Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5912702 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

waldaran

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28710 Dátum: 2017.02.25 16:44:45 »
Üdv mindenkinek!

Lenne egy aprócska zavaró gondom. December végén és január elején volt egy risaztós szórakozása a járgánynak. Hajnalban mikor a leghidegebb volt bekapcsolt a vernyogó. A visszajelzó villágásból kiderült, hogy feszültségesés miatt csinálta. De mivel az aksi pöccre indított, nem foglalkoztam a dologgal. Kulccsal zár/nyit, és lehet haladni. Közben feltöltöttem az akkut ( nem volt egyáltalán merülve ). De most hogy jönnek a jobb idők gondoltam újra pittyogósra váltok. A kp zárat eddig is jól működtette, most is, ellenben ha lezárom akkor már bafakodik. A szélvédő tövében a visszajelző led gyorsan villan hetet, kicsi szünet és újra. ( ebből derült ki hogy mi a kínja ).
Szeretném ezt megszüntetni, de nem tudom hogyan kezdjek neki. Kulcsot nem kaptam hozzá, csak egy pendrive kinézetű valamiféle valamit.
Anno a hármas golf is csinált hasonlót, de ott a motortérben riasztó rendes kulccsal kikapcs, majd be és minden happy. Itt viszont nem találom/tudom hol van a riasztóház.
Gondolom rém egyszerű a módja, csak nem merek hozzányúlni. Szervízbe sem vinném feltétlen ( lóvé nyista ).
A gép: 2002-es Corolla 1.4 VVTI. E12-es. 4ZZFE
A képen látható melyik "pendrive"-ról van szó.



Válaszokat előre is köszönöm.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28711 Dátum: 2017.02.25 18:14:43 »
Szia!
Mivel magadtól nem találod a riasztót, és mi Gyurcsik módjára csak hatástalanul tudnánk kántálni ezért mégis érdemes lenne autó villamossági szakemberhez fordulni. Ugyan kis feszültség kis szikra, de azzal is lehet kárt okozni.

A Toyota kat abban az időben a márkaszervizek gyakran szerelték a Meta EasyScan Analog egyik változatával. Erre utal a kulcsod mellett található elektronikus szervizkulcs is.
Ennél a riasztónál a 7 LED villanás valóban a feszültség esést jelenti. Amennyiben az akkumulátor és a riasztó tápellátása is rendben van, akkor érdemes Resetelni a riasztót.
Ezt megteheted :
1) szervizkulccsal
 Kikapcsolás :2 v. 3 sipolás jelzi a be vagy kikapcsolt állapotot.
 Bekapcsolás szervizkulcs használatával 1 sípolás, majd a kp zár be és ki nyitása a gyári távirányítóval.

2) a riasztó tápjának megszakításánál praktikusan a tápvezetékének biztosítékolásánál.

Amennyiben kizárható az akku illetve a riasztó megtáplálásának hibája, és a teljes reset ellenére is fenáll a hiba, akkor nagy valószínűséggel a riasztó hibásodott meg. Kiszerelés után egy ügyes elektro műszerész/ mérnök behatárolhatja a hibáját, és eldöntheti a javítás gazdaságosságát.

A riasztót legegyszerűbben a LED kábelének visszakövetésével tudod megtalálni, ugyanígy érdemes keresni a szervizkulcs csatlakozó dugalját, amennyiben ránézésre nem látható.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.25 18:30:35 írta Agyarka »

