Első behatások...június elején lesz vele egy olasz túrám,addig is:összeszedettebb,minőségibb! Ilyen fajta elpusztíthatatlan érzést a T22 FL-mben tapasztaltam. Finomabban működnek a kapcsolók,az ajtó,nem zörög pl az ajtókárpit, a műszerfal (kollégák 40E kmt futott Astraja is csinálja). Fűtés,hűtés hatékonyabb a Golf-ban. Műszerfal áttekinthető(bb),bár nekem az Astra-val sem volt ilyen gondom. Futómű csendesebb, kevésbé dől kanyarokban és az úthibákkal sokkal toleránsabb,finomabban lép át rajtuk,bár ez lehet a 16os kerekek miatt van. Érezni,hogy könnyebb,mint a J Astra. Ez az 1.6 D kenterbe veri az 1,7D 110 lovas Astra-t. 1.6D 136 lovas Astra azért jobban teper,viszont a Golf váltója finomabban kapcsolható és gyorsabban. Kárpit,ülések jók,de az Astra-m AGR üléssel volt,szóval ez ilyen fej-fej melletti versenyt mutat. Viszont ezek az ergoActive ülések kb 90 kilóig komfortosak,utána szerintem kicsik,kicsit markánsabban formázott mint Astra. Pedig az is sokkal jobb,mint az alap ülés. Éppen ezért hátul erősen 4 személyes a kialakítás. Kormányon fura,h nincs semmilyen gomb,ez jó ,hogy volt az Astra-n...legalább a rádiót lehetne kezelni,de nem. Tempomat jó a bajuszkapcsoló végén ez csak szokás kérdése,kormányról is jó volt az Astra-n. Fék jobb,határozottabb szerintem a Golf-ban,pedig új első/hátsó tárcsa/betét volt az Astra-mon,mert azonnal cserés volt mikor megvettem. De egy izmosabb horvát tengerparti hajtás után az Astran rendesen füstölgött a fék a kompkikötőben a távoló komp fényében
Start stop rendszer idegesítő,de finomabban kelti életre a motort,mint az 1.6D Astra. Többnyire kikapcsolom...Világítás szerintem kb azonos. Mondjuk én emelt fényerejűt tettem az Astra-ba,mert harmatos volt a gyári. Azért a kolléga AFL lámpás Astra-ja mellett a halogén izzós Golf sehol sincs
Navit szoknom kell,vagy beállítanom,kicsit később szól,mint az Astra. Ebben teljes Európa térkép van és jó,hogy mutatja a két óra között előttem is az irányt,nem csak a kijelzőn. Érintőképernyő királyság
Eléggé logikusan felépített a menüje. USB-t mindkettő könnyen kezelte. Kesztyűtartó az Astra-ban nagyobb volt, Golf-nál viszont hűthető és ott lapul a cd-tár meg a két SD kártya foglalat. Astra-ban a szivargyújtó mellett volt a váltó előtt az USB és az SD kártya olvasó is a navihoz. Csomagtartóban okos dolgok vannak,bár az Astra-ban is vannak rendező extrák,kar húzásra dönthető ülések,kihúzható kutyarács stb,nekem ezek csak a Golf-ba kerültek bele. Viszont a Golf-ban van a csomagtérrolónak kis bepattinhatós tartója,míg az Astra-ban csak fetrengett,ahova került. Apró finomság,hogy a kutyarácsot egy kis kampóval tudod felhúzni,nem csak úgy belekapaszkodva. Pótkerék nélkül nem tudom,hogy jobb- e ez a defektjavító szett... Helykínálat...hát a fene se tudja. Ferdehátú Astra-hoz képest nagyobb szerintem hátul,de kombihoz képest lehet kisebb kicsivel. Olyan Astra-ban,amiben csak egy pad van hátul,lehet nagyobb a hely,de amelyikben szintén erősen 2 személyes az ülés ott nem tudom. Fejtámlák puhábbak Itt van hátul légbeömlő nyílás,Astra-ban nincs ilyen. Viszont fura a Golf-ban,hogy hátul a háttámla és az ajtó között egy kb 5-8 centis műanyag lap van, csúnyán koppannak rajtuk az övek. Elől szerintem egyformán jók. Astra-ban sokat tesz a térérzethez,hogy a szélvédő messzire előre nyúlik és hatalmas tér van ott,meg jó nagy műszerfal Talán a Golf szélesebb. Királyság a Golf-ban ez a kihajtható vonóhorog,ami eltűnik a lökhárítóban egy kar meghúzásával. Ezt a hagyományos ablaktörlőt jobban preferálom,mint a pillangót az Astra-n. Az egész autó,tényleg,ahogy kezdtem, olyan elpusztíthatatlna érzést kelt...finoman döccen,csukódik minden,minden kapcsolóhoz jó hozzáérni,nagyon ki van találva rajta minden. Nagyobb örömmel ülök bele,mint az Astra-ba. Ebből egy 150 lovas 2.0dízel huhhúúúúú!!