Oké, összeszedem magam és leírom valamelyik nap.
1991 volt az év, én akkor 8 éves voltam. Tegnap kikérdeztem a szüleimet is, így kicsit feltuningoltam a saját emlékeimet. Januárban rendeltük meg az autót (Maruti 800), az akkori ára 406 ezer forint volt (Egy Samara 300-350 ezer körül volt, az akkor Markurnál kapható 2-es Golf 600 ezer körül volt akkoriban). A megrendelés után március körül jött a levél, hogy emelik az árat, mert az alapfelszereltség (mindig egyféle felszereltség volt kapható), már nincs csak az L felszereltség, aminek az ára valami 430 ezer körül van. Aztán áprilisban jött a levél, hogy május 28án mehetünk átvenni de már csak a DX felszereltség van (apukám elmondása szerint ez a követező pluszokat tartalmazta: hátsó ablaktörlő, hátsó biztonsági övek, és komolyabb alváz és üregvédelem), aminek az ára 460 ezer forint. Valamennyit előre is be kellett fizetni, erre már nem emlékszik senki pontosan.
Eljött a nagy nap, 1991 május 28 (csak fél évet kellett várni, ez akkoriban nagyon jónak számított), egy keddi nap. Engem is vittek, nem mentem suliba. Busszal mentünk a népstandionig, onnan taxival csepelre a telepre.
Volt egy nagy váróterem (kb, mint egy szakrendelőben), ahol üvegen keresztül láttuk az átadócsarnokot (rengeteg autó bent, ott adták az autókat). A váróteremben volt kitéve pár autó, amiket meg lehetett nézni, bele lehetett ülni. Ha jól emlékszem volt egy 2-es Golf és egy Samara.
Elég sokára szólítottak minket, be kellett menni, megmutatták melyik lesz a mi autónk, itt át lehetett nézni és ha kifogás van, itt kellett szólni, hogy másikat kérsz. Színre kértek preferenciát, de nem volt ígéret, hogy olyat kapunk. Mi pirosat kérünk, és olyan is lett. Ha ez rendben volt, akkor fel kellett menni a pénztárba fizetni (szintén sorbaállás, szólítanak), majd a papírral lementél. Kivitték az autót az udvarra, ott ülhettünk vele, és mehettünk. A miénk volt a BCX-948, aznap elég sok BCX és BCY rendszámot adtak ott ki. Emlékszem 11 kilométert mutatott a számlálója.
Az autóban elég kevés benzin volt, egy közeli kúton tankoltunk vele.
Megvolt, hogy 1000-1500 km között kell vinni első szerzízre, másodikra 5000-5500 km között, majd 10000-10500 között, és talán 15000 ezernél volt. Ezek voltak az első kötelezők, utána vihetted bárhova. Viszont figyelni kellett, nem futhattál ki a 500-as tartományból, mert akkor veszik a garancia. A szervízre is 2-3 héttel előre be kellett jelentkezni, épp a múltkor meséltem apukám, hogy a Vizivárosi Autójavítóba kellett vinni, az volt a szerződött szervíz.
Jó kis autó volt, szerettük, 13 évet töltött velük, és bár kapott motorgenerált, új fényezést, de nagyon megöregedett és eladtuk, 2004-ben, akkor vették a szüleim a Suzuki Alto-t, amit most is használnak (no az is egy külön történet, azt is elmesélem egyszer).