waldaran

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 17
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28712 Dátum: 2017.02.25 19:20:49 »
Nem hinném hgy a riasztó hibás lenne, mert nem vinnyog amikor nem kelle, csak villogva jelez. ( bár a hidegben nem volt bekapcsolva )
A resetelés érdekelne elsődlegesen. A csatlakozót szinte azonnal megtaláltam, mikor a féklámpa kapcsolót nézegettem.
Gondolom a resetelés, csak annyiból áll hogy a szervízkulcsot betolom neki :)
A bekapcsolás az zárt ajtónál, vagy nyitott ajtónál történjen?
Esetlegesen okozhat-e valami galibát dolog? Bekapcsol a vernyogó és nem tudom leállítani? vagy hasonló. Két lakótömb között a parkolóban nem kellemes ha megállás nélkül szól.
A másikg ami még szóba jöhet hogy kiiktatom a riasztót, úgy hogy közben a kp zár működjön. Feltéve hogy külön van szerelve a kettő. Sajna a rendszerről semmi adatom nincs, nem adtak hozzá papírt, ergó gyárilag szerelték.
Bocsi a sok és lehet értelmetlen kérdés miatt.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28713 Dátum: 2017.02.25 20:07:15 »
Attól még hogy működik a riasztót, még lehet, hogy nem kap elég feszültséget, vagy nem megfelelőnek érzi.

A szervizkulcsos 1 bedugás kikapcs, következő bedugás+ távirányítóval ajtó be- kizárás pedig újra aktiválás, azaz készenléti állapotba helyezés.
Ezt egyébként rosszul fogalmaztam, mert nem reset, hanem reboot, azaz soft reset. Reset esetén újra kellene tanítani.

Nyitott ajtónál a kp zár nem zár be. A riasztó bekapcsolása szintén nem lehetséges nyitott állapotban.
A kocsi riasztó nélküli működése a szerviz módban ellenőrizhető, ahhoz nem kell kiszerelni.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.25 20:15:03 írta Agyarka »

gutit

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28714 Dátum: 2017.02.25 23:31:29 »
Kedves Fórumozók!
Még nagyon új vagyok, ezért nem igazán látom át a rendszert...
Igazán csak nem szertném, ha egy alapjában véve jó kis autó az enyészeté lenne. 
Egy 1986-os Toyota Corolla 1.3 SR 12V 5 ajtós autóról lenne szó, ami 2014-ben került hozzánk, előtte 19 évig egy tulajnál volt. Alig 191 ezer  km-ert futott, minden működik rajta, műszakija 2018.11. hóig érvényes. Alig használt téli-nyári kerék garnitúrák, négy új lengéscsillapító, jó állapotú karosszéria.
Annyi gondja van, hogy jelenleg az első henger nem megy. Gyertyák, kábelek, elosztófedél cserélve, kompresszió minden hengerben 9 fölötti, üzemanyag van. (EE80 karosszéria és 2E motorkód).
Ha valaki tud tanácsot adni megköszönöm.
Ha érdekelne  valakit, az autó eladó is, old timer alapnak jó lehet.
Tennék fell képet, de túl nagy a rendszernek, természetesen küldeni tudok.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28715 Dátum: 2017.02.25 23:42:14 »
Szia!
Ha bármilyen képet feltöltesz mondjuk a kepkezelo.com-ra, és a hozzászólásodba bemásolod onnan azt, amit ott a "thumbnail fórumba" résznél találsz, az jó lesz.
Szuper, hogy ilyen autó megmentésén fáradozol, tudtommal a 2E motor is legendás :yes: Aki biztosan ért hozzá, az b.c., bár régóta nem ír, de személyes üzenetben (pü) érdemes lehet felvenni vele is a kapcsolatot, hátha...

TtkRN2


gutit

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28716 Dátum: 2017.02.26 18:00:05 »
Köszönöm a tanácsot,
Itt van néhány kép az autóról.
Nincs semmi glancolás, ilyen 30 év után.
Igaz az előző tulaja 1935-ös, a mostani 1936-os születésű.. szóval nem nagyon volt megszaggatva   :)
; ;

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28717 Dátum: 2017.02.26 19:03:20 »
Köszönöm a tanácsot,
Itt van néhány kép az autóról.
Nincs semmi glancolás, ilyen 30 év után.
Igaz az előző tulaja 1935-ös, a mostani 1936-os születésű.. szóval nem nagyon volt megszaggatva   :)

