanizmusokon. Ezzel azonban nem értek teljesen egyet, mert azok az apró részecskék már benne vannak a kipufogó gázban, és ugyanúgy átjönnek a DPF nélküli kipufogón is, csak a nagyokkal együtt. A DPF a nagyokat megfogja, majd regeneráláskor elégeti, tehát nem kiüríti, hanem elégeti, amiből aztán lesz, ami lesz. A korom az alapvetően carbon, tehát szén, annak oxigénnel táplált égéséből széndioxid, szénmonoxid, meg akármi lesz. Ezért jobb az a megoldás, ahol a DPF a katalitikus konverter előtt van.

Összességében, mindegy, milyen kocsid van, azzal csak ártasz a környezetnek. A hibridben is ott az akkumulátor, de az legalább, ha nem töröd össze, vagy nem robban fel, akkor magában tartja némileg a káros szutykokat.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1571 Dátum: 2013.08.26 20:23:21 »
a lényeg, hogy a benzin égése mindent egybevetve kevésbé környezetszennyező, mint a gázolajé. ezen nincs mit vitatni  :hug:

Én ezt így nem merem kijelenteni, de pesrez az ellenkezőjét sem. Addig, amíg mindkettő teljesíti az aktuális előírásokat, addig egyik sem jobb a másiknál. A szigorodó előírások meg hamarosan (vagy már most is) a benzineseket is olyan bonyolulttá teszik, hogy ugyanúgy tele lesznek hibaforrásokkal. (oxigén szenzorok, égés tökéletesítő, ilyen-olyan ion-, meg molekula csapdák, stb.)

Egyébként a fentebb linkelt ábrákból is az látszik, hogy amíg a benzines kipufogógázának 1%-a tartalmaz egértelműen káros anyagokat (legnagyobb részben szénmonoxidot), addig a dízelé 0,3%-ban.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.26 20:34:18 írta Spet »

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1572 Dátum: 2013.08.26 20:25:25 »
nem véletlenül nincs dízelmotoros kocsi az USAban...
Lehet, hogy rosszul tudom, de ott a dízelmotorok propagandája volt nagyon xar régebben.
Amikor rokonaim meglátogattak és vittem őket az Avéval, el voltak hűlve, hogy egy dízel ilyen "csendes", ilyen jól megy és csak ennyit fogyaszt. Pedig utaztattam őket vagy 1500 km-en 3 hét alatt.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1573 Dátum: 2013.08.26 20:46:37 »
Én ezt így nem merem kijelenteni, de pesrez az ellenkezőjét sem. Addig, amíg mindkettő teljesíti az aktuális előírásokat, addig egyik sem jobb a másiknál. A szigorodó előírások meg hamarosan (vagy már most is) a benzineseket is olyan bonyolulttá teszik, hogy ugyanúgy tele lesznek hibaforrásokkal. (oxigén szenzorok, égés tökéletesítő, ilyen-olyan ion-, meg molekula csapdák, stb.)

Egyébként a fentebb linkelt ábrákból is az látszik, hogy amíg a benzines kipufogógázának 1%-a tartalmaz egértelműen káros anyagokat (legnagyobb részben szénmonoxidot), addig a dízelé 0,3%-ban.

A WHO hivatalosan is rákkeltőnek tekinti a dzíeleket: http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/rakkelto_a_dizel_a_who_szerint-7944
Corolla 1,4 VVT-i 2005

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensisek fogyasztása
« Válasz #1574 Dátum: 2013.08.26 21:21:20 »
A WHO hivatalosan is rákkeltőnek tekinti a dzíeleket: http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/rakkelto_a_dizel_a_who_szerint-7944

Idézet a cikkből: "A tudósok a veszélyeztetett közegben dolgozók körében végzett felmérések alapján jutottak erre a következtetésre − a polgárok többségénél "csak" annyira befolyásoló és kockázatnövelő tényező, mint minden más az életben. Például a dohányzás. Vagy az alkohol. Leginkább azok a veszélyeztetettek, akik munkakörük miatt rendszeresen ki vannak téve a dízel-kipufogógázok magas szintjének, ide sorolhatók a teherautó-vezetők, a gépszerelők, a bányászok. Beszédes ugyanakkor a New York Times által idézett szakértő nyilatkozata: "Nem hinném, hogy rossz dolog dízelautóval járni, de azt sem gondolom, hogy jó belélegezni a kipufogógázait.""
Nem hinném, hogy a benzines kipufogógázt jobb olyan mennyiségben belélegezni! meghalhatsz néhány hónap, vagy év alatt daganattól, vagy azonnal szénmonoxid mérgezésben. Nem hiszem, hogy egyik jobb a másiknál. A teherautókban, (de azt hiszem, a bányász gépekben is) nagyon ritka a benzines, így nem is tudhatják, hogy az mennyire lenne veszélyes a sofőrjeikre, kezelőjükre. Szóval az ilyen "gyülekezetek" gyakran elfogult véleményeire nem feltétlenül kell fenntartások nélkül adni, főleg, ha ilyen gyenge az indoklás.