Gondolom a gázt meg a féket tudod nyomni, szóval az nem kór függő ;)
Én pl ugyan úgy (dinamikusan) vezetek mint mikor megkaptam a jogsit 45 évvel ezelőtt. OK most többször megyek spórolósan,  mert akkoriban nem én fizettem a benzint  :winkiss:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28718 Dátum: 2017.02.26 19:47:53 »
Gondolom a gázt meg a féket tudod nyomni, szóval az nem kór függő ;)
Dehogynem az! Egy derék vagy térd nyavalya (tehát kór) igenis hátráltat ebben!  :D  :tt2:  ;)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28719 Dátum: 2017.02.26 20:04:13 »
Dehogynem az! Egy derék vagy térd nyavalya (tehát kór) igenis hátráltat ebben!  :D  :tt2:  ;)
Tudod előbb  öregszik ki az ember a gyaloglásból (BKV-zásból) mint az autóvezetésből :devil:

gutit

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28720 Dátum: 2017.02.26 22:57:46 »
Ok,
Magas labda leütve ...  :)
De azért mertem írni, mert mindkettőt ismerem, az utóbbi az édesapám...  :)
Gondolom a gázt meg a féket tudod nyomni, szóval az nem kór függő ;)
Én pl ugyan úgy (dinamikusan) vezetek mint mikor megkaptam a jogsit 45 évvel ezelőtt. OK most többször megyek spórolósan,  mert akkoriban nem én fizettem a benzint  :winkiss:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28721 Dátum: 2017.03.01 17:24:06 »
Köszönöm a tanácsot,
Itt van néhány kép az autóról.
Egész finom darabnak tűnik, tényleg jó alap lehet öregautózáshoz.
Ha lenne garázsom és egy E9-es liftback-ra gyúrnék, gyönyörű az a forma!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

tyson223

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28722 Dátum: 2017.03.02 11:19:51 »
Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulok  hozzátok hogy tudtok olyanba segíteni nekem hogy van egy toyota corolla 2003 autóm és abba hol lehet a fényszoró magasságát állítani manuálissan! Lehet akkor képpel   mellékelve! köszönöm a segítségeteket

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28723 Dátum: 2017.03.02 11:30:58 »
elég,ha csak 1helyre irod be!
youtube meg google kidob pár lehetöséget amugy.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #28724 Dátum: 2017.03.14 20:55:57 »
Sziasztok! van egy 2003 as benyás corollám és szeretném kérni a segítségeteket a következőben:
elvittem kuplungcserére a kocsit + szelepfedéltömítés cserére.mikor átvettem P0103 as hibakódot dobott ki a műszer ami annyit jelent, hogy a maf szenzor túl magas értéket mutat...hibakód kitöröl és irány haza. de a hiba ujra visszajött.. otthon kicseréltem a direktszűrős rendszert vissza  a gyárira vadi új szűróvel továbbá kipucoltam a MAF szenzort spéci sprayvel ami ehhez való pont. sajnos ezután se volt semmi változás ujra p103 hibakód...mivel van hibakódolvasóm így az állandóan rajta a kocsin (torque-ot használok)beszívott levegő mennyiséget reálisan mutatja , viszont a MAF érték gázaránytól függetlenül továbbra is 240g/sec ami iszonyat magas :/ az érték nem ingadozik hanem folyamatos :/ átnéztem a szívó részt hátha valahol falsot szív.. mivel gyári volt a szívósortömités lecseréltem biztos ami biztos+ a pillangószelep alattit is hogy kizárjam a fals szívást...eközben szerezetem kölcsönbe egy másik légtömegmérőt de azzal is ugyanazt a magas értéket mutatja...aztán most szerváltam egy másikat és azzal is sajnos :/ kifogytam az ötletekből és gondoltam segítséget kérnék vagy tippetek tőletek hátha valaki járt már így vagy van épkézláb ötlete... köszönöm, hogy végigolvastátok és bocsi ha rossz helyre írtam
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.14 21:00:46 írta dublin19 »
'03 Corolla E12 4zz-